/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
bøvl med videoklip.
Fra : shakky
Vist : 449 gange
200 point
Dato : 25-07-07 09:52

Hej Kanduer.
Jeg har altid kunne se videoklip rundt om på nettet,men efter at jeg førhøjede min
hastighed fra 1024/128 til 4096/256 så kommer klippene godt nok hurtigt men de
hakker,ikke meget men nok til at det irretere.
Før var det ikke et problem og jeg har ikke lavet andre ændringer på min computer.
Er der nogen der ved noget om det problem
Ps. en musikvideo er lyden ok og hakker ikke,men det gør selve videoen.

Mvh shakky.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-07 11:54

Prøv en anden afspiller.....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-07-07 12:51

..eller sæt din skærmopløsning ned (F.eks. til 800 X 600).

Sørg også for at du ikke har for meget kørende samtidig:

Quicktime, Adobe Reader, Photoshop, Itune, Realplayer og mange andre porogrammer har det med at lægge sig i 'baggrunden' i opstart indstillingerne og kører dermed hele tiden og 'stjæler' tid fra andre processer.

Du kan slå dem fra ved at vælge:

Start->Kør... Skriv: msconfig ->vælg fanen Start ..og fjern de relevante flueben.

Ryd OP !!!

Diskoprydning og defragmentering

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-07-07 12:53

Ps. Rens også din registreringsdatabase med f.eks.:

http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html

..mere om 'oprydning' her: http://netnyt.tdconline.dk/publish.php?id=9946

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : shakky

Dato : 25-07-07 14:22

Hey molokyle.
Har gjordt al oprydning nu,defrag og diskopr gør jeg tit.
Har også prøvet rensning med tweaknow. det hjalp umiddelbart ikke.
på youtube går det nok fint nu men har problemer her bla.

http://stage6.divx.com/Diva-Channel/video/1169219/[PV]-Alex-Gaudino---Destination-Calabria

det kan være at det er et skodsted,det divx, men oplever det mange andre steder også.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 25-07-07 16:35

Jeg 'tør' simpelhen ikke installere omtalte DivX codec for at se video'rne i dit sidste link

...nogen af disse DivX codec er nemlig 'berygtet' for at indeholde Adware

Jeg har slettet alle codec, undtagen disse: http://www.cccp-project.net/

..som 'normalt' kører alle formater: *.rm, *.avi, *.mpg, *.asf, *.flv, *.vma, *.wmf, osv.

Derudover har jeg af samme grund 'skrottet' Mediaplayer 11 og benytter udelukkende Z-player fra ovenfor omtalte CCCP ...samt: VLC player fra: http://www.pcworld.dk/download/56/1434 ..når jeg skal se video fra DVD (*.vob osv.)

Quicktime har jeg installeret for at kunne se *.mov filer.

Normalt kan jeg 'se' det meste

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-07-07 16:39

Ps. Det er ALDRIG godt at have 'overlappende' codec installeret

'Overflødige' codec og codec bundles fjernes således:

Kontrolpanel->Tilføj eller fjern programmer-> find codec pakkerne i listen -> Klik og [Slet]

Bagefter er det en god idé atter at køre TweakNow Regcleaner Std.

..og slette de tilhørende codec biblioteker (..oftest i c:\programmer\...)

..genstarte.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : shakky

Dato : 25-07-07 18:56

Hey igen molokyle.

Jeg har installeret vlc og Cccp(zoom player), har fjernet alt andet væk.
det kører nu og er meget tilfreds. Jeg takker mange gange for
din hjælp..
mvh shakky
og fortsat god uge.

Godkendelse af svar
Fra : shakky

Dato : 25-07-07 18:58

Tak for svaret molokyle.
Håber at det kan hjælpe andre.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-07-07 19:47

Velbekommelse ..og tillykke med, at du fik 'sat skik' på video'rne

</MOLOKYLE>