/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Hvad gør din mobiltelefon
Fra : Morgenhaar
Vist : 3583 gange
15 point
Dato : 27-07-07 16:11

FØR: Hvis jeg modtog et opkald, når min mobiltelefon var slukket, så ville jeg når jeg tændte for min telefon modtage en meddelse om der havde været et opkald.

NU : Modtager jeg ingen besked

Jeg er ved CBB.

Er jeg alene om det problem, eller er der andre med samme ?

Fortæl fortæl hvad gør din mobiltelefon !!!!

Kommentar
Fra : karus

Dato : 27-07-07 16:19

Citat
FØR: Hvis jeg modtog et opkald, når min mobiltelefon var slukket, så ville jeg når jeg tændte for min telefon modtage en meddelse om der havde været et opkald.

Nå...

Hvad var dog det for et selskab ??

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 27-07-07 16:21

Citat
Jeg er ved CBB.

Det skriver han jo i hans indlæg.

VH Laika_Pigen.

Kommentar
Fra : karus

Dato : 27-07-07 16:22

Jeg ville blive sur hvis jeg slukkede min og tog på ferie i 14 dage for at komme hjem til en telefon med 10.000 opkald

Kommentar
Fra : karus

Dato : 27-07-07 16:23

Det var jo ikke der problemet var - vel

Kommentar
Fra : Morgenhaar

Dato : 27-07-07 17:13

@Kanus

Nu er det jo heller ikke din telefon, at det drejer sig om. Derudover er der en max tid, hvor sms opbevares.

Som sagt så er jeg ved CBB nu og dengang.

Hvad gør din telefon, og hvad selskab har du ?

Kommentar
Fra : karus

Dato : 27-07-07 17:25

Som alle andre.

Hvis du har haft opkaldene stående på¨en SLUKKET mobil er det fordi den er sat op til at du modtager SMS eller har telefonsvarer på.

Opkald til en slukket mobil går IKKE igennem

(du vil få at vide der er ingen forbindelse)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-07-07 17:50

Citat
Derudover er der en max tid, hvor sms opbevares.
er det sms eller samtaler eller begge dele, som tidligere er blevet vist når du tændte din telefon ? Sms ligger på serveren og venter på at du tænder telefonen, hvor længe du skal vente inden de modtages, afhænger af hvor lange søge intervaller din telefon har, hos mig kan der gå op til 10 minutter før telefonen søger og henter smsér, jeg har aldrig hørt om at en opringning kunne vises, når forsøges var mens den var slukket, du må have haft telefon svarer tidligere

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 27-07-07 18:10

Jeg har telmore og medmindre folk aflægger en telefonbesked på svaren, så får jeg intet når jeg tænder igen. Det har jeg aldrig oplevet hos nogle af selskaberne. Hverken orange, telia, cbb eller telmore.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-07-07 18:26

mobil på 3 og sonofon - begge giver besked om sms efter de har været slukket - jeg skal i tabte opkald for at kontrollere om der har været opkald - der er de til gengæld også

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 15 point
Dato : 27-07-07 18:27

rettelse - sikke noget sludder - begge modtager sms(forsinket) hvis telefonerne har været slukket

Kommentar
Fra : karus

Dato : 27-07-07 18:40

Den med SMS er noget du har i dit abo.
Under normale omstændigheder kan du IKKE se hvem der har ringet når mobilen er SLUKKET

Så morgenhaar må huske forkert eller haft et andet abo

Kommentar
Fra : Morgenhaar

Dato : 27-07-07 18:48

Det var dog utroligt. Jeg har det samme abon. som altid. Jeg har ALTID tidligere modtaget SMS om den og den har haft ringet,hvis min telefon har været slukket. Så hvis du ikke har andet at bidrage med karus, så find en anden tråd at skrive i.

