/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
min lyd er væk, hjæææælp
Fra : thoustrup
Vist : 921 gange
100 point
Dato : 26-07-07 17:09

jeg har en stationær 4 år gammel pc, hvor lyden lige pludselig er væk.
Lyd enheden hedder: C-Media AC97 Audio Device
fejlkoden hedderm (kode10)
så står der at enheden ikke kan starte.
jeg har forsøgt at downloade en ny version, men jeg kan ikke rigtig fide ud af at gemme filen det rigtige sted, eller også laver jeg noget andet fejl, jeg er IKKE super computer mand når det drejer sig om drivere og lignende.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-07-07 17:17

Kode10 er manglende driver.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 26-07-07 17:20

Har du prøvet at køre systemgendannelse (tilbehør-systemværktøjer), til en dato før problemet opstod?

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 26-07-07 17:25

til de 2 første svar, kan jeg sige, at manglende driver, det var jeg klar over at der manglede, og jeg har haft en systemgendannelse igang. det hjalp ikke

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-07-07 17:27

Se efter om Soundcard er enablet i bios.

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 26-07-07 17:35

til Peet49
øh øh ja jeg øh nej ???
hvad betød den sætning:
Se efter om Soundcard er enablet i bios.
der er jeg vist kommet hend hvor jeg ikke ved så meget, men med en god forklaring kan jeg vel våge mig ud i det også, tror jeg

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 26-07-07 17:39

Prøv at se i dine private beskeder

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-07 18:35

Jeg læser spørgsmålet som, du har hentet en ny lyddriver
Citat
AC97 Audio Device
men ikke instaleret, åben nu Enhedshåndtering ved at højre klikke på Denne computer - klik på Egenskaber - vælg fanebladet Hardware og klik på Enhedshåndtering, klik på + ud for Enheder til lyd, video og spil, højre klik på AC97 lydkort og klik på Fjern, genstart computeren, der kommer en guide lige efter starten, som fortæller dig: Ny hardware fundet det er dit lydkort du følger guiden og dirigerer den hen hvor du har gemt din nye lyddriver, så skulle det virke igen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-07-07 19:01

Har du ikke en driver cd til din pc. Den plejer at være med når man køber den.

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 26-07-07 22:26

til O.V.N.
tak for dit råd, men nu har jeg fjernet AC97 Audio Device fra computer.
downloadet driver, instaleret den, og genstartet snart så mange mange gange, og det virker ikke. hvergang kan jeg se i enhedhåndtering at der er et gult mærke på navnet og at det ikke virker.
er det mig der er noget galt med.
jeg på have alt skåret ud i pap. desværre.

skal jeg først fjerne programmet fa computeren? skal jeg så genstarte eller skal jeg instalere programmet og derefter genstarte, et eller andet gør jeg vel fejl.
jeg er en mester i fejl 40

jeg har før oplevet ting ingem prof. supportere kan løse, senest er når jeg søger på maskinen efter alle mine billeder, og derefter viser billederne i alfabetisk rækkefølge, så er hver billede 2 eller 3 gange, men problemet at hvis jeg fjerne en forsvinder alle, og de er også i samme mappe, og når jeg så åbner mappen så er der kun en af hver, mystisk, jeg kan da leve med det, hvis ikke at hver billeder fylder dobbelt eller tre dobbelt. hvis de kun fylder som et billede så er jeg lige glad, det er are lidt mystisk.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-07 22:59

Måske har du en forkert driver, prøv nu i Enhedshåndtering at vælge Opdater driver og lad guiden få lov at søge på nettet, genstart computeren efter hver forsøg, hjælper det heller ikke, så prøv at hente en ny driver her: http://www.cmedia.com.tw/?q=en/driver der er 4 at vælge imellem, og jeg kender ikke din computer eller styresystem, så det er lidt vanskelig at hjælpe dig videre

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-07 23:04

Det der med billederne kan måske forklares, ved at nogle søgeresultater er genveje, prøv næste gang at markere gengangerne en efter en og vælg Åben overordnet mappe, er det så den samme mappe du åbner ved alle de samme billeder ?

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 26-07-07 23:36

Stop for flere gode og velmenede råd, det viker
og hvordan?
jo dum som jeg er , så havde jeg jo da ikke prøvet min computers navns hjemmeside.
www.amitch.dk
der downloadede jeg lige præcis den driver jeg skulle bruge, instalerede den og genstartede skittet, og nu virker den.

ellers mange tak til alle.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-07-07 23:54

Fint nok og godt det virker.
Netop derfor ville jeg have dig til at installere fra den driver cd der følger med, hvis man ellers har gemt den.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-07-07 00:13

Godt du fik lyden igen