/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
reset en opvaskemaskine
Fra : Teil
Vist : 5695 gange
100 point
Dato : 25-07-07 08:58

Kan man resette programuret - elektronisk - i en opvaskemaskine?
Vores maskine opførte sig underligt, kørte i den samme rille, kom ikke
videre. Slukke genstarte prøve andre programmer ændrede ikke på noget.
Ledte efter en reset funktion. Hvorfor er der ikke sådan en knap.
Næste skridt var at hive stikkontakten ud mens maskinen var tændt, vente lidt,
i med kontakten. Derefter kørte maskinens program uden problem.
Spørgsmålet er, findes der en reset funktion på hårde hvidevarer med elektronik.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 25-07-07 09:02

Når nu maskinens mærke og model åbenbart skal være hemmelig - hvorfor så ikke ringe til producentens/importørens kundeservice...?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-07 09:05

ysseven
det er ingen hemmelighed, men jeg tror ikke at du som kvinde har en pind
forstand på elektronik.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 25-07-07 09:11

Siger det noget om mig eller om dig...?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-07 09:11

Det er ligegyldigt i dette spørgsmål

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 25-07-07 09:21

Citat
Ledte efter en reset funktion. Hvorfor er der ikke sådan en knap.

Fordi du har købt den forkerte maskine...!

Hvis lille dumme mig googler, så er der i al fald mange, der har det:

http://www.google.dk/search?hl=da&q=opvaskemaskine+reset&meta=

Men hvad forstand har jeg på det? Og så uden at kende mærke eller model...

Du kan da i disse high-tech tider ikke i ramme alvor forvente et ordentligt svar på et specifikt teknisk problem ved at stille et generelt spørgsmål.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-07-07 09:22

Citat
Spørgsmålet er, findes der en reset funktion på hårde hvidevarer med elektronik
... ja og på mange opvaskemaskiner - for eks aeg osv

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-07 09:23

Citat
Du kan da i disse high-tech tider ikke i ramme alvor forvente et ordentligt svar på et specifikt teknisk problem ved at stille et generelt spørgsmål.

Jo indmaden er stort set den samme, - import fra kina.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-07 09:25

Den store hemmelighed.
Maskinen er en Bauknecht som har kørt upåklageligt i fem år.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-07 09:26

Citat
Jo indmaden er stort set den samme, - import fra kina

Så skal du jo i et kinesisk forum......

Det kan være vi så kan hjælpe med oversættelser....

Jeg kender da en kineser....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-07 09:29

Citat
Maskinen er en Bauknecht som har kørt upåklageligt i fem år

Den må kunne byttes.....

Men det koster nok desværre....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-07 09:30

En god ide refi, men mit forsøg med kinesiske tegn til trine08
mislykkedes, derfor bliver jeg her på kandu.
Måske kunne jeg be trine spørge ham kinamanden om han ved noget.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-07 09:33

Det var da en mulighed

Du kunne også f.eks. opgive modelnummer - måske kineserne er blevet klogere med årene....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-07 09:34

Citat
Den må kunne byttes.....

UUH så er vi inde på lånehajer og rki, experian og
alle skumle som vil hvidvaske penge.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-07 09:35

Citat
måske kineserne er blevet klogere med årene....

Vores erfaring med kineserne er, at de er netop så kloge de vil være.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-07-07 09:49

Det er almindeligt at de småcomputere man bruger til syring af alt fra ure til biler , er lavet så de bliver resat når strømmen sluttes. Så generelt afbryder man ved at tage strømmen - tage batteriet fra- vente lidt og sætte i igen. Vente lidt fordi nogle har en minimal gangreserve til at klare "klumper" i strømmen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-07 09:53

Netop transor.
Noget tyder så på at denne opvaskemaskine har en standby funktion
når afbryderen er off. Eftersom stikket skulle ud for at resette elektronikken.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-07 09:55

Citat
småcomputere man bruger til syring af alt fra ure til biler

Så er det derfor de går i opløsning - alt det syre

Sorry - den var for fristende......

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-07 09:57

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 25-07-07 10:03

--> Transor

Sikken en befrielse, at du nu får point og denne tråd kan lukkes!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-07 10:06

Citat
Sikken en befrielse, at du nu får point og denne tråd kan lukkes!

Hermed tilkendegives at ysseven overtager spørgsmålet og giver points
til det bedste svar.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 25-07-07 10:23

Var min konklusion ikke rigtig...? Transors svar var da ellers det eneste indlæg, hvor du kunne tilslutte dig.

Men igen: Hvad forstand har jeg på det?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-07 10:36

Citat
Men igen: Hvad forstand har jeg på det?

Jeg fristes til at give dig ysseven stjernerne, brug dem til
et kursus i teknik og opvask

Accepteret svar
Fra : Ysseven

Modtaget 100 point
Dato : 25-07-07 10:56

Tak.

Men kommer der en manual med til en ysseven-o-matic...???

Godkendelse af svar
Fra : Teil

Dato : 25-07-07 11:28

Det må blive din eksamensopgave at skrive og konstruere
denne ysseven-o-matic.
Et krav, der skal være mindst tre reset knapper.
Ha en god dag i solen

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 25-07-07 11:30

Tak...

Nu mangler jeg bare solen!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-07 11:34

Sender noget sol.
Gemmer dog lidt til min middagslur i haven.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 25-07-07 11:38

Hvor er du hurtig!

Den er netop kommet frem - håber, at den kan holde lidt...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-07 11:41

Det krævede blot en reset knap.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-07 11:42

Husk nu at brugsanvisningen SKAL være på dansk......

Kinakål dutter ikke....