/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bil med rust eller uden
Fra : Dksmester
Vist : 1504 gange
13 point
Dato : 26-07-07 13:59

Jeg har kig på en Audi A3 1,8T, en af de mere sjælden af slagsen. Desværre havde den boble rust under lakken oppe ved taget. Har så fundet ud af at det er en udbredt fejl hos denne model.
Forhandleren havde ikke set dette og ville straks lave det, ved at slibe et større område af og så male igen.
Spørgsmålet er så om det er noget man vil sandsynligvis komme til at bøvle en masse med? Ved han sliber området af, så mister jeg jo alt galvaniseringen.
Den er jo en dyr vogn til omkring de 130.000 kr. Så ville være ked af det hvis det starter igen om 1 år. Ved godt ingen kan med sikkerhed udtale sig herom, men vil gerne have en mening med på vejen.
Som sagt er det en af de sjældne og ellers var den i super stand.

Skriv en linie eller to, det hjælper i beslutningen.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-07-07 16:09

Bobler i malingen skyldes som reget at pladen er rustet igennem indenunder. Det er en sjælden fejl i et ttag hvis det ikke lige er ved et ovenlys eller en samling (tagrende).
Ellers har der i forbindelse med en skade været en dårlig reparation.

Taglakering plejer ellers at holde godt, også uden såkaldt galvanisering.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 26-07-07 16:16

Jeg har set det samme på Passat dørstolpe, og det var heller ikke usædvanligt på den årgang. Det var noget med Galvanisering/lak/primer,som ikke var udført ordentlig fra fabrikken, - som så bare blev repareret som du betegner, og skulle ikke mere volde problemer.

Kommentar
Fra : Dksmester

Dato : 26-07-07 16:23

Ja det er ved samling til en tagliste.

Se billede: http://www.audiclub.dk/forum/download.php?id=2277&f=23

Det er fra en der har samme problem.
Men det skal jeg ikke være så bange for så? For damn det er en nice bil

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 26-07-07 17:16

Hvis de laver det kosmetisk, så du syntes det er pænt (kan ikke ses), så skal du ikke være nervøs for det. Det vil jeg ikke lade en handel løbe på.
Ikke jeg mener det er berettiget, - men du kan da altid bruge det til at trykke prisen.

Kommentar
Fra : Dksmester

Dato : 26-07-07 17:48

Ja det har jeg også gjort men tror godt han kan få et hug mere, ville bare lige vente til at høre hvad i havde og sige Så tror jeg henter den i næste uge Men vil meget gerne have flere kommentarer?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 26-07-07 17:55

Jeg siger kun lykke til, og tillykke.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 26-07-07 19:56

Min erfaring er at hver gang en bil bliver "plet" lakeret så kommer der rust igen efter en 3 års tid.

Min Opel har kun rust 3 steder. Alle 3 steder er jeg blevet ramt og aut. værksteder har lavet skaden og lakeret til UG (2 forskellige værksteder/malere) men 3 år så kommer rusten igen.

Vores sprit nye Fiat Panda begyndte at boble efter bare 1 år, og det blev omlakeret, 12 mdr senere bobler lakken igen.

Du må forvente at der vil komme rust igen samme steder om xx år

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 26-07-07 21:31

Nu behøver det ikke at være rust vi taler om, det kan kun konstateres ved at skrabe det udsatte sted. Det som skete med Passaterne var en defekt priming, som adskilte galvanisering og lak, -lakken reagerede overfor kontakt direkte med galvaniseringen.`Og jeg vil måske tro, at det var omkring årgang 1999-2000, deromkring.
Og skulle det så være,-- ville jeg ikke tillægge rust nogen særlig betydning der hvor det ser ud til at være, nemlig ved tagrælingen, når reparationen bliver behandlet faglig rigtig.

Kommentar
Fra : jojoee

Dato : 27-07-07 07:25

Hejsa

Det kan sagtens holde, men det skal laves af en proff,eller kommer det igen i løbet af en kort år række. og ikke en eller anden garagelakerer, men med de rigtige remedier og hænder kan det nemt lade sig gøre at holde væk..

Hilsen autolakeren

Kommentar
Fra : kol

Dato : 27-07-07 08:20

DKmester du behøver ikke at være bekynret. der er en løsning for dig.
Se siden .
http://www.ruststopdanmark.dk/

Fordelen ved dette produkt er at den beskytter bilens metal og derfor også taget.
Bilens metal ligger under galvaniseringen og derfor vil det virke selvom du "mister" galvaliseringen hvor den bliver slebet ned, ja så har du sikkerheden i at ruststopdanmarks produkt .
Produkter er testet og godkendt hos Teknilogisk Institut og er meget enkelt at montere.

Hilsen KOL

Kommentar
Fra : Dksmester

Dato : 27-07-07 09:38

Heh, hvad er prisen så for dette vidunder produkt. Hvad er driftomkostningerne, det lyder flot med 45 volt i stedet for 12 volt, men det koster jo også, hvis strømmen ikke reduceres. Hvor kan man læse om rapporten fra teknologisk institut?

Kommentar
Fra : Dksmester

Dato : 27-07-07 09:50

Lidt svært at vide hvordan de lakerer dernede men når de selv også kan syne ved forhandleren, så kan man jo håbe de også har styr på lakering. Men synes I har gjort mig positiv

Kommentar
Fra : kol

Dato : 27-07-07 13:56

Hej.

På forsiden er der et link til rapporten.
Testet og godkendt af Teknologisk Institut ( se link )

Strømforbruget er på 0.0245watt. lang mindre end centrallås og alarm så ingen problemer.

Iøvrige er de 45 volt ikke på karosseriet men på anoderne ,,,,

Kol