/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvem har egentlig
Fra : Manse9933
Vist : 770 gange
50 point
Dato : 26-07-07 22:25

Fået den præmie de har vundet her på kandu??
Jeg venter stadigt,jeg kan ikke engang huske hvilken md jeg vandt den,så lang tid er det siden

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-07 22:35

det har jeg - først surround anlægget og ca ½ år efter ms works mm ;.)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-07-07 22:37

Fik du den uden at brokke dig?(rykke for den)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-07 22:39

Jeg har aldrig fået noget jeg har aldrig fået noget jeg har heller ikke vundet noget

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-07-07 22:40

Gad vide hvorfor de trækker udleveringer af præmierne,der
må være en naturlig forklaring,kom med nogle gæt

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-07-07 22:41

Manse9933 - har du også en stor indkøbsliste som skal efektueres snarrest.

Men jeg (emesen) fik da en fin printer for et par år siden.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-07-07 22:41

nååee o.v.n,du har nok held i kærlighed,uden du ved detmen høvdingen ved det er jeg sikker på.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-07 22:42

mener nu nok jeg rykkede pga noget med mailen - men ikke slemt.

tror de forhaler udbetaling af de månedsvise pengegaver for at få dem til at hamstre i deres bank

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-07-07 22:44

e.c,jeg har brugt den for lang tid siden,til vanilie krans hullerde ligger og flyder over alt,jeg har prøvet at støvsuge dem op men det virker sku ikke,en god ide?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-07-07 22:44

Tjaa, jeg kan så godt se, at men den alder som jeg efter hånden har opnået; skal jeg ikke stikke næsen op efter noget som helst.
For med den leveringstid, kan man både nå at være død, borte, kremeret og drysset ud over landskabet.
Så jeg tager blot KANDU som en lærerig oplevelse!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-07-07 22:46

Nemt - bare lade de vanillekranshuller tørre. Og så sætte slangen i den anden ende af støvsugeren.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-07-07 22:48

nåee ja et pensions tilskud,jaaa så har man noget at gå og glæde sig til

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-07-07 22:50

det vil jeg prøve e.c,og åbene vinduet,fed ide

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 26-07-07 22:52

Tillykke til Jer vindere, jeg har aaaaldrig vundet en dims herinde

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-07-07 22:53

jeg vil ikke have en dims jeg vil have 500 hundrede dimser,NU

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-07-07 22:54

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-07-07 22:59

Vi kunne oprette en ikkemodtagetpræmieendnuklub og så vente med at betale kontingent til vi har modtaget præmiepengene.

Manse9933
Disken
e.c

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-07-07 23:02

Jeg melder min ind med det samme,hva koster det? vel ikke en plovmander du medlem af kandu teamet e.c.?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-07-07 23:06

foresten e.c kan du ikke sammle alle de indlæg som du har lavet om ubuntu så jeg kan smide dem ind på min hp i
den rigtige rækkefølge,vis du har dem liggende selvføgelig.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-07-07 23:06

Det koster næsten gratis.
Men vi betaler først når vi har fået pengene.................men så kan vi jo heller ikke være medlem af den klub mere - altså det koster ikke noget.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-07-07 23:07

samle

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-07-07 23:08

Jo jeg vil prøve - og O.V.N. vil sikkert godt hjælpe................

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-07-07 23:10

Fedt,så vil jeg lave en pæn samlet opsætning af guiderne.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-07-07 23:13

Vis du har lyst så kan du smide dem/den ind i en mail i bunden af min side,det kunne komme til at fylde en del i en tråd(den lille due)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-07-07 23:14

På den måde vil jeg ikke kunne se din mail adresse.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-07-07 23:17

nååee nej der er bogstav(250) begrænsning på,det glemte jeg,dur ikke,i/du kunne jo lægge dem her i tråden

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-07-07 23:23

Her kan du downloade en gratis live CD som kan bruges til at ændre partitionerne på din harddisk.
Den bør bruges med omtanke - det er ikke legetøj.
Den skal ikke installeres men bootes direkte og kører på dine ram.

UBUNTU Gparted partitionering

Partitionering af harddisk med Live CD som kan hentes her:
http://gparted.sourceforge.net/download.php > live CD
vælg denne: gparted-live-cd-0.3.4-6.ISO
Den er kun på ca. 48 MB - gem den i en mappe du kan finde igen.

