/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Skjul adresse
Fra : Maddog_dk
Vist : 459 gange
200 point
Dato : 25-07-07 13:18

Hej
Jeg vil gerne hvis jeg kan skjule adr. på filer og undermapper, således at man uanset hvor man er på web sitet kun ser www.xxxxx.dk og ikke andet.
kan det overhovedt lade sig gøre?????

/maddog

Kommentar
Fra : sion

Dato : 25-07-07 13:27

Du kan måske lave siden i en frame.

<frameset>
<frame src="startside.asp" frameborder="0" noresize="noresize" scrolling="no">
</frameset>

Sådan noget i den stil måske...

Simon

Kommentar
Fra : Maddog_dk

Dato : 25-07-07 13:34

Hej Simon

det må du forklare lidt nærmere, vil du så indlæse alle siderne i samme frame
i så fald hvordan?
/maddog

Kommentar
Fra : sion

Dato : 25-07-07 14:16

Ja jeg tænker at alle siderne kan indlæses i den samme frame. Der er såmænd ikke så meget hokus pokus ved det.

Du kan indsætte name-attributten i frame-tag'et, og så bruge det som target på alle dine links. Dette er nødvendigt.

Du skal i øvrigt ikke have scrolling="no" med.

Dette skal stå i din index.asp:

Kode
<html>

<head>
<title>Min hjemmeside</title>
</head>

<frameset>
<frame name="indhold" src="startside.asp" frameborder="0" noresize="noresize">
</frameset>

</html>

Herefter skal du bare have <html> og <body> og resten af din normale hjemmeside i din startside.asp og alle de andre asp-filer.

Simon

Kommentar
Fra : sion

Dato : 25-07-07 14:20

Læs eventuelt om frames her, hvis du ikke kender så meget til det: http://www.html.dk/artikler/00047/

Det skal lige siges, at jeg langt fra er nogen ekspert i webdesign. Idéen med frames er bare for mig en nem løsning og i øvrigt den eneste, jeg kender. Der findes muligvis andre og bedre metoder.

Simon