/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
bodeling
Fra : briseogstorm
Vist : 1052 gange
200 point
Dato : 27-07-07 01:01

Min eks. er død. Fred være med ham. Men han snød mig i bodelingene. Overtog vores grd som vi i fællesskab har postet 1. 5 mio i. og spist mig af med 180 000 . dvs. det tvang han mig til - medens jeg var temmelig syg efter en opreration. Sidste år . Det foregik i SE (sverige) Ingen myndigheder der hjalp mig. Min advkat her i DK(Danmark) var ikke duelig.
Jeg sendte en tilkendegivelse over nettet, at jeg var indforstået med det han gjorde. Halvt bedøvet. Er det lovligt? Kan hans arvinger nu bare høste al min indsats og slid ?

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 27-07-07 04:19

Dine bedste muligheder er vist at kontakte en advokat.

Hvis du har tilkendegivet og accepteret en aftale, så er den vel gældende - med mindre noget taler imod. Det er det en advokat burde afgøre eller prøve ved domstolene.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 27-07-07 07:33

Kort og godt er svaret "JA".
Der er ikke noget at gøre.

hawaii7

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 27-07-07 07:53

--> Hawaii7: Sludder!

Hvis en bodeling er åbenlys urimelig, så gælder det ikke. Og slet ikke, hvis ikke alle "punkter" er medtaget. D.v.s. opsparinger, (+ pensioner, afhængig af tidspunktet) m.v.

Står selv midt i en lignende situation, så det er jeg sikker på! Jeg har faktisk dom for det.

Men du nævner Sverige... Så der gemmer sig måske noget dér!? Og det kan du ikke hjælpes med her i dette forum, for den skal i retten.

Afsted til en ordentlig advokat. Spørg evt. et par stykker i telefonen, før du vælger. Det koster ikke noget at spørge!

Held og lykke til dig.

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 200 point
Dato : 27-07-07 09:33

Du kan starte med at kontakte Advokatvagten.....skriv ned hvad der er sket, inden du henvender dig.

Det er vigtigt at du får alle oplysninger med ved fremlæggelsen af din sag.

http://www.advokatsamfundet.dk/Default.aspx?ID=11771

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-07-07 09:34

Ysseven så skråsikkert kan du ikke udtale dig ud fra de ting der oplyses her.

Der mangler for mange oplysninger til et svar, men umiddelbart vil jeg sige du ikke kan gøre noget som helst, når du skriftligt via nettet har accepteret den gamle bodeling.

Ting som f.eks. om I var gift, og hvis ikke, om begges navn så stod på skødet o.s.v.

Hvor meget friværdi der var i ejendommen o.s.v.

Hvis I eks. ikke var gift da I gik fra hinanden....og gården måske stod i hans navn.......så havde du ikke været berettiget til noget som helst udover de personlige ejendele du bragte med ind i forholdet, og de penge du evt. havde stående på din egen konto.

mvh dova

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 27-07-07 15:15

Tak for svarerne. Vi var gift. Jeg stod med på skødet.Jeg henvender mig adv.vagten.Mvh B&S

Godkendelse af svar
Fra : briseogstorm

Dato : 27-07-07 15:16

Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 27-07-07 15:39

--> Dova: Det mener jeg nu godt, at jeg kan...

Mit svar havde godtnok lidt forbehold mht. Sverige, men ikke om den del, der generelt vedrører gyldighed.

Og nu er svaret låst om lidt, så jeg gider derfor ikke finde bekræftende links. Men dem kan man jo selv google sig til.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 28-07-07 01:02

Jeg siger tak.

mvh
jakjoe