/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Amsterdam
Fra : Thomas.Haugaard
Vist : 1232 gange
300 point
Dato : 25-07-07 20:08

Skal en tur til Amsterdam. Er der nogen der sidder inde med gode tips altså tips der ikke fremgår af de sædvanlige turistguides.

Forslag til gode spisesteder til en overkommelig modtages også med stor glæde.

Venlig Hilsen

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 25-07-07 20:30

hører gerne svar
la

Kommentar
Fra : ch1quita

Dato : 25-07-07 20:51

Jeg ved ikke hvad du er til, men her er lidt af det jeg kunne finde på at se

1: Slusesystemerne var jeg meget optaget af dengang jeg sejlede rundt i holland/amsterdam

2. Måske knap så interresant, men lidt sjovt. Flydende blomstermarked.. o.O
link: http://www.amsterdam.info/shopping/flowermarket/

-Håber da det var lidt

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 26-07-07 00:18

Der er masser at tage fat på i Amsterdam, for at nævne et par stykker er der

Kanalrundfarten (flere forskellige)
Coffee Shops
2nd hand shops og markeder
det flydende blomstermarked
red light district
ølmuséet
Anne franks muséet
Van Gogh muséet

Der er en dejlig afslappet stemning i byen, når man bevæger sig rundt og desuden er indre by overskuelig.

Hvis I har mulighed for at leje et par cykler så gør det. Jeg har boet på radisson og jolly carlton hotel hvilke begge kan anbefales, men der er masser af hyggelige hoteller man kan leje sig ind på.

Af spisesteder er der noget der hedder la mangerie, hvor man kan gå ind og fylde en bakke med en masse skønne små retter som man enten kan tage med eller spise på stedet. kan absolut anbefales. Det ligger på hovedgaden, helt oppe ved det flydende blomstermarked (kig evt. på denne cityguide http://www.transavia.com/tra/images.nsf/files/Amsterdamguide_DK.pdf/$FILE/Amsterdamguide_DK.pdf ). der er både adresser til caféer, restauranter, muséer, shopping muigheder og mange andre seværdigheder.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-07-07 16:49

Vi huserer normalt længere sydpå i Holland, men Schipol er da et kig værd. Forrige gang vi var dernede besøgte vi Airborne Museum lige uden for Arnhem.

Accepteret svar
Fra : pømske

Modtaget 300 point
Dato : 27-07-07 00:41

Spørg nogen på www. dansker.nl
Det er en gruppe dansker boende i Amsterdam ,studenter,manegers osv.
de har mange tips...over A'dam.

Og ikke glemme besøge Beverwijk i weekenden China Town /Turkishe mark og mange billige ny vare til at fåede ned i prisen.Ellers til Zaandam noord af A,dam til vindmøllenpark (Koog aan de Zaan)
Billige fly billetter kik på www.cheapticket.nl. men kan værre heldigt.
Der findes også Tropische musseum, Van Gogh musseum,Rijks musseum( Natte vakt Rembrandt)
Anne Frank husset. har du bruge for det Danske Ambassade ,den er på Radarvej. NV. af Amsterdam
pømske

Godkendelse af svar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 27-07-07 10:47

Tak for svaret pømske.

Kommentar
Fra : pømske

Dato : 27-07-07 22:31

God tur
pømske

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 29-07-07 13:36

jeg har betalt for svaret men linket findes åbenbartb ikke
hilsen
la

Kommentar
Fra : pømske

Dato : 29-07-07 14:07
Kommentar
Fra : pømske