/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Lohse igen
Fra : Georgsch
Vist : 655 gange
115 point
Dato : 27-07-07 00:11

JOhannes Frederik Markus Lohse, født 11. aug 1864 i Neumünster, bosiddende i Fredericia ca. 1890 til 1910.
Kender nogen noget til ham ?

Georg Schønemann

Kommentar
Fra : Firstoftwo

Dato : 27-07-07 00:45

Jeg kan huske at der boede en Lohse i Nordby på Fanø i halvtredserne, og skal gerne høre mig for blandt de ældre herovre hvis det har interesse.

Firstoftwo

(årg. 47)

Kommentar
Fra : gywerd

Dato : 27-07-07 12:03

http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?1,259341,259680

Fandt lige denne tråd på DIS-Danmark

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 115 point
Dato : 29-07-07 22:03

Jeg husker svagt en tidligere søgning der i Holsten...
Måske skulle du give et kort resumé?

Så vi ikke bruger tid på at gentage de samme søgninger...
Hilsen Svend

Godkendelse af svar
Fra : Georgsch

Dato : 29-07-07 22:53

Tak for svaret svendgiversen.
Du gav nogle fine ledetråde sidst jeg spugte til min familie Lohse, men de endte alle blind.
Det handler om min mormoders far.
Jeg har nu via et familiemedlem fået hans navn og fødselsdata.
Johannes Frederik Markus Lohse (vist født Loose), født 11. august 1864 i Neumünster. Gift 1891 med Marie Karoline Bertha Martine Augusta Lohse (vist født Augustin i Hamburg ). Bor 1901 i Odense, Hunderupvej 68, arbejder som dugmester på Munke Mølles Klædefabrik. 4 børn Henny Dagmar(18. marts 1895 i Fredericia), Erna Thyra (21. april 1898 i Fredericia), Ingrid (ca. 1902) og Johannes (10. aug. 1905).
Johannes d. ældre bor skiftevis Fredericia, Odense, Fredericia og Neumüntsre. Dør ca. 1946 i Neumünster. Bor Werderstr 15 Neumünster.
Jeg kan ikke finde hans vielsesdata eller forældre. Hilsen Georgsch

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-07-07 07:24

Det var jo godt Georgsch

Med de nye oplysninger kunne vi måske have fundet flere...
Tak for points. Svend