/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Nedvejning af gulplade bil
Fra : taliskoko
Vist : 4178 gange
100 point
Dato : 24-07-07 11:19

Hey.

Jeg vil ha´ nedvejet min gulplade bil til under 2000 kg. Men hvad SKAL bilen indholder når den vejes???

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 24-07-07 11:26
Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-07-07 11:49

Smart... At forhøje vægt "loftet"!!!!!

Godkendelse af svar
Fra : taliskoko

Dato : 24-07-07 11:50

Tak for svaret Teil.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-07-07 11:55

Jøsses kunne den side bruges.
Velbekomme.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-07-07 12:21

Du kan ikke mere bare nedveje lasteevnen for en gulpladebil

Det er (var) nemlig den eneste mulighed med sådan en, at få sat en mindre grænse for hvor meget den må laste,. For gulpladebiler beregnes vægtafgiften efter bilens tilladte totalvægt, mens det for personbiler er egenvægten.

Personbiler fandtes der nogen modeller hvor egenvægten kunne sættes ned og på den måde få den i en anden vægtklasse.

Men jeg kan godt se du gerne ville have det ændret, da forskellen i vægtafgiften på en varebil under og over to tons, er 5650 kr. om året

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-07-07 12:24

Citat
Men hvad SKAL bilen indholder når den vej

Hov, overså lige denne her.

Det er ikke aktuelt, som nævnt, med en gulpladebil, da det kun var lasteevnen der kunne sættes ned.

Men for en bil på hvide plader afhang det af nogen dispensationer som var givet til bestemte modeller.

Og hvis det drejede sig om andre modeller end dem, var reglen, at man ikke måtte afmontere noget fra bilen, og at den skulle være påfyldt diverse væsker nødvendig for bilens drift.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-07-07 13:32

Og så bliver jeg lige nødt til at dementere mit første indlæg i tråden her, man kan åbenbart godt igen være heldig at få nedsat lasteevnen og dermed komme under 2 tons.

Men hvis det bliver særlig populært, tror jeg nu på en snarlig lovændring, da det jo er en del penge staten gå glip af såfremt ret mange vælger den løsning.

mvh dova

Kommentar
Fra : Dortekaj

Dato : 25-07-07 18:27

Hej
Tak for kigget.
Venlig hilsen
DorteKaj

Kommentar
Fra : dova