/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
En tåreperser.. Titel?
Fra : load
Vist : 832 gange
200 point
Dato : 28-07-07 02:45

Hej.
Jeg har engang, for meget lang tid siden, set en helt vildt sørgelig film, men jeg var simpelthen så grådkvalt da jeg så den, at jeg ikke fik fat i noget som helst. Så nu sidder jeg her, mange år efter, og vil vildt gerne vise den til min mor, men jeg aner som sagt intet om den, udover handlingen. Her er lidt om hvad den handler om:
Den udspiller sig i gammel tid, da rige var rige og fattige var virkelig fattige. Man præsenteres for en fattig mor til mange børn, et af dem med et handicap. Moderen får kræft og har ikke meget tid tilbage at leve i og skal nu skille søskendeflokken ad, for at kunne give dem et hjem. Der er nemlig ingen der vil have ALLE børnene. Hun går så rundt til forskellige familier og spørger dem hvor mange af hendes børn de vil tage til sig og hvem af hendes børn de så vil have. Men den handicappede er der ikke rigtig nogen der vil have, fordi dette barn ikke kan bruges til noget.

Det er så hvad jeg kan huske.. En meget tragisk film, uden nogen mirakler. En mors kamp for at hendes børn skal have det godt når hun dør.
Mit spørgsmål er så: Hvad hedder filmen? Eller er der nogen der ved hvem der bl.a. spiller med i den?

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 28-07-07 08:15

Ja, den så jeg også, hvis jeg husker rigtigt, så hedder den En mors kamp.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 28-07-07 08:17

Hej, jeg kan nok ikke hjælpe dig, men vil lige sige, - jeg så den film, du tænker på. Det er virkelig længe siden! Hvad om du forhørte dig ved DR1 eller TV2 (med mindre det var før TV2's tid). De kan måske hjælpe dig. Der er også en mulighed, udover titel mm., at bede dem om en genudsendelse af filmen, - dét gør de jo i vid udstrækning i dag.
MVH Akle
P.S. Vil du virkelig have din mor til at græde så galt?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-07-07 08:21

en mors kamp er filmen om den amerikanske mor der får kidnappet sin datter i iran - så det er ikke den

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-07-07 08:48

Nææ Mirit.dk, den film hedder - ikke uden min datter -

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-07-07 08:50

Måske i kan få hjælp på denne side,

http://www.imdb.com/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-07-07 09:07

Prøv at oprette dig på dette link, og se om du kan få yderligere oplysninger frem

http://filmdb.dk/film/skuespillere/983

Kommentar
Fra : load

Dato : 28-07-07 15:45

Jeg har stadig ikke fundet den og den hedder ikke "En Mors Kamp"
Bliv endelig ved med at undersøge sagen

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 29-07-07 00:25

Det er lidt lettere at hjælpe hvis du kan give lidt flere informationer - hvilket land er den lavet i? Og hvornår?

Når du siger du så den for mange år siden, kan det jo lige så vel være 10 som 50 år, alt efter hvor gammel du er

Kommentar
Fra : load

Dato : 29-07-07 12:27

Jamen det er vel 10 - 20 år siden at jeg så den.. Den var ikke på dansk, men om det er engelsk eller amerikansk, det ved jeg ikke..

Accepteret svar
Fra : santashooter

Modtaget 200 point
Dato : 31-07-07 01:35

Goddag. jeg er rimelig sikker på at filmen er:

Who Will Love My Children
udgivet :1983
instr: John Erman

http://www.imdb.com/title/tt0086581/

Idet det er en lidt gammel film, kan jeg desværre ikke finde nogle hjemmesider der sælger den
til region 2. (Europa video standard PAL)
men kun region 1. dvs USA og Canada.
men prøv at spørg efter den i blockbuster eller Stereo Studio.

Kommentar
Fra : load

Dato : 01-08-07 00:53

santashooter, du er en GUD 200 point og tusind tak til dig. Så skal min mor og jeg vist have lommetørklæderne frem, hvis vi kan opdrive den et eller andet sted i verden Igen, mange mange tusind tak!

Godkendelse af svar
Fra : load

Dato : 01-08-07 00:55

Tusind mange tak