Godkendelse af svar
Fra : Morgenhaar

Dato : 27-07-07 21:57

Tak for svaret miritdk.Så ved jeg da det.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-07-07 22:32

velbekomme - det hjalp dig nu ikke så meget desværre

Kommentar
Fra : karus

Dato : 27-07-07 22:44

Jo da....

Du gav ham ret

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-07-07 23:20

Jeg vil nu også give Morgenhaar ret, for når jeg tænder min mobil, giver den mig da også besked om det, hvis der har været et opkald.

Det har alle mine mobiler faktisk gjort.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-07-07 23:23

PS! Jeg modtager ikke beskeden som sms. Den toner bare frem på skærmen.

Kommentar
Fra : karus

Dato : 27-07-07 23:24

Det må være nogen "fancy" nogen du har haft

Kommentar
Fra : karus

Dato : 27-07-07 23:35

Citat
Mobilsvar

Mobilsvar fungerer som en almindelig telefonsvarer. Alle dine opkald besvares automatisk, hvis du enten har slukket din mobiltelefon, er uden for dækning, eller hvis du ikke tager mobiltelefonen, når den ringer. Opkald til Mobilsvar koster almindelig opkalds- og minuttakst i Danmark.
Du kan enten ringe fra din mobiltelefon eller fra en almindelig fastnettelefon, når du vil aflytte telefonsvareren.

Efter du har hørt en besked, har du bl.a. mulighed for at: at lytte igen, slette beskeden, gemme, svare, høre hvornår beskeden er indtalt, spole eller holde pause i beskeden. Du har også mulighed for at slå Mobilsvar fra.

Mobilsvar har en automatisk velkomsthilsen, som besvarer alle opkald til telefonsvareren. Du kan selv ændre denne hilsen til en personlig hilsen.

Mobilsvar sender automatisk en sms til dig, når du får en telefonbesked. Hvordan man ser på telefonen, om der ligger en besked, er afhængig af telefonen.

Citat
A-nummer visning
Telefonsvarer
Alm. viderestilling
Banke på/parkering
SMS-beskeder vil blive forsøgt afleveret/sendt i 3 dage, hvis modtagerens tlf. er slukket eller lign.

Det var så cbbs muligheder

Kommentar
Fra : karus

Dato : 27-07-07 23:38

Citat
TELMORE-Svar TELMORE-Svar er din gratis mobiltelefonsvarer hos TELMORE. Alle opkald besvares automatisk, når din telefon er slukket, uden for dækning eller ikke besvares. TELMORE-Svar sender automatisk en SMS-besked til dig, når der er nye beskeder. Du kan altid aflytte TELMORE-Svar; dog efter en særlig procedure, hvis du gør dette fra en anden telefon eller fra udlandet.

Hvem har ringet? En service til dig, der ikke har aktiveret dit TELMORE-Svar. Du modtager automatisk en SMS om, hvem der har ringet til dig, mens din telefon har været optaget, slukket eller uden for dækning.

Og Telmores...

Kommentar
Fra : karus

Dato : 27-07-07 23:52

Citat
Du er i Spanien på ferie og bliver ringet op i dagtimerne fra Danmark. Din mobiltelefon er slukket og den normale viderestilling til MobilSvar er aktiv. I et sådant tilfælde vil din regning komme til at indeholde et kald til Spanien til 5 kr.* pr. minut plus et kald tilbage til Danmark til 6,12 kr.* pr. minut. Dertil kommer eventuelt opkald til Danmark for at aflytte MobilSvar.

'
En af grundene til det ikke bare sker automatisk.....

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-07-07 00:22

Jeg tror, vi snakker om to forskellige ting.

Det er ikke en mundtlig besked jeg får, men blot en meddelelse om, at jeg har et ubesvaret opkald (eller evt. flere), samt nummeret på dette.

Og det er ret sikkert også det, Morgenhaar mener.

Kommentar
Fra : Morgenhaar

Dato : 13-08-07 21:15

Jeg er via hjemmesiden hos CBB blevet guidet således, at jeg NU modtager besked om mistet opkald, hvis telefonen er slukket.