/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Plænetraktor gearkasse
Fra : Snedig
Vist : 1007 gange
100 point
Dato : 27-07-07 11:54

Har en ældre Husqvarna havetraktor, hvor bakgearet ikke er for godt længere. Nogen der ved hvor man kan få en anden gearkasse til sådan en fætter. Har ledt, men synes ikke jeg kan finde nogen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-07-07 12:29

Hos forhandleren af mærket.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-07-07 12:33
Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 27-07-07 12:57

Jamen ingen gearkasser

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-07-07 14:50

Det kræver nok at du tager kontakt til en forhandler.
Gearkasser er nok ikke det man sætter som det første på en hjemmeside.

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 27-07-07 15:26

Det forstår jeg ikke. Hvis man leder på dba osv, er det oftere gearkassen end motoren der er defekt på det udbudte. Og løse motorer kan du finde alle de priser på du vil?!?!?!?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 27-07-07 15:56

det kan ikke svare sig at ofre en gearkasse på en gammel havetraktor, medmindre det er en meget professionel model. den koster let 3-4000 kr og hvis du giver din gamle traktor i bytte kan du få en helt ny for under 6000.

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 27-07-07 15:58

Okay Trimare. Men tror du virkelig sådan en lille gearkasse koster så meget? Måske skulle jeg prøve at pille den fra hinanden først. Det kunne jo være noget simpelt den fejlede.

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 100 point
Dato : 27-07-07 16:32

det er ikke nogen dårlig ide. for nogle år siden ville jeg have haft en ny 12 hk motor til min traktor, men den kostede 8000 kr + moms. så købte jeg en anden traktor der stod til 16000 og gav den gamle defekte i bytte med en slutpris på 10500. så du skal ikke ofre ret meget på en gammel traktor. det kan jo være motoren står af dagen efter du har fået ny gearkasse.
hvis du bor i nordjylland, kan du jo prøve at kigge indenfor hos årestrup traktorforhandler laurits søndergård. han er god at handle med.

Godkendelse af svar
Fra : Snedig

Dato : 27-07-07 16:43

Tak for svaret trimare46. Det gav stof til eftertanke. Indtil videre kører den, men er ked af at bakke. Det er en noget gammel hund, men starter og kører fint. Bare kun fremad.