/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Spyspot-Search&Destroy
Fra : Poul78
Vist : 870 gange
255 point
Dato : 23-07-07 13:16

Kære Kandu.dk - Jeg har fået et nogenlunde åbenlyst problem på min spybot scanner der gentager sig ved enhver scanning uden som "anmeldt" lovet ved gendannelse og ny scanning og uden at blive sat i listeskjul for mærkning ved til videre scanningsbrug. Det er tre røde markeringer, der generelt hedder: Microsoft anti-virus disabled, automatisk update disabled og IEFirewallBypass. Spørgsmålet er har jeg passificeret disse forhold ved at slå de to fra, men ikke den tredie Firewall, - dog bruger jeg ikke IEFirewallbypass muligheden for en port f.eks FTP. - Jeg tror dog at det må have med en sikkerhedsmærkningsfunktion at gøre at forholdene skal være på plads i Spybots skjulte scanningsliste. - Det er jo ikke en fejl at slå automatiske forhold fra, der skulle have nogen indflydelse på scanningsændringer eller er det? Eller er det kun en skønheds"fejl" jeg ikke skal tænke mere over! fra Poul78

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-07-07 13:29

Det er som jeg forstår det, bruger ændringer og det opdager Spybot, det kunne jo være en virus som laver disse ændringer, hvis det er dig selv så kan du få Spybot til ikke at vise dem hver gang

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 23-07-07 13:39

Kære o.v.n. _ Jeg har måske ikke udtrykt mig klart nok - problemet kan nok også være som du siger at en virus forhindrindre en tilbageførelse til listen af de 3 forhold. Hvis det er en virus - hvordan finder jeg den så (selvfølgelig med den rette "gratis" scanner). Hej fra Poul78

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-07-07 13:44

Ikke helt sikker på at jeg forstår dig rigtig, men er det nogen elementer som du engang har slettet, ved at klikke Løs valgte problemer, så burde de kunne gendannes, ellers må du ind og gøre det manuel, for eksempel Windows update kan du ændre fra Kontrol panel og Sikkerhedscenter, regner med du kører Windows Xp, er det Vista så kan jeg ikke hjælpe

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 23-07-07 14:33

Kære o.v.n. - Ja jeg kører windows professional XP SP2 - nej jeg har ikke noget forhold til Vista - Ja jeg har slettet elementer fra Windows Defender og Windows Desktop search - men jeg har ikke kunnet komme af med Windows Defender i fjern/tilføj programmer helt ( energien MB er fjernet) og et forhold Windows Defender(missing file) ligesom Windows Desktop Search (missing file) er begge passificeret forstået på den måde, at det det sidste transperante sted jeg ikke kan få dem fjernet helt er hos Hijackthis - så der ligger uden tvivl en virus dér der nok er årsag til forholdet på Spybot men jeg kan ikke komme videre - hvor ligger forholdet Løs valgte prolemer? hej fra Poul78

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-07-07 16:41

Jeg tror at jeg begynder at forstå, vender tilbage efter nogle øvelser, prøv at hente og køre reg cleaneren her: http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html den er gratis og du kan rolig slette det den finder som Safe to delete, når du har kørt den en gang og slettet hvad den finder, så prøv at sætte markeringen nederst under User module til Expert, lad den scanne en gang mere, fortæl så her hvad den har fundet som Safe to delete, men vent med at slette indtil du hører nærmere

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-07-07 16:49

Jeg kan ikke udelukke at du har virus eller andet, men prøv at køre denne lille hurtige online scanner: http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe den er hentet fra Spywarefri og er sikker nok, den stopper hvis den finder noget skidt, ellers forsætter den og er færdig efter en minuts tid, forsvinder lige så stille igen, der kommer en advarsel om at programmet snart ikke virker mere, det passer men den skulle kunne bruges indtil udgangen af juli
Du kan online scanne for virus med for eksempel denne: http://www.kaspersky.com/virusscanner lad os høre om den finder noget, så vi skal have fat i vores sikkerheds ekspert

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-07-07 19:06

Jeg har somme tider et problem som ligner dit. - Jeg gør så det, at jeg køre bl.a. SpyBoot i fejlsikret tilstand, hvilket gør, at den har nemmere ved at tygge problemerne igennem.
Så prøv det engang!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-07-07 20:45

Microsoft anti-virus disabled, automatisk update disabled
Dem har jeg også koblet fra automatisk -for jeg vil selv.
..............og det fortæller spybot hvergang.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-07-07 21:24

Korrekt men det kan ændres, så man ikke får den besked hver gang

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 23-07-07 23:25

KæreKandu.dk - Mange tak for de hjælpende og oplysende kommentarer - Jeg vil også sige ja til det skal prøves ændret. Der er jo det med transperansen at fejlsøgning og rettelser altid kan føre til en bedre fungerende og "sikker" computer.Jo enklere en computer fungere desbedre. - Til o.v.n. og de foreslåede scanner foreslag var jeg først lidt imponeret, men det mærkelige ved register scanneren er at det er vanskeligt at forstå om den egenligt fjerner noget udover en standby. Den lille spyware og adaware scanner viser at den scanner på områder som spybot også gør, hvor meget mere den tager med transperer den ikke til en oversigt. Kaspersky ville ikke lade sig installerer uden en ny administrator - jeg kunne ikke få den igennem med en activeX installation. Men hele resultatet forblev stående hvor jeg startede "sikkerhedspørgsmålet" uændret. (se ovenstående) Mange tak. fra Poul78

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 24-07-07 00:50

Kære Severino - Jeg fik prøvet dit forslag igennem en Spybot scanning efter fejlsikret tilstand - det hjalp ikke til nogen ændring - