/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Andet udvikling / Spørgsmål
10  pallebhan.. 320
Excel, absolute celler
Fra : alfabeta
Vist : 412 gange
100 point
Dato : 25-07-07 12:00

Hej med jer

Nu skal i forstille jer et regneark hvor jeg skriver:
A i celle A2
B i celle A3
C i celle A4....osv.

I celle B1 skriver jeg formlen =$A2
I celle C1 skriver jeg formlen =$A3
Nu markere jeg B1 og C1, derefter trækker jeg mod højre, netop
for at kopier værdierne i kolonne A til Række 1, men den kopier
værdien i A2 og A3 igen og igen og igen...problemet er hvis til at gennemskue
for jer.

Kan nogen hjælpe??

Mvh. Alfabeta

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-07-07 12:24

Fjern $ foran da det gør cellen til en absolut værdi

Kommentar
Fra : alfabeta

Dato : 25-07-07 13:05

Hej Bille1948

Nope, det var det første jeg prøvede, så prøvede jeg med $ foran, men intet virker.

Fidusen er at kunne kopier værdier der står lodret, vandret.

Alfabeta

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-07-07 13:40

Jeg må indrømme, at det virker fint her, hvis jeg ellers forstår det, du skriver.

Kommentar
Fra : alfabeta

Dato : 25-07-07 13:59

Nej, det virker ikke Bille1948.

Jeg prøver at forklarer mig anderledes:

A B C D E F G H ..osvA|
1| =$A2 =$A3 =$A4 ...osv
2| A
3| B
4| C
5| D
6| E
.|
.osv

kan du se pointen nu?

Kommentar
Fra : alfabeta

Dato : 25-07-07 14:01

arrh.. det bliver ikke helt vist som jeg skrev det i min besked..

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-07-07 14:04

Nej, det blev det ikke bedre af.

Hvad er det, du skal bruge det til?

Ole P. Bielefeldt

Kommentar
Fra : alfabeta

Dato : 25-07-07 14:22

Jeg bruger det i mit arbejde.

Jeg sidder bl.a. og laver låseplaner. En plan/oversigt over hvilke
døre de specifike låsecylinder skal sidde i.
Jeg beskriver hvilken cylinder der skal bruges i kollone A, hvor jeg så nogen gange vil
kopi'eres teksten over i række 1.
Men det er umuligt.
Enten gentager den det som er markeret i f.eks. celle B1 og C1 (når $ bruges) igen og igen og igen,
eller også henter den værdier (kan være tekst eller tal) som står lige til højre
for cellen A2 (når $ ikke bruges)

Jeg tvivler på at det kan have noget med opsætning at gøre. Det er mig en gåde, hvis du vel og mærket har fuldt min første beskrive slagvisk og korrekt, udenvidere kan gøre det.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-07-07 13:15

En absolut reference ser sådan ud $a$1

$a$1 her ligger en værdi.

C3 her ligger en beregning som benytter $a$1
ved + kopiering vil a1 vedblive at være a1 da det er en absolut reference

Annuller spørgsmålet
Fra : alfabeta

Dato : 30-07-07 11:11

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål