/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
OE efter gendannelse
Fra : yearhouse
Vist : 553 gange
100 point
Dato : 25-07-07 09:40

God formiddag til alle

Jeg kender slet ikke noget til Outlook Expres, så jeg spørger lige fra "leveren":

En bekendt pc´er gik ned, og er nu gendannet med noget "Norton Gost" eller noget. Det hele er tilbage som før "ulykken", men han kan ikke bruge OE.

Er der noget, der er smuttet?.....og hvad kan jeg sige til ham?

Den rare kammerat er typen, hvor det bare virker.....så håber i har en go´ forståelig opskrift.
Han savner sit store adresse-kartotek

eller go´ dag til alle i forhåbentlig tørvej

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-07 09:47

åben oe - funktioner - indstillinger
klik på benyt som standard

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-07 09:47

under faneblad generelt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-07 09:50

Hvis den "ghost" var 4 år gammel - så er det jo ikke det samme som i fredags....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-07-07 09:58

Selv om comtuteren er gendannet duer konti ikke, du skal have dem sat op på ny, Funktioner - Konti - fanebladet Post - Tilføj - Post

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-07 10:04

Citat
Selv om comtuteren er gendannet duer konti ikke, du skal have dem sat op på ny, Funktioner - Konti - fanebladet Post - Tilføj - Post

Så gir jeg ikke meget for ghost.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 25-07-07 10:10

TEIL: det lyder da enkelt
OVN: Hva´ så med alle hans adresser....er de væk?

Jeg vil lige sige, at mappen, Outlook Expres blev læst over på et andet drev inden rekonstruktionen. Men det kan måske ikke bruges til noget?

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 25-07-07 10:11

ikke et andet drev....men en anden HD

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-07 10:24

Syntes lige du sagde der ikke var foretaget ændringer

Citat
Det hele er tilbage som før "ulykken", men han kan ikke bruge OE.

Du kan ikke begynde at "flytte" rundt på tingene - så går der "kuk" i systemet....

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 25-07-07 10:42

Jo jo REFI...

Men det blot mappen "Outlokk expres" som blev KOPIERET og lagt over på et extern HD....på samme måde med dokumenter og billeder.

Men dokumenter og billeder er intakte. Men kan han håbe, at adressekartoteket gemmer sig et sted?
Det er détte der liiiiiiige nager p.t.?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-07 10:44

Citat
åben oe - funktioner - indstillinger
klik på benyt som standard

Det er hvad jeg skal efter diverse oprydninger.
Da vil outlook starte som standard post.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-07-07 11:09

Ja alle adresserne er pist væk, hvis ikke han har en sikkerheds kopi, når du har gendannet med den Norton spøgelse, så er den som da computeren blev leveret jeg har selv prøvet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-07 11:12

Brændenælder brænder......

Så blev han så klog af det.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-07 11:16

Citat
og er nu gendannet med noget "Norton Gost" eller noget

Hvis det "blot" er en rescueCD det hele er gendannet med - ja så er alt væk....

Jeg kan ikke helt blive klog på HVAD det er den er gendannet med......

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 25-07-07 11:20

O:V:N....hmmm..

Der er altså ikke mistet andet ved détte spøgelse....Billeder, dokumenter, nero, div. programmer osv osv osv.....er helt indtakte, lissom en systemgendannelse.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 25-07-07 11:22

Men måske som TEIL skriver: "Vælg som standard" ?......Det finder jeg så ud af i aften

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-07 11:25

Så ligger miseren i at I/han flytter rundt på biblioteker UDEN at tage backup FØRST.....

Du kan IKKE bare flytte den slags.....

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 25-07-07 11:25

REFI: ja ja....brændnælder kræver ikke NERO for at brænde...vel?

Men det var bare en diskette, der blev proppet i.
Stod så og knurrede et kvarters tid.
Og VUPTI, som at trylle...ja