/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Radeon 9200SE - Loop
Fra : JKW
Vist : 439 gange
130 point
Dato : 24-07-07 00:19

Hej.

Mit grafik kort starter en VPU recover, når jeg spiller et krævende spil som Counter Strike Source.

Den fortæller at der sker et loop?

Nogen der kender til problemet? - Skal der evt. ny driver til?

- Når man installerer nye drivere, skal man så slette den gamle først?

Mv Jonas

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 24-07-07 01:39

hejsa

Hvor længe har dit kort fungeret?
hvordan fortæller den dig at der sker et loop? blå skærm?

Ja, prøv at afinstallere din gamle driver, før du installerer den nye.

Lyhne1

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-07-07 10:53

Det er altid en god ide at slette den gamle driver først, men tag og find og hent den nye driver før du slettet den gamle.

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 24-07-07 12:28

Er dit grafikkort overclocked?

VPU recover aktiveres også ved for høj temperatur på grafikkortet.

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 24-07-07 14:41

Du kan forresten også lige prøve at hente og køre 3dmark, mit (nu ombyttede kort) meldte en fejl i rammene, som resulterede i en ombytning.

Det hentes her:

http://www.futuremark.com/download/3dmark06/

Der fiindes også en 05 version, hvis ikke du møder mindstekravene.

Lyhne1

Kommentar
Fra : JKW

Dato : 24-07-07 19:58

Ja der kommer en blå skærm op, hvor der står en eller anden kode- og når jeg skriver den kode på google kan jeg se nogle snakker om loop.

Hvordan ved jeg hvilken driver jeg skal vælge?

- Kan du være noget med strømkablet til skærmen, det er kun på 10A / 250w

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 30-07-07 12:23

Strømkablet til skærmen? du mener 10A - 250V ? 10*250 = 2500Watt ! normale skærme bruger højest et par 100 watt, så kablet er sku nok ikk for lille.

Angående driver, så finder du her en guide - http://ati.amd.com/support/driver.html

Vælg hvilken windows type du bruger, vælg derefter "radeon" , og så til sidst "Radeon 9200 series" og tryk på knappen "GO"

Der kommer så en software "Catalyst Software Suite" du kan hente, hent den og installer den.

Kommentar
Fra : JKW

Dato : 30-07-07 13:09

"Strømkablet til skærmen? du mener 10A - 250V ? 10*250 = 2500Watt ! normale skærme bruger højest et par 100 watt, så kablet er sku nok ikk for lille."

Nej der står 10A og vedsiden af det står der 250V

Kommentar
Fra : JKW

Dato : 30-07-07 13:12

Hvordan sletter jeg min gamle skærm driver?

Og hvad hvis den nye ikke virker?

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 30-07-07 17:59

Ja det er også det jeg mener, det kan tåle 10 A 250 V, hvis det var for lille, ville der ikk være noget billede på din skærm og du ville ikke engang kunne tænde skærmen.

Den sletter selv de gamle drivere, de virker på grafikkortet, om de løser problemet med loopet ved jeg desværre ikke. Men det virker jo ofte, hvis ikke så tager vi resten derfra.

Prøv nu med driverne først

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 30-07-07 21:24

Du fjerner de gamle driverer enten, nu eller efter installation af den seneste Catalyst.

Det gøres under start->kontrolpanel-> tilføj/fjern programmer
Her findes en der hedder "ati Software uninstall utility" hvis ikke den findes nu, så bare kør den efter du har installeret den seneste catalyst (ati-driverprogram) den fjerner nemlig alt ATI relateret software. Og så kan du installere driverpakken igen.. Dobbeltarbejde, ja.. Men det kan virke

Prøv det, så tager vi den lige derfra

Lyhne1

Kommentar
Fra : JKW

Dato : 31-07-07 12:22

Jeg har 3 Ikoner i tilføj fjern prog. med ATI

1.ATI software Uninstall Utility

2.ATI Catalyst Control Center (den har jeg lige installeret)

3.ATI Control Panel

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 31-07-07 14:25

ok.

Kør nr. 1

Dernæst genstart og installer CCC efter genstart