/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
min kone er syg
Fra : mingg
Vist : 734 gange
300 point
Dato : 24-07-07 08:19

min kone er syg og vil ikke gå til lægen

hendes menstration startede for 12 dage siden
hun har ikke haft afføring i 4 dage
38,5 i tempertur
og så er hun skidt og utilpas
hvad kan hun fejle

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-07-07 08:23

Lægebesøg og ikke andet.
Ingen her kan stille en diagnose.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-07-07 08:24

Citat
- Ubesvarede 1
- Besvarede 21
- Annullerede 14
- Slettede 0
Ialt 36

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 24-07-07 08:24

tror kun du får gisninger her

se at få hende til læge...

ring og bestil en tid med det samme

good

luck

Henrik

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-07-07 08:35

Gravid, har posten været der.

Kommentar
Fra : valdera

Dato : 24-07-07 08:55

Hej Teil
Det kan der måske ikke ske noget ved idag er de fleste poste jo af hun køn

Få så hende til lægen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-07-07 09:03

Teil
Citat
hendes menstration startede for 12 dage siden
og så skriver du gravid

Men helt ærligt Teil, hvis du ikke kan svare på spørgerens spørgsmål, så tag dog at holde din kæft. Skulle der i ny og næ være en tråd, uden at du har et ligegyldigt indlæg i den, sker der såmænd ikke noget ved det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-07-07 09:25

Din kone kan ikke være bekendt ikke at gå til læge, både for hendes egen men også for din skyld.

Kan du ikke ringe til lægen og fortælle om din kones symptomer, din kone vil helt sikkert blive møj sur på dig, men du er jo selv urolig.

Du kan jo også sige til din kone, at du ringer hvis hun ikke selv vil, det kan være hun så kommer på andre tanker.

Go' bedring til din kone

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-07-07 09:43

Jeg vil vove den påstand, at du faktisk har pligt til at kontakte lægen. Vil din kone så ikke undersøges af lægen, er det hendes eget ansvar. Du kan eksempelvis se denne artikel

http://www.bt.dk/article/20070721/KRIMI/707210312&SearchID=73288134826092

Din kones "lægefobi" og den omtalte sag er selvfølgelig ikke umiddelbart sammenlignelige, men de har dog det til fælles, at hverken du (indtill nu) eller ham fra artiklen gjorde noget, hvilket i visse tilfælde kan være strafbart. Og som Nordstedt skriver, så synes jeg heller ikke din kone kan være det bekendt.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-07-07 09:47

PS

Jeg ved godt at det ikke er et svar på dit spørgsmål, men som nævnt af en anden bruger, er det næsten umuligt at stille en diagnose via Kandu, og før øvrigt hamrende uforsvarligt.

Der sidder for mange "apotekere" rundt omkring på Kandu, som har læst og lært Netdoktor udenad, og med den baggrund føler sig kvalificerede til en overlægestilling.

Kommentar
Fra : mingg

Dato : 24-07-07 09:50

i kan også tro at hun bliver tvungen hen til lægen om jeg så skal bære hende

jeg har bestildt tid kl 15 i dag

jeg er mere interesseret i at vide hvad der kan være galt for jeg kan ikke rigtig se nogen sammenhæng i at bløde og ingen afføring

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-07-07 09:51

Citat
Men helt ærligt Teil, hvis du ikke kan svare på spørgerens spørgsmål, så tag dog at holde din kæft. Skulle der i ny og næ være en tråd, uden at du har et ligegyldigt indlæg i den, sker der såmænd ikke noget ved det

Helt ærligt klumme, med dette lands ytringsfrihed skriver jeg hvad der passer mig.
Kan du ikke lide det, er det dit problem.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-07-07 09:53

og mingg har ikke høfligheden at sige tak og lukke for sine spørgsmål.
Derfor fortjener han ikke nogen som helst hjælp.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-07-07 09:59

Hvor er det godt du har fået bestilt tid.

Jeg kan ikke umiddelbart se en sammenhæng i din kones symptomer, men det kan læge forhåbentlig.

At din kone ikke har haft afføring i fire dage, kan hænge sammen med at hun har feber, og muligvis ikke har spist som hun plejer.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-07-07 09:59

Citat
skriver jeg hvad der passer mig

Det er jeg ikke i tvivl om.... det viser historien ganske tydeligt, men du har godt af, at blive gjort opmærksom på, at det ikke er en betingelse for at være på Kandu, at man konsekvent bavler med alle steder. Du må da osse ha andet at lave, end sidde ved skærmen 16 timer i døgnet. Det vil jeg da håbe for dig

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-07-07 10:03

Det kunne se ud som tarmslyng, det kan pludseligt udvikle sig lynhurtigt
til livstruende infektion.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-07-07 10:04

Citat
Det er jeg ikke i tvivl om.... det viser historien ganske tydeligt, men du har godt af, at blive gjort opmærksom på, at det ikke er en betingelse for at være på Kandu, at man konsekvent bavler med alle steder. Du må da osse ha andet at lave, end sidde ved skærmen 16 timer i døgnet. Det vil jeg da håbe for dig

Og bla bla bla

Kommentar
Fra : mingg

Dato : 24-07-07 10:04

læs lige mine spørsmål

jeg har jo ikke fået et ordentlig svar , så hvem skal have pointene

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 300 point
Dato : 24-07-07 10:11

Sidder lige og tænker på, at hvis din kone f.eks har skiftet mærke i p-piller, kan det være årsagen til at hun har blødt så længe, eller er hun måske i overgangsalderen??

Alt sammen igen gætteværk.

Som sagt god bedring til konen, godt hun kommer afsted, uvished er så belastende

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 24-07-07 10:30

Jeg giver Nordsted 1 ret...

Hun kom som den første med det eneste forsvarlige og ansvarlig rigtige råd.

Og pointene bør derfor gå derhen!

Men den med "ingen afføring": Hvis man ikke har det godt, gider man ikke spise = intet ind-intet ud.

Og er i øvrigt enig: Godt, at hun kommer til lægen! Dejligt med en mand, der er så omsorgsfuld.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-07-07 10:41

Du spørger
Citat
hvad kan hun fejle

det er der ingen på kandu der kan svare på, om så der var 10 læger herinde. Det kræver en lægeundersøgelse at afgøre hvad hun kan fejle.

Jeg håber for dig at du kan få hende til læge.

//bentjuul

Kommentar
Fra : mingg

Dato : 24-07-07 10:52

det væreste er bare ventetiden og er det så noget der skal en specialist til at se på så gud ved hvornår det blir

Kommentar
Fra : mingg

Dato : 24-07-07 10:54

ups
glæmte lige

32 år så det er nok ikke overgangsalder

Godkendelse af svar
Fra : mingg

Dato : 24-07-07 11:00

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-07-07 11:56

Husk at få din kone til at drikke en del væske.

Gerne æblejuice, da der både er salt og sukker, som hun jo ikke får, når hun ikke spiser noget.