/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Quicktime
Fra : Smukke_Ole
Vist : 512 gange
200 point
Dato : 25-07-07 12:19

Hver, hver anden gang jeg starter "putteren" starter Quicktime også.
Dette på trods af, at jeg under fanen Start i MSCONFIG har fjernet "fluebenet" ud for den pågældende applikation utallige gange, men "fluebenet" dukker af ukendte årsage op hele tiden og så igen.
Kan man slippe for dette uden at afinstallere Quicktime, som jeg dog bruger een gang i mellem, og i bekræftende fald: hbordan ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-07-07 12:29

Du har vel fjernet fluebenet fra:

Rediger->Indstillinger->Quicktime indstillinger... fanen; Avanceret -> [ ] Bakkeicon (Installer Quicktime-ikonet i systembakken)

???

Ellers vil den havne der (..og i start: QTTask) hver gang du har kørt Quicktime.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-07 13:33

Ja - du har modstridende oplysninger i programmet og win.....

Så vil den hele tiden genetablere sig...

Lad være med at slette QuickTime - så får du bare problemer med andre ting.....

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 25-07-07 17:41

Den vil altid starte op (også selv om ikonet ikke bliver vist).

Du kan evt afinstallere QuickTime, og bruge QuickTime Alternative http://www.filehippo.com/download_quicktime_alternative/

Den er faktisk også bedre, idet den bygger på PRO versionen af QuickTime.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-07 17:49

Citat
Den er faktisk også bedre, idet den bygger på PRO versionen af QuickTime.

Det skal da lige prøves....

Den har du da ikke haft som tips - eller er den bare gået min næse forbi

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-07-07 18:01

Er du sikker stl_s ?

Jeg kan da sagtens slå Quicktime fra i msconfig, således at den vedbli'r at være slået fra. Jeg kan heller ikke se nogen tilhørende processer i joblisten.

Straks sværere var det med iTunes. Masser af fjernede flueben og en spærring (=spørgsmål om netadgang) via firewall'en.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-07-07 18:03

..og spørgmålet var:
Citat
..jeg under fanen Start i MSCONFIG har fjernet "fluebenet" ud for den pågældende applikation utallige gange, men "fluebenet" dukker af ukendte årsage op hele tiden og så igen.

Ikke hos mig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 25-07-07 18:05

Tip ??? Jeg troede de fleste kendte den. Anyway, man slipper for alt reklameskramlet .

Også til RealPlayer http://www.filehippo.com/download_real_alternative/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-07 18:07

Jeg mener nu heller ikke jeg har den kørende (i baggrunden)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-07 18:13

wow

2 tip....

De skal afprøves.....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-07-07 18:24

..og 'folk' er åbentbart ikke helt enige: http://www.velocityreviews.com/forums/t210960-how-do-i-permanently-stop-quicktime-from-running-in-the-background.html

..og meget mere: http://forums.cnet.com/5208-7813_102-0.html?forumID=45&threadID=159174&messageID=1785220

Citat
..you run the program. Two steps will prevent it from running normally at start up. First, open the Control Panel, then double click on the "Quicktime" icon, (the blue "Q"). When that opens, click on the "Advanced" tab, then UNCHECK the box that says: "Install Quicktime icon in system tray", then click on "apply", then OK.

Next, uncheck the "Qttask.exe" box in the "Msconfig/Startup tab" location. Restarting the computer will stop Quicktime from being started at boot.

Still, as I stated in the subject line of this poste, once you run Quicktime again, the CHECK mark in "msconfig" will be replaced and it will run again at start up. As far as I'm aware, there is no way to fix that. I've even removed the registry enty from the "Run" call..After using Quicktime again, it's replaced and the program runs at start up.

Hvorfor dukker den så ikke op hos mig?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 25-07-07 18:49

Det er jo netop pointen, at så snart Quicktime bliver aktiv igen, så skriver din sig til i Run nøglerne igen. Det er der ikke en pind at gøre ved.

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 25-07-07 18:59

-> molokyle

Jef ved endnu ikke, om det virker, men jeg har gjort, som du skrev.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 25-07-07 19:45

Prøv lige at starte Quicktime inde fra programmer. Så finder du ud af, om den kommer igen ved genstart. Det plejer den at gøre .

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 25-07-07 19:53

Nøeh... ikke hos mig: Quicktime player 7.2

Jeg har også prøvet at starte flere forskellige 'movies' op, istedet for bare at åbne og lukke fra 'programmer'.

Åbne *.mov filer ved dobbeltklik i stifinder, genstarte, slukke helt og tænde.

Stadig intet efter opstart...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-07-07 20:44

Hallooo... hr. Svend, så tror jeg at jeg fundet ud af hvor hunden ligger begravet

Det er når man benytter quicktime som 'indlejret' objekt på en (X-)HTML side ..ELLER kører en *.mov fil direkte fra IE's adresselinje så:

Genstart ..og 'skidtet' har lagt sig i Start igen

Samtidig fandt jeg ude af, at der er ændret i plug-in'ets virkemåde. Før indlejrede man quicktime plug-in'et således: http://www.uic.edu/depts/accc/itl/realmedia/code/embed_quicktime.html

..nu skriver apple: http://www.apple.com/quicktime/tutorials/embed.html

...: http://developer.apple.com/internet/ieembedfix.html

SHIT !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-07-07 20:46

Jeg skifter sgu snart til ubunto, Solaris, SUSE ...eller no'et

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-07-07 21:04

Så blev Quicktime vist vintervejen

Ligemeget, da jeg sagtens kan afspille *.mov filer i Z-player.

Jeg vil dog liiiige prøve : http://www.filehippo.com/download_quicktime_alternative/

..for at se hvorledes den 'klarer' sig mht. indlejring i (X-)HTML ...det er nemlig ikke umiddelbart muligt med Z-player.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-07-07 21:34

Det går fint med at vise *.mov filer direkte fra adresselinjen i IE med dette alternative plug-in

Indlejring på (X-)HTML sider må jeg 'lege' med når jeg føler jeg er frisk og har mere tid.

Javascript: Vor Herre bevare os, Det er de mest dødsyge argumenter Apple fremfører:
Citat
A small percentage of visitors to your site may have disabled JavaScript in their browsers. The techniques suggested above will not work for these few users—they won't see your content at all.

One thing to keep in mind is that many or most Internet Explorer users who have disabled JavaScript have also disabled support for ActiveX controls. Therefore, users who have disabled ActiveX have not been seeing QuickTime content displayed in Internet Explorer for Windows and the migration to JavaScript techniques for embedded content doesn't alter or affect their experience.

Der er jo nok en grund til jeg ikke selv benytter javascript på min hjemmeside. Af hensyn til oplæsningsbrowsere til blinde. Denne type browser springer let og elegant over javascript.

Tror de ikke at blinde og svagtseende gerne vil have 'fornøjelsen' af lyden i det mindste? Man kan slå lyden til/fra i mange ellers javascriptlamme oplæsnings-browsere.
Kode
You only need to be concerned about users who have disabled JavaScript, but have ActiveX enabled.

Ok. ..så er jeg bekymret ..for dælen da også

Det er ikke blevet nemmere at være et kodehoved

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 04-09-07 09:25

Tak for svaret molokyle.