/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Antivirus & firewall
Fra : John_Dolk
Vist : 715 gange
50 point
Dato : 25-07-07 10:10

Hej
Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med diverse antivirus & firewall applikationer til symbian mobiler?

Venlig hilsen
JD

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-07 11:31

Tag det som en oplevelse hvis det går galt.....

Dit selskab yder vel en beskyttelse.....

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 50 point
Dato : 25-07-07 16:45

Jeg har kørt med F-Secure på tre forskellige telefoner - 6680, N80 og nu E61i - og det har fungeret helt uden problemer.

Heller ikke antivirus-versionerne fra Kaspersky og Bullgard har jeg hørt/læst noget negativt om, men dem har jeg ikke prøvet selv.

Det er dog altid klogt at hente programmet ned på prøve, inden man smider pengene.

PS! Hvis et program laver ged i den på telefonen, kan det så godt som altid klares med et reset. Tast *#7370# og svar ja til, at du vil føre telefonen tilbage til fabriksindstillingerne. Husk blot lige at tage en back-up først, for alt, hvad du selv har lagt på telefonhukommelsen, bliver slettet. De ting, der ligger på kortet, bliver ikke berørt.

Kommentar
Fra : binepigen

Dato : 26-07-07 11:28

Jeg bruger også¨F-secure og har ikke haft virus jeg har en Nokia E 65

Jeg har 2 gange været nødt til at resette , fordi et program har lavet ged , og selv om jeg har taget backup lige inden , har jeg ikke kunnet bruge min backup fordi fejlen så stadig væk var der ( lyder vist lidt rodet) i al fald er jeg begyndt at tage backup en gang om ugen og altid inden jeg installerer nye programmer , det virker fint for mig .

Godkendelse af svar
Fra : John_Dolk

Dato : 05-08-07 01:05

Tak for svaret Rellom.