/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
hurtigere på kabel?
Fra : hi9eking
Vist : 758 gange
100 point
Dato : 27-07-07 16:21

Jeg har en 15 mbit hastighed bredbånd og har det gennem en trådløs router, som sender det videre til min comp, men den sender ca ½delen når jeg kører via trådløs i forhold til med kabel ..
efter manualen til routeren skulle den ku sende dem..
er der nogen der måske kender routeren eller ved hva man kan gøre ved det?
det er en
Asus WL - 520G

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-07-07 16:37

Jeg har prøvet med alverdens routere og sammensætninger, jeg har aldrig fået et trådløst netkort over 8Mbit

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-07-07 16:42

Tilsyneladende er det en 54 Mbit AP der er i din router, så ja det skulle den teoretisk.
Problemet er lokalt, hos dig selv.
1) Det kan skyldes en dårlig firmware i routeren.
Løsning: Her bør du opgradere den med den nyeste, i alle tilfælde.
2) Det kan også skyldes en dårlig forbindelse der er påvirket af andre ting i netværket, og dets nærhed.
Løsning: Prøv at flytte lidt på router og PC. Lad antennerne have optisk sigt til hinanden.
3) En tredie mulighed er at din router og din PC's trådløse netkort, ikke køre nøjagtigt på den samme frekvens.
Løsning: Skift kanal, og se om det skulle hjælpe.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-07-07 16:46

Jo Peet det kan lade sig gøre. Jeg har haft min gamle bærebare til at kommunikere lokalt med omkring 80Mbit (Router og PCMCIA netkortet understøtter 108 Mbit)
Men hvis der er flere enheder på det trådløse netværk, vil det altid være den langsommeste/dårligste forbindelse der sætter hastigheden i routeren, da den kun kan køre med en hastighed i et fælles netværk.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-07-07 16:50

Jeg har afprøvet mange også med TDC`s teknikere uden, at opnå et tilfredsstillende resultat. Vi ser kun på en dow/uploadstes, og ikke hvad netkortet viser, så kører min lige nu 54Mbit, men en test kun ca.7.8

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-07-07 17:15

Ja Peet49, når du køre ud på det globale netværk, vil hastigheden falde.
Det kommer bl.a. an på hvor stor trafik der er på nettet i forvejen, og hvilken omvej at data'erne flyder i nettet. Det svageste led bestemmer jo farten.
Up-load hastigheden er oftest langt lavere end Down-load hastigheden.
Ved afprøvning af forskellige netværkstestere, vil der også være en mindre forskel i resultatet, alt efter hvor den skal hen og teste.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-07-07 17:18

Teorier er der mange af. Jeg tester direkte hos udbyder.

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 27-07-07 17:23

Citat
Siverino skriver:En tredie mulighed er at din router og din PC's trådløse netkort, ikke køre nøjagtigt på den samme frekvens.
Løsning: Skift kanal, og se om det skulle hjælpe.

Hej
Min bærbar pc,er kan jeg kun have 2 meter fra accespointet, kan det være noget med frekvens,og i såfald hvordan gør man

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-07-07 17:51

OK ipbirk, nu hvor du vil spare point ved at bruge andres spørgsmål, så kort og godt, hold dig til samme mærke, i begge ender af det trådløse netværk, så skulle det gerne passe bedst muligt sammen.

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 27-07-07 17:56

Citat
nu hvor du vil spare point

Undskyld, det tænkte jeg ikke på, skal ikke ske mere

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-07-07 17:57

Det er svært at måle om frekvenserne skrider fra hinanden, bl.a. på grund af konstruktionen og den høje frekvens, hvor en frekvensmåler koster en hel herregård, hvis den skal kunne klare 2,4 Ghz.
Jo mere de to frekvenser (som burde være den samme) afviger fra hinanden, jo større risiko er der for, at der er tab af datapakker under transmisionen, og derfor må gensende pakker igen, samtidig med at den vil forsøge at skrue ned for hastigheden, for at stabilisere forbindelsen.

Det vil næsten virke som om du slår AFC fra på din FM radio og skruer lidt væk fra stationen!

Kommentar
Fra : hi9eking

Dato : 27-07-07 19:36

ved du hvor jeg kan finde opdateringerne?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-07-07 20:32
Kommentar
Fra : hi9eking

Dato : 28-07-07 22:01

det virker ikke :( det er underligt at der står under trådløs forbindelse at den kører med hastighed 54 Mbps når internettet kun kører med 7 eller 8 når den skal køre med 15.
og med kabel er kører den ordentligt...
jeg har prøvet at opdatere og sådan...
computerne kan jeg ikke flytte med men det er ens om jeg bruger bærbaren eller min stationær...

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 28-07-07 23:40

De 54 Mbit den køre er jo kun mellem din PC og din router, så det skal nok være rigtigt.
Det er fra din router og ud til den server du har forbindelse, at det kniber med pladsen.
Du skal normalt kun regne med at opnå ca 80% af den lovede hastighed, da resten af signalet består af kontrolbit, der skal sikre dig, at du modtager korrekte data uden fejl, for ellers vil den bede om at gensende den datapakke der er fejl i, og det trækker jo lidt ned i hastigheden.
Men da du ikke er ene på nettet, så må du jo dele båndbredden med mange andre på den linie du er koblet op til. Så det er lige som i trafikken, meget trafik = kødannelse!

Kommentar
Fra : hi9eking

Dato : 29-07-07 13:33

jeg har kun 2 pc'er men de er aldrig tændt samtidig. så den skal kun sende til en pc af gangen og der burde det jo ikke være et problem?
og jeg har selvfølgelig en sikkerhed på det trådløse net så ingen andre kan komme på det end mig

Godkendelse af svar
Fra : hi9eking

Dato : 02-08-07 00:27

Tak for svaret severino. jeg kan ikke få det til at køre som jeg vil så jeg trækker kabel