/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Er jeg for naiv?
Fra : Flemming17
Vist : 628 gange
50 point
Dato : 25-07-07 18:49

Min computer var blevet sløv - Nu er den kvik igen.
Jeg har fjernet fremmede firewals og bruger nu kun windows (XP) egen firewall.
Derudover bruger jeg AVAST anti-spyware og McAfee Site advisor.

Hidtil har dette fungeret uden problemer - og jeg har fået en hurtig compuityer igen

PS: Jeg kører selvfølgelig AdAware engang imellem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-07 18:53

Hvad er så problemet.....

Føler du dig beskyttet er alt jo godt....

100% findes alligevel ikke..... (med mindre du hiver stikket ud)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-07-07 18:54

Næ - jeg kører også "kun" med XP's egen firewall.
Vil du køre med fremmed firewall bør windows egen slås fra.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-07-07 18:57

Windows XP firewallen blokerer ikke udgående trafik, blokerer kun for indgående, men nogle af nutidens virus kan snige sig udenom en firewall, måske er du bedre sikret med at bruge en begrænset konto, prøv at læse her: http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=43

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 50 point
Dato : 25-07-07 21:18

Windows firewall er fuldt på højde med alle andre firewalls, når det drejer sig om indgående beskyttelse. Firewalls med udgående beskyttelse, giver en falsk tryghed. Det er meget bedre, at bruge ressourcerne på, at der ikke kommer skidt ind.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-07-07 22:49

stl_s >Jo, men man kan vel bruge ressourcerne på begge dele - altså både på en firewall, der også stopper udgående trafik og på, at der ikke slipper noget skidt ind?

At man kan sikre sig 100 % mod, at der slipper noget ind, synes jeg ikke lyder særlig sandsynligt.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 25-07-07 23:10

o.v.n. ud fra, at man næppe vil bruge for mange ressourcer, så syntes jeg bare man skal bruge dem bedst muligt. Jeg har "rodet" *rigtigt* meget med firewalls, og har gang på gang måttet sande, at den ekstra beskyttelse de yder, slet ikke ikke står mål med ulemperne. Ressourceforbrug, popups osv. Andre programmer som det du linker til, og så f,eks Cyberhawk http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=69
giver meget bedre ydelse, i forhold til ressourceforbruget.

Vi er bare så vant til at få tudet ørerne fulde om, at Windows firewall er så og så dårlig, og man skal bruge en anden. Det var ok for nogle år siden, men i dag er der vendt meget op og ned på tingene, så vi må se på vores sikkerheds prioriteringer, på en anden måde. Mener jeg .

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-07 09:06

Komputersikkerhed er idag ved at nærme sig det punkt hvor hele brugen af komputeren er begrænset af sikkerhed....

100% nåes ALDRIG og ved fornuftig brug skal der såmænd ikke så meget til før du er "ordentlig" sikret.....

Mange gange virker det lidt som at stille cyklen i pengeskabet men alligevel låse den - det kunne jo være en fik skabet op....

Jeg kender personligt en del mennesker der udover XPs egen sikkerhed blot har et virusprogram (AVG eller AVS) - indtil videre har de ingen problemer haft.....

Man kan altså også låse sig selv INDE og en stor del af disse "uundværlige" programmer stjæler efterhånden 20% eller mere af kraften......

Surf med HOVEDET og ikke med musen......

Godkendelse af svar
Fra : Flemming17

Dato : 26-07-07 11:42

Tak for svaret stl_s.

Det var bare det jeg ville vide. Det der med firewals og antispyware er vist blevet en god forretning for alle andre end piraterne.

Tak for alle de gode kommentarer