Filen du nu har hentet, skal brændes på en CD som ISO.image

Hvis du har Nero brænderprogram:
Start Nero > CD fanen > Kopi og backup > brænd image til disk
Find din hentede fil ( evt.. sæt filtype til "alle filer" )
Marker filen > åbn > Næste

En ande måde at brænde den CD på:
Opret en mappe "abc".
Hent programmet gparted og gem det i mappen "abc"
Hent Active@ISO burner og gem den i mappen "abc"
http://www.ntfs.com/iso-burning.htm (vælg evt. denne > ISO-burner.exe )
Klik på Active@ISO burner og den vil selv foreslå gparted
ok/brænd

Nu har du en boot-CD som kan bruges til partitionering.
................Bærbare bør ikke køre på batteridrift ved partitionering
................De fleste comp. kan starte (boote) fra CD (kan ændres i bios)
Du bør lige inden du starter:
................Ryd op > start > tilbehør > opryd
................Defragmenter > start > tilbehør > defragmenter

Læg CD i skuffen og start computeren
vælg den øverste (auto-configuration) > enter
skriv 11 > enter
og så > enter (evt. vælg sprog)
Den arbejder lidt og nu kan du se din harddisk.
Den første partition hedder /dev/hda1 og svarer til dit C: drev

Gøre partition mindre:
Højreklik på partitionsbjælken (/dev/hda1) og vælg resize/move
Tag fat i den sorte pil i højre side og træk den mindre
(det kan også gøres ved at taste værdier ind)
vælg CANCEL eller RESIZE/MOVE knappen
.............Windows bør altid ligge til venstre som er først på harddisken
Du kan nu se resultatet
Gå op i EDIT og vælg APPLY all operations
Du får nu en chance for at fortryde med CANCEL eller APPLY
Vælg APPLY og den arbejder et stykke tid
> CLOSE
Computeren skal genstartes i Windows efter denne operation

Oprette partition:
Start Gparted
H-klik på det frie område unallocated
vælg NEW
Vælg partitionstype i "create as" primary / logical /extended
...........Der kan være 4 primary
...........Der kan være mange logical i en extended
...........Der kan kun være een extended
Vælg type i filsystem
...........Fat16 / Fat32 / NTFS bruges af Windows
Er du i tvivl så vælg FAT32
...........Fat32 kan læses/skrives af NTFS (XP) og ubuntu
> Add
gå op i EDIT og vælg APPLY All operations
> APPLY
Lad den arbejde
> CLOSE

Afslutte Gparted:
gå op i Gparted og vælg QUIT
Gå op og klik på den røde EXIT

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-07-07 23:23

UBUNTU er et af de gratis Linux styresytemer som kan bruges direkte fra CD.
Jeg syntes det er nemt at bruge og installere.

Ubuntu live og installation.

Hent ubuntu her: http://www.ubuntu.com/getubuntu/download
Og denne er den nyeste >>Ubuntu 7.04 - Supported to 2008<< (kan altid bruges efter 2008 )
Den er på 697 Mb og kan tage et stykke tid at hente.
gem den i en mappe du kan finde igen.

Filen du nu har hentet, skal brændes på en CD som ISO.image

Hvis du har Nero brænderprogram:
Start Nero > CD fanen > Kopi og backup > brænd image til disk
Find din hentede fil ( evt. sæt filtype til "alle filer" )
Marker filen > åbn > Næste

Har du ikke et brænder program, som kan brænde ISO.images kan du hente og bruge det gratis CDBurner XP Pro her: http://www.cdburnerxp.se/download.php

Nu har du en boot-CD som kan bruges til flere ting.

Ubuntu kan køre fra CD skuffen uden at instalere
Du kan surfe på nettet med Firefox browseren, den har normalt automatisk fundet dit netkort
Du kan bruge Open Office (ligner Microsoft Office og kan åbne MS Office filer og gemme i Windows format)

Og du kan:
Hente filer i beskadigede windows installationer
Installere ubuntu på harddisk
Lave partitioner

Begynd med at køre ubuntu i livetilstand
Start comp med ubuntu CD lagt i.
(det kræver at bios er sat til at boote fra CD, men det er de fleste sat til)

Vælg sprog (dansk) med " F2 "
Tryk enter
Vælg "start ubuntu eller installer ubuntu"
Tryk enter
.......................( den installeres ikke før senere når/hvis du bestemmer det)

Nu undersøger den computeren og det kan tage lidt tid.

Når den er rullet ind på plads vil du se et skrive bord med hjælpetekster når du peger.

Inden du klikker på Install som ligger på ubuntu-skrivebordet, er det en god idé lige at prøve dit internet og netværk af - for ikke alle stationære og bærbare computeres netkort/wireless adapter kan håndteres uden videre af ubuntu

Du kan rette på partitionerne sådan
System > administrer > gnome partition editor
Partitions editor er ikke legetøj...............men spørg bare.

Ved installation og hentning af opdatering ændres ubuntu til Dansk

En god hjælp kan du bl.a. få her: www.ubuntudanmark.dk
Der er også en del Linux og ubuntu brugere her på Kandu.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-07-07 23:24

så nu har jeg fjernet bogstavs begrænsningen,i min hp mail klient.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-07-07 23:25

fedt,det klipper jeg lige,tak for det.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-07-07 23:28

lavede i/du ikke en til?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-07-07 23:28

Men jeg har ikke lavet andre "opskrifter" men der er lidt tråde omkring ubuntu.
Egentlig hjælp til ubuntu hentes/benyttes www.ubuntudanmark.dk

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-07-07 23:30

>>lavede i/du ikke en til?<< det syntes jeg da ikke.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-07-07 23:33

Jeg keder godt ubuntu ud og ind,hvorfor jeg spørger er fordi det ikke er nødvendigt at skrive nye guides når o.v.n og dig har gjort det så godt,jeg har leget med mange linux distruer,jeg tror enda at vi har snakket sammem om samme i en tråd.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-07-07 23:37

Den gamle guide i lavede ligger stadig på min hp,det
var bare det at jeg lagde den ind før i lavede den endelige version>
http://manse9933.dk/un_sider/html/ubuntu.htm
Jeg begyndte bare at rode rundt i det og manglede overblik over jeres udgivelser
Men jeg vil lave en bedre/pænere opsætning.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-07 23:39

Hvad er det nu jeg er blevet blandet ind i hjælpe med hvad

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-07-07 23:41

at være redaktør på min HP uden at vide det

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-07-07 23:44

skribent o.v.n

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-07 23:47

og hvad skal skrive om ? Får jeg en klumme på din side

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-07-07 23:51

Selvføgelig gør du det O:V:V'ns traktor klumme.
Du kan da saktens få en klumme,hvad kunne du tænke dig at berige os med

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-07-07 00:05

Mine evner som forfatter rækker desværre ikke så langt dine besøgende ville falde i søvn

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-07-07 00:09

Med min profilnavn ville jeg heller ikke blive taget alvorlig, forleden ville disken tænde op under mig
og et pigebarn syntes ikke om indlæg fra en der havde navn som et køkkenredskab

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-07 00:14

o.v.n's køkken tip's og tricks,hvordan man koger en el pære uden lyset går ud i carporten

God nat

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-07-07 00:18

sov godt

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-07 00:19

Tak og i lige måde

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 27-07-07 07:57

For at komme tilbage til spørgsmålet:

Jeg har heller ikke fået min endnu. 500 bops.

Men jeg venter stadig - for de kommer vel...?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 27-07-07 09:42

Har heller ikke modtaget mine PESETAS.

Simpelthen for dårligt.
Har skrevet til dem flere gange, men INGEN svar.

Mener jeg vandt for ca: 4 mnd siden

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-07 10:09

Ja,det er godt nok for dårligt,de skal måske spare sammen
først, før de kan udbetale grunkerne.
Ysseven>hvor lang tid siden er det du vandt?
Jeg synes det er en pinlig affære,specielt vis
man skal rykke for skittet.
Manse933

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-07 10:34

Altså - det er da jeres egen skyld.....

I skal da huske at opgive BANKKONTONUMMER og PINKODE

Hvis I står i RKI kan I ikke modtage såååå

Så de kommer først om 5 år....

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-07 10:46

de kan få mit sko nr der er plads til mange kg.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-07 11:00

Jeres profil er blevet "hacket"......

De har ændret kontonummer......

Tjek lige en extrå gang....

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 50 point
Dato : 27-07-07 11:03

Medlemsaspiranter:

Manse9933
Disken
e.c
Ysseven

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-07-07 16:21

Jeg modtog min præmie allerede i november 2002.

Og det beviser vel, at præmierne kommer i god tid.

Godkendelse af svar
Fra : Manse9933

Dato : 29-07-07 17:06

Så er listen klaråbenbart,det er mærkeligt at teamet bag kandu ikke synes det er pinligt,de får
ikke engang kinder,hårde bananer,det kan være vi skulle lave en indsamlig til dem så de kan få betalt deres gæld.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-07-07 17:10

Sæt dem i RKI

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 29-07-07 17:14

Hellere et sent svar end ikke noget svar...!

Jeg var vist månedens vinder i marts. Flere skrev i al fald til mig 2.4.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-07-07 17:17

Citat
Flere skrev i al fald til mig 2.4.

Det var alle dem der ville have del i kagen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-07-07 18:42

Det gør ikke så meget at der ikke kommer nogen præmie.
Men min hustru spørger ind i mellem: " nåe har du så fået din fine præmie - thi hti thi "
Og det er altså irriterende...........................