/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Sessions i ASP??
Fra : vnc
Vist : 597 gange
100 point
Dato : 28-01-03 11:18

Jeg er ny i ASP, og sidder her med en opgave for en kunde.

Jeg skal overføre nogle inputfelter gennem et helt system (ca. 4 siders formular), og jeg har fået af vide, at session fylder temmeligt meget på server site. Hvis jeg ville ungå session, har jeg så andre muligheder end cookies? Og hvad hvis cookies er slået fra på klientsiden.

Please help me. Jeg skulle meget gerne imponere her.

VNC

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 28-01-03 11:25

Hvad så med at skrive dem i en "midlertidig" tabel i din database for så til sidst samle det hele til sidst, og aflevere det hvor det skal?

Mvh

Smorch

Kommentar
Fra : Xazer

Dato : 14-05-03 18:24

Eller bare lave et usynligt input felt :

<input type="hidden" name="navn" value="<%=Request.QueryString("felt")%>">

Og ligge sådan et på hver af de fire sider med informationerne i :)

- Xazer

Kommentar
Fra : aeronet

Dato : 07-03-04 20:19

Brug Sessions det fylder ikek så meget som du tror eller får afvide ;)

SIDE 1

har har du dine felter.

SIDE 2

Har har du:
session("NAVN") = request.form("FELTNAVN")
session("NAVN2") = request.form("FELTNAVN2")
session("NAVN3") = request.form("FELTNAVN3")

dine andre felter

SIDE 3
nogle NYE

session("xxxx") = request.form("xxxxxx")

på de felter fra din side 3.

og dine andre felter

SIDE 4

som side 3.

når man så klikker submit på side 4 kommer du til en ny side.

NYSIDE. (der gemmer)

rs.addnew
rs("TABELNAVN") = session("NAVN")
rs("TABELNAVN2") = session("NAVN2")
rs("TABELNAVN3") = session("NAVN3")
rs("TABELNAVN4") = session("NAVN4")
rs("TABELNAVN5") = session("NAVN5")
OSV OSV
rs.update

så er det gemt nu skal du så SLETTE din session igen og dette sletter alle dine sessions og det skal komme under din code der gemmer

session.abandon

og nu skal du evt gå til en anden side efter at du har gemt og slette din sessions igen, dette kommer så til sidst i din code

Response.Redirect("SIDENAVN.ASP")

of så er det det du ;) og det fylder ikek ret meget og det er en fejl at det tager servertid for det passer ikke da det bliver kørt på brugerens PC og ikke på serveren !!

håber det hjælp !!!