/ Forside/ Teknologi / Udvikling / SQL / Spørgsmål
10  smorch 260
hetning af dat fra en database
Fra : Sialkot
Vist : 379 gange
80 point
Dato : 25-07-07 20:08

Kan nogen hjælpe med lave en SQL som henter M_NAME, M_SEX, M_LASTHEREDATE fra databasen og hvor M_LASTHEREDATE skal være lige med dagens dato.
M_LASTHEREDATE er i Databasen defineret [M_LASTHEREDATE] TEXT(50) og de gemmes sådan: 20070725163610 ,20070703135157,20070701181835

sqlstr = "select M_NAME, M_SEX, M_LASTHEREDATE from PORTAL_MEMBERS order by M_LASTHEREDATE desc"

Set rs = dbConn.Execute(sqlstr)

Do
IF rs("M_SEX") = "FEMALE" then

' Udskriv værdien af kolonnen Fornavn
Response.Write rs("M_NAME") & "<br>"
Response.Write rs("M_LASTHEREDATE") & "<br>"
Response.Write ( " Kvinde ") & "<br>"
Else

Response.Write rs("M_NAME") & "<br>"
Response.Write rs("M_LASTHEREDATE") & "<br>"
Response.Write ( " Mand") & "<br>"

END IF

' Gå til næste Record i rs
rs.MoveNext

' Fortsæt indtil rs er gennemløbet (EOF = End Of File)
Loop While Not rs.EOF

%>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-07-07 22:19

Har ikke en skid forstand på det, men rent logisk så er formatets første cifre datoen: 20070725

..derfor må de være noget med ...[B]order by M_LASTHEREDATE desc where (..se: http://www.w3schools.com/sql/sql_where.asp ) De første 8 cifre = (like) dags dato i PHP format: http://dk.php.net/manual/da/function.date-format.php

Hundrede år siden jeg har rodet med databaser

Jeg ved ikke hvordan man koder det, men det var bare for at give dig lidt inspiration

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : SuperDelphi

Dato : 26-07-07 00:17

Select M_NAME, M_SEX, M_LASTHEREDATE From <tabellens navn> WHERE M_LASTHEREDATE Like <datoen i dag>% Order by M_LASTHEREDATE

Like bruges til tekst sammenligning. Like a% finder altså alle tekster der starter med a.

Kommentar
Fra : ajuul

Dato : 04-09-07 08:27

Bare for at skære det ud i pap:

Select M_NAME, M_SEX, M_LASTHEREDATE From PORTAL_MEMBERS WHERE M_LASTHEREDATE Like concat(year(now()),month(now()),day(now()),'%') Order by M_LASTHEREDATE

/ajuul