/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Pris på rep. af cykel ??
Fra : viskinge
Vist : 1273 gange
100 point
Dato : 25-07-07 18:14

Er der nogle herinde, der ved hvad det ca. koster, at få en ny fælg og egern på et 24" cykelbaghjul.
Har været udsat for hærværk, men alt andet er OK incl. gear, så det er et spørgsmål, om det kan betale sig at få det lavet.

MVH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-07 18:20

Selvfølgelig kan det betale sig.....

Men lad være med at sætte egern i baghjulet - det er sgu synd

Prisen er lidt sværere da det jo kommer an på HVORDAN baghjulet er....

Skal det bare rettes eller er det helt nyt der skal til....

Slæb den ned til en cykelhandler og få en pris eller måske har han et andet der passer....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-07-07 18:52

Tag et eger ud og køb nogle nye. Hvis de er i samme side - så er det vist nok lige 36 styk.
Læg mærke til hvordan de er monteret. start med den ene side. Køb evt en lille egernøgle til at spænde hjulet op.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 25-07-07 20:09

Der skal en fælg til !!!!

Den gamle er brækket over.

MVH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-07 20:39

Snak nu lige med cykelhandleren først.....

Der kan jo ikke gives en pris uden at se hjulet.....

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 50 point
Dato : 25-07-07 22:22

En dobbeltbundet fælg koster 400,- kr
Så det er prisen hvis du selv kan lave det.

Egerne behøves ikke at fejle noget.
Ellers koster gode eger 5,- kr pr stk.

En cykelsmed skal bruge 1 time på at skifte dit nav fra det gamel hjul over på det nye.
Han skal vel have 300,- kr pr time

Så 700- 1000,- kr

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 25-07-07 22:49

jeg ville nu også lade være med at sætte egern på cyklen...de høre til i træerne og er så forbandede dejlige.......
ciao...j.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-07-07 23:10

I er vel nok flotte med jeres stævening.......................men har ikke hørt om den nye retsskrivning,
...........................alt er tilladt.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 02-08-07 09:06

Prisen ville være mellem Kr. 500 & 650 kun for at få lavet baghjulet !! Så skulle der også lige en skærm + pedaler til + div. småting.
Det kan slet ikke betale sig, da cyklen ved salg (efter rep.) have en værdi på Ca. Kr. 400,00

Forsikringen vil ingentig give (nærige hundehandlere)

Forbandede vandaler, hvis jeg finder dem, får de et par på skallen (men det gør jeg jo nok ikke).
Som det var oppe forleden dag: Cykeltyveri er næsten lovlig i Danmark.

MVH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-08-07 11:42

Du må ud og finde et "vrag" et sted - så kan du måske "låne" baghjulet der......

Godkendelse af svar
Fra : viskinge

Dato : 07-08-07 08:42

Tak for svaret thulin.