/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Lukning af Windows Vista
Fra : jumbovorre
Vist : 417 gange
200 point
Dato : 26-07-07 16:09

Hej Alle

Jeg har lige bygget en ny computer (QuadCore 2,4, MSI board, 4 gb corsair ram, 1tb disk (2x500gb WD) etc...). Det er noget tid siden jeg har bygget mig en computer sidst - derfor er det muligvis noget, jeg har gjort forkert...

Når jeg lukker windows ned (Vista Ultimate 32bit), slukker den skærmen, men selve computeren kører videre (jeg kan også åbne og lukke blueray drevet), så det er ikke bare en køler...

Nogen der har ideer? Kan det være et kabel jeg mangler at sætte på fra PSU til Board?

Mvh
Steffen

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-07-07 16:13

Du skal trykke på pilen til højre under start og vælge LUK COMPUTER ellers sætter du den kun i dvale.

Kommentar
Fra : jumbovorre

Dato : 26-07-07 17:20

Hej Peet49

Tak for svaret - desværre gør jeg allerede det...

/Steffen

Kommentar
Fra : jumbovorre

Dato : 26-07-07 17:28

i øvrigt - her er et lille tip til at ændre det (så Vista lukker computeren på knappen)

http://www.metacafe.com/watch/735613/vista_fix_shutdown_button_fix/

Steffen

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 26-07-07 20:13

Min bærbare lavede det samme stunt (også Vista) indtil jeg ændrede opsætningen, som beskrevet i ovennævnte link. SELVOM jeg lukkede "koorekt".

KH MEtte