/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Afinst. af program
Fra : marcussen1
Vist : 476 gange
100 point
Dato : 25-07-07 18:41

Jeg har en prøveversion af ParagonDriveBackup 8.5 og vil nu gerne afinstallere den, men kan ikke.
Jeg har prøvet via programmets afinst.knap, og med tilføj eller fjern i kontrolpanelet, begge uden held. Derefter downloadede jeg programmet igen for at forsøge den vej med afinst., heller ikke det lykkedes. Boksen på skærmen med den sædvanlige procedure for afinstallation står der fint, men efter hele turen er programmet der stadig.
Er der nogen, der kender en løsning.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-07 18:44

Sikker på at hele programmet er der.
Der kan ligge en tom eller næsten tom mappe
som bare kan slettes.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-07-07 18:50

Jeg havde en gratis version (kan ikke huske versions nummer) den lod sig fjerne med Tilføj/fjern programmer, er du sikker på, at der ikke kører et eller andet fra programmet, se efter i Jobliste, højre klik et tom sted på nederste blå bjælke og vælg Jobliste, er der et eller andet under Processer der hedder noget med Paragon, så marker og Afslut job, derefter kan afinstalere programmet

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-07 18:53

Efter afinst.
kør ccleaner eller lignende program,

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 25-07-07 19:01

Ja hele programmet er der.
I joblisten figurerer der intet om Paragon (ihvertfald for ord, der har med Paragon at gøre)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-07-07 19:14

sørg for at programmet ikke er aktivt - hvis du har/ eller lægger en genvej på skrivebordet kan du højreklikke - egenskaber - find placering og gå ind og slette alt der ligger.
Gå så i regedit og led efter programmets navn og slet mappen - gå i stifinder og find mappen med programmets navn og slet - genstart og gå i stifinder en gang til og se om der stadig er en mappe der har programmets navn og slet.
Brug derefter søg - sørg for at vise skjulte filer - og led efter alt der har navn der hører til programmet - så skulle du være fri for den.
Genstart

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 25-07-07 19:49

mirit.dk
Så har jeg lavet den der med genvejen, og pist programmet er væk, men det står der stadig i kontrolpanelet, der kan jeg ikke få det væk fra. Det gør forsåvidt heller ikke noget, medmindre der er en måde at få det væk derfra.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-07-07 19:53

Det var forsvundet, hvis du havde afinstaleret programmet, nu har du kun slettet noget af instalationen

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 25-07-07 20:04

o.v.n.
jamen jamen jeg har jo netop forsøgt på alle forskellige måder at afinstallere, men kunne jo ikke.
Hvad gør jeg så?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 25-07-07 20:33

Så må du igang med manuel at rydde op, det skriver miritten også, klik Start - Kør, skriv: regedit og klik OK, når Registreringseditor er åbnet klikker du Rediger og ned på Søg, skriv: paragon sørg for at der er markering i alle felter og tryk Enter, så er det bare at slette hvad den finder, efter hver sletning klikker du Find næste, indtil du er listen igennem, hvis der er nogen genstidige, så skal du overtage ejerskab, det vil sige få fuld adgang og tilladelse til at slette

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-07-07 20:37

Til allerslut kan du køre denne gratis scanner: http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html og slette alt som er markeret Safe to delete, hvis du køre den i Expert mode, vil den finde nogle værdier som den ikke kan slette, dem skal/kan du slette manuel i Registreringseditor, som beskrevet ovenfor

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 25-07-07 21:25

Til sidst er der en der hedder 'Mfg', den kan jeg ikke fjerne. Hvad vil det sige at overtage ejerskab, og hvordan gør jeg det?

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 25-07-07 22:00

Jeg vender først tilbage imorgen.
Godnat

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-07 01:55

Mfg strengen skal du holde nallerne fra, den må du ikke ændre eller slette!!!
At overtage ejerskab, vil sige at får lov til at redigere eller eventuel slette en nøgle eller streng som er låst af systemet, du kan få vide hvordan du gør, hvis du finder en værdi som du må ændre/slette

Kommentar
Fra : Greeneyeddevil

Dato : 26-07-07 02:06

Kør en cclearner så skulle det sidste gerne forsvinde ... http://www.ccleaner.com/

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 26-07-07 19:53

Tak for svaret o.v.n..
Jeg fik det ihvertfald fjernet det fra de andre programmer, men der blev noget tilbage. Jeg har backup af næsten det hel, så jeg valgte at formatere C:drevet, alt er så iorden. Tak til Jer alle for hjælpen.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-07 20:03

Det var jo den grove løsning tak for at du kunne bruge mine kommentarer