/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Havemølle
Fra : Epkoll
Vist : 7931 gange
50 point
Dato : 28-01-03 10:15

Hvor kann jeg finde kataloger eller hjemmesider om små nye havemøller.

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 28-01-03 17:15

Jeg kan ikke finde HPer om havemøller, men her er et par links hvor de vises/sælges, så måske kan du kontakte en der og få mere info:

http://hjem.get2net.dk/RavMads/side1.htm

http://www.dagbladetonline.dk/apps/pbcs.dll/artikkel?SearchID=73124361542460&Avis=RS&Dato=20030110&Kategori=LN_FREDERIKSVAERK&Lopenr=101100007&Ref=AR&Profile=1000

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 28-01-03 17:18

På det første link hjælper han jo med hjemmesider, så jeg vil bestemt mene han selv har en med møller på som du sikkert kan få et link til!?

Kommentar
Fra : fjordglimt

Dato : 25-02-03 05:52

hej epkoll
jeg ved ikke hvor du kommer fra men ikke ret langt fra Farsø forhandler de små havemøller, men hvad slags skal det være? disse her i Farsø er lavet af cement og malet og så er der træ lige som en gangbro rundt om et stykke oppe på møllen vingerne er af en slags metal, taget er noget der ligner asfalt og det er med noget rødt på og så er der puntet med en række strandskaller, møllen er i 5 dele så den er nem at flytte ind om vinteren. Jeg håber at dette her er noget du kan bruge.

hilsen Fjordglimt

Kommentar
Fra : risvig

Dato : 21-04-03 21:29

Har du fudet frem til noget om havemøller vi mangler en som forestiller dybbøl mølle
til en gave

Kommentar
Fra : risvig

Dato : 21-04-03 21:29

Har du fudet frem til noget om havemøller vi mangler en som forestiller dybbøl mølle
til en gave

Kommentar
Fra : happyto

Dato : 24-04-03 10:27

Kære fjordglimt

Det ville være dejligt om du kunne opspore adressen, da jeg også er interesseret i en havemølle men "ikke langt fra Farsø" er jo et vidt begreb.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : fjordglimt

Dato : 24-04-03 11:32

hej

det er når de kommer fra Hornum til Farsø så ligger ejendommen på højre hånd det er rødstenet dernæst kommer der en stor bakke og så er du ved Farsø og der er rundkørsele hvor du drejer til højre hen imod sygehuset det er nemt at se det for de har møller uden for og havebænker jeg har ikke adressen ved mig men hvis du vil kan jeg prøve at under søge det men jeg håber at det her kan bruges men ellers må du henvende dig til mig igen da jeg fik en kst. den 1000,00 kr men de koster helt sikker lidt mere men den kan deles i 4 dele så den er nem at løfte ind om vinteren da den skal helst ind men prøv at tage derud og se dem.

HEJ Mvh fjordglimt

Kommentar
Fra : happyto

Dato : 24-04-03 11:51

Kære Fjordglimt

Tusind Tak elle vende jeg tilbage til dig

Kommentar
Fra : Epkoll

Dato : 24-04-03 12:05

Idet at jeg bor få Færøerne ville jeg gerne få fatt på nogle hjemmesider med havemøller

Kommentar
Fra : fjordglimt

Dato : 24-04-03 12:19

Hej

Jeg kan fortælle at disse her møller er der enepatent på det var en på Djursland der lavede dem, jeg ved oppe ved Blokhus eller Løkken der var en der havde dem også det var en nede fra Århus der hvde lavet dem, det kørte igennem retten og han tabte sagen da han ikke måtte lave dem, vi købte vores på Djursland og der ved jeg at manden var meget syg, jeg tror desvære han er død så det er derfor at de sælger dem heroppe også måske laver de dem også, jeg ved at de laver noget af det her ved Farsø men hvor meget er jeg ikke klar over, nå men det var et lille sidespring.

Mvh fjordglimt

Kommentar
Fra : Dydde

Dato : 28-04-03 15:25

Til Havemølle-interesseret på Sjælland/Øerne.

Jeg har netop opdrevet en sådan ved at forespørge i "Birkegårdens Haver" ved Tågerup.
Manden som sælger disse bor på den gamle landevej (150) mellem Sorø og Næstved, ikke langt fra Fjenneslev. Det er en hjørnegrund og sidevejen hedder Skælskørvej. Møllerne o.m.a. står udstillet udenfor så det er ikke til at tage fejl af.
Iflg. sønnen importeres disse fra Sverige så det vil nok være en svensk hjemmeside man skal ind på for at finde noget. Priserne ligger mellem 1.00 og 1.800 kr.

MVH Dydde

Kommentar
Fra : minimims

Dato : 09-05-03 15:42

Kære Dydde...

Da jeg er på jagt efter en havemølle der ikke koster en halv bondegård, synes jeg at dit indslag ar vækket interesse hos mig. Men jeg er ikke helt med på den der vej-fortælling.
Kunne jeg ikke nok få dig til at skrive den lidt mere forståelig for mig, så jeg er sikker på at kunne finde den? Det ville være mig en stor hjælp da jeg skal have fundet en mølle inden næste fredag. Du kan skrive det enten herinde eller maile den til mig på: minimims@jubiimail.dk

Håber meget at høre fra dig

MVH Minimims

Kommentar
Fra : c_kirkedal

Dato : 11-02-04 20:26

Det er ganske nemt at finde den eneste producent af danske mini/havemøller nu. Søg på Google... De har været så smarte at købe et såkaldt "sponsoreret link", så nu skulle de være til at finde. Bare søg på "minimølle" eller "havemølle"...

MVH

Christian

Kommentar
Fra : mrwolf

Dato : 27-03-04 13:47

Hej Dydde...

Er det muligt for dig at finde frem til en sådanne hjemmeside???

MVH
mrwolf

Kommentar
Fra : 6769

Dato : 24-04-04 16:07

hEJ
jEG SÆLGER HAVEMØLLER I KRÆMMERLADEN VED RØNBJERG FERIECENTER

Kommentar
Fra : snollerup

Dato : 23-11-04 11:48

HJÆLP HJÆLP Er der nogen der ved, hvor man kan hente tegninger til at bygge havemøller efter.Jeg vil selv prøve at bygge en havemølle her i vinter,men jeg kan ikke finde tegninger til det.

Hange Hilsner FHN