/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
printer trækker papiret skævt?
Fra : janinna
Vist : 3047 gange
300 point
Dato : 26-07-07 09:45

Hej! har en canon pixma ip 3000 printer
men den er begyndt at trække papiret skævt ind,er det noget jeg kan gøre noget ved?
eller bliver jeg nød til at købe en ny?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-07-07 09:48

Tag bagpanelet ef og rens gummirullerne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-07 09:49

Ja - simpel vedligeholdelse kan gøre det

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-07-07 09:51

Papir støver meget, så noget bliver hængende på rullerne, det gør dem glatte.

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 26-07-07 10:10

hej ja, men de første 5 cm kører fint, så er det lige som om den rammer et eller andet i venstre side, så den trækker det mod højre, når jeg får papiret ud, er det ligesom om at der er et lille hak i venstre side , som det støder på noget.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-07 10:26

Så er det jo en mekanisk defekt......

Du må skille den ad og se om der er en knækket fjeder eller plasticdel.....

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 26-07-07 10:29

kan man skille sådan en af selv?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-07-07 10:31

Alt kan skilles ad.
Det er værre at samle det

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-07-07 10:31

Man kan altid skille ad, problemet er om, man også kan samle igen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-07 10:39

Prøv nu bare med lidt forsigtighed....

Det kan være et stykke plastic der ikke lige sidder hvor det skal osv....

Fejlen må jo ligge i den mekaniske del...

Prøv om du kan få øje på præcis hvor papiret går imod et eller andet....

Det er jo meget små tolerencer der arbejdes med.....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-07-07 10:41

Taler vi af erfaring peet49?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-07-07 10:47

Teil->> Jeg har i tidernes løb haft mange lærlinge, der mener de mestrer det hele, det gjorde de også, indtil det skulle samles igen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-07-07 10:54

De har gået i den bedste skole, erfaringens.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-07-07 10:57

Man bliver ikke uddannet radiomekaniker på et 10 ugers teknisk skoleophold, som de fejlagtig tror.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-07 11:22

Citat
radiomekaniker

Der er da ikke meget "mekanik" i en radio

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-07-07 11:24

Men i cdafspiller-båndspiller osv - i "gamle" dage blev der også skiftet arme i tvtuneren.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-07 11:35

jo jo - godt ord igen.....

Det var bare det "morsomme" i ordet

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-07-07 11:37

Joda - det forstod jeg godt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-07-07 11:38

Fejl i printere med dårlig papirføring hænger som regel sammen med snavsede, glatte, eller for hårde gummiruller. Det er tidens tand.

åben og skil så meget ad som man nemt kan komme til. Der er tit klapper og papirbakke mv. som nemt åbnes eller tages af.
Så vaskes , og gbuppes rullerne med sulfosæbevand.

Udskiftning ag ruller er det bedste hvis de er for hårde, men det kan være en større operation.

Vask plejer at hjælpe.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-07-07 11:56

I gamle dage brugte jeg Fransk terpentin, (findes det endnu?) til ruller.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-07 12:03

Der er da laaaangt til Frankrig

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-07-07 12:06

En ferie tour de france, doped med den franske terpentin snyder
får ikke bare printerulller til at køre ligeud.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-07-07 12:08

Fransk terbentin bruger jeg til oliemalerier, så det findes endnu, jeg køber det i min lokale malerforretning.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-07-07 12:10

Tak for det peet49

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-07-07 20:19

Det kunne jo være, at du Jannina, har et eller andet siddende i klemme inde i maskinen, som papiret støder på, når det kommer de 5 cm ind som du nævner, så prøv at tage den store rengøring!

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 26-07-07 20:30

er ikke så god til disse ting , så har allieret mig med min bror,så vi prøver at skille den ad.