/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Dyrlæge
Fra : Kristina100
Vist : 4206 gange
20 point
Dato : 27-07-07 09:55

Hej,

jeg skal til at vælge dyrlæge her på sjælland - hvem skal man holde sig fra? hvem har I bare haft dårlige oplevelser med?

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 27-07-07 09:58

Det er da svært og svarer på.... Hvis du bor i Sydsjælland, vil jeg da ikke anbefale min dyrlæge som bor i Nordsjælland

Kommentar
Fra : Kristina100

Dato : 27-07-07 10:03

jeg bor i københavn

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 30 point
Dato : 27-07-07 10:09

Hvor langt vil du køre ?

Men her er 2 steder som jeg kan anbefale.

http://www.grevedyrehospital.dk/
http://www.karlslundedyreklinik.dk/page.asp?id=64

mvh
jakjoe

Godkendelse af svar
Fra : Kristina100

Dato : 27-07-07 10:10

Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 27-07-07 10:12

Jeg siger også tak.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 27-07-07 10:14

Fordi en har en dårlig oplevelse med en dyrlæge, betyder det ikke at andre får den oplevelse.

Ofte er det sådan, at hvis en person ikke lige bryder sig om dyrlægen, fordi lille Fido var bange eller ejeren får afvide, at hunden er for tyk osv.

Så er det ofte sådan, at ejeren til Fido kun fortæller det ubehalige og glemmer sin egen skyld i, at Fido er for tyk eller lignde.

Prøv dine egne erfaringer af og husk, at dine oplevelser med dyrlægen, er dem der tæller.

Kommentar
Fra : Kristina100

Dato : 27-07-07 10:14

jeg har bare haft dårlige oplevelser derfor leder jeg efter en ny dyrlæge - har I også haft dårlige oplevelser fortæl!

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 27-07-07 10:17

Det var da ikke meget hjælp du havde brug for. Hvem siger at den første og bedste dyrlæge du får anbefalet er god. Du kunne lige så godt have slået op i telefonbogen og kastet en pil og taget den dyrlæge hvor pilen landede.

Kommentar
Fra : Kristina100

Dato : 27-07-07 10:20

årh jo altså..... fido har for mange kilo på sidebenene eller man falder ikke i hak med dyrlægen - derfor kan man jo hvadenten man er subjektiv eller objektiv jo godt have en dårlig oplevelse. Jeg vil gerne høre nogle historier så jeg ved hvem jeg skal passe på samt lære af jeres erfaringer.

Kommentar
Fra : Kristina100

Dato : 27-07-07 10:22

kastet en pil ? nej der er jo derfor jeg kaster et spørgsmål herinde så jeg kan pejle mig ind på hvem der dur. Selvfølgelig ved jeg godt at jeg skal være kritisk hvadenten jeg får dem anbefalet her eller ser dem i telefonbogen men come on - hvis man ikke skulle spørge i sådant et forum her hvor skulle man så ellers spørge?

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 27-07-07 10:33

Jeg mener nok det er bedre at spørge i et hundeforum .
http://hunde.dyregalleri.dk/
http://www.hunde-forum.dk/
http://www.hundene.dk/forum/

Hilsen Karen.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 27-07-07 10:34

De to der er nævnt at jakjoe er ok dyrlæge steder, de bliver rost af flere.
Selv folk der bor mere end 125 km væk benytter dem. Men det er da rigtigt, at det er hvordan du selv føler dig behandlet det pågældende sted, som gør at du evt. fortsætte med at kommer der.

Jeg vil sige, du kan roligt benytte dem, de er ikke de billigste, men nok nogen af de bedre.

Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 27-07-07 10:39

bevi54> Tak for dine oplysninger....det glæder mig.

Det med pengene har jeg svært ved at svare på, da jeg kun har været de 2 steder....men det er helt sikkert dygtige og venligepersoner, som tager sig af dig og dyrene.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Kristina100

Dato : 27-07-07 10:40

Hej - jeg kan ikke finde ud af at åbne de to dyrlæger som jeg har fået tilsendt hvordan gør man?

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 27-07-07 10:43

Åbne...???

Hold curseren over linket og klik...vupti, så er du der !

Har jeg misforstået dig ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Kristina100

Dato : 27-07-07 10:45

der er ikke noget link - tror der er noget i vejen med min computer

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 27-07-07 10:46

Det jeg mente var, at efter at have fået anbefalet 2 dyrlæger over det ganske sjælland, lukker tråden. Det var det jeg syntes var mærkligt.

Det er jo først nu, efter tråden er lukket, at der kommer erfaringer + der pludselig skal dyrlægehistorier på bordet.

Kommentar
Fra : Kristina100

Dato : 27-07-07 10:48

jeg har ikke lukket tråden - forstår ikke?

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 27-07-07 10:51

Når du "accepterer" et svar, så lukker tråden efter 1 time...men der kan stadigvæk skrives af dig og den der har fået accepteret svaret....andre skal betale 10% at pointene, her 2 point, for at komme ind.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Kristina100

Dato : 27-07-07 10:54

man bliver klogere og klogere

Kommentar
Fra : Kristina100

Dato : 27-07-07 10:55

hvordan åbner man den igen

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 27-07-07 10:55

Har du læst denne side http://www.kandu.dk/PointRules.aspx

Håber du kan se linket.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Kristina100

Dato : 27-07-07 10:58

nej desværre kan jeg ikke se linket - øv

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 27-07-07 11:00

Så må du have fat i en PC-doktor !

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 27-07-07 11:02

Du trænger vist til lidt justering af din puter. Men det hører ikke denne tråd til.
http www kandu.dk PointRules aspx
:// . / . kan du se dette?
MVH Bevi54

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 27-07-07 11:03

Citat
jeg skal til at vælge dyrlæge her på sjælland - hvem skal man holde sig fra? hvem har I bare haft dårlige oplevelser med?

Hvad er det for en negativ tilgang, at lægge for dagen ? det er somom du bare vil svælge dig i dårlige oplevelser.
Det lyder som om at du er neurotisk, og hvad kan du bruge det til?.

Havde du derimod sagt, hej jeg er lige flyttet til (område) er der nogle der kan anbefale en god dyrlæge, så havde det straks været nemmere at forholde sig til og de svar det ville afstedkomme havde været noget, du kunne bruge til noget.

Med venlig hilsen
Højris.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 27-07-07 11:04

du kan åbne en helt ny tråd

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 27-07-07 11:07

Citat
så jeg kan pejle mig ind på hvem der dur.

Når du kun kan overskue og pejle, mellem 2 stk. så lukkede du tråden på rette tid.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 27-07-07 11:19

Kristina100> Velkommen her på kandu.dk

Her vil du få både positiv og negativ hjælp.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Kristina100

Dato : 27-07-07 11:57

hvorfor den tone - jeg har stillet et spørgmål og det burde da ikke afstedkomme sådanne svar - jeg er ny her på siden og aner ikke at man lukker en tråd efter at have accepteret et svar. Og så er jeg bare den type som gerne vil høre historie fra begge sider positive og negative så man kan danne sig et billede - research hedder det!!

Så jeg pejler ikke kun mellem to og er ikke neurotisk!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-07-07 14:51

Hej, Kristina. Velkommen til kandu.

Hør her, fordi dit spørgsmål er så "billigt" så koster det kun 2 points at åbne det, -som jeg har gjort.
Så der er ikke sket nogen særlig skade ved at du har lukket spørgsmålet. Hundefolket skal nok komme ind alligevel.
Det er straks værre hvis man stiller et spørgsmål til 500 points. For så koster det 50p at komme ind og kikke, -og deltage i debatten.

Men umiddelbart lyder det som om du har mere brug for en PC-doktor end en dyrlæge.

Mine erfaringer med dyrlæger:
Den bedste nogensinde: Claus Sloth. Er i dag på Skovshoved Dyreklinik. Specialist i knogle, ryg og ledkirurgi.
Nuværende -rigtig god: Allison Wilson, -Dyrlægehuset ved Ballerup Centrum. Specialist i allergier og hudsygdomme.

Dårlig: Tom Schantz Kristensen. -tidligere Skovlunde Dyreklinik, -muligvis stadig deltids. Nu muligvis i Slangerup. --Kattespecialist.

Dårlig: Ballerup Dyreklinik, Egebjerg. --Alt for lille venteværelse, travlhed og uro og stress. Lange ventetider -trods tidsbestilling. Venteværelse lige ud til en befærdet vej, så man har ikke mulighed for at få lidt "luft" om sin hund, hvis den er stresset.

Men der er jo forskellige ting, der spiller ind. For nogen er prisen vigtigst. For andre er trygheden vigtigst. Og andre går efter specialer. Og nogen går efter serviceniveau.

Jeg har en engageret, dygtig, relativt nyuddannet, højt specialiseret og superomhyggelig ---og relativt billig dyrlæge, -der altid har tid. Klinikken ligger på en stille villavej. Der er en indhegnet have, man også kan vente i, hvis venteværelset en sjælden gang er for trangt, --eller hvis man har en hund, der ikke kan lide andre hunde.
Men min dyrlæge er englænder. Det gør, at hun taler med lidt accent (det har været værre). Og for nogen er det svært både at koncentrere sig om, hvad en dyrlæge siger -og at forstå en lidt fremmed lyd på talen. Derfor har hun haft få patienter de første år hun havde klinikken. Men efter 6 år er HUN blevet meget bedre til dansk, og der er kommet mange flere patienter.
Roen og kompetencen er der dog stadig. OG priserne er ikke oppe på niveau med andre dyrlægers priser i hovedstadsområdet.

Kristina, -du må finde ud af, hvad der egentlig betyder mest for dig: Speciale (hvis du har en hund med problemer), -almen dygtighed, økonomi, "tag" på hunde (så DIN HUND kan lide at komme der), afstand til klinikken, --eller helt andre ting, som "kemi" eller pålidelighed.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 27-07-07 15:25

jeg mener en dyrelæge er ikke bare en dyrelæge jeg vælger efter hvilken dyr det er ( evt. Race)
dyrelægerne har en Basic uddannelse nogle har en nær kærlighed til krybdyr andre heste, katte, hunde, nogle også speciale racer
så det er spørgsmål som der er svært at besvare ud for de få oplysninger

Kommentar
Fra : Annela

Dato : 27-07-07 19:41

Jeg kender begge ed to anbefalede dyreklinikker af personlig erfaring men også fra andre og foretrækker Karlslunde dyreklinik
Greve dyrehospital har jeg haft uheldige oplevelser med 2 gange, og kender 4 andre med tilsvarende dumme erfaringer vi bruger og anbefaler som jeg har brugt siden 1992.Karlslunde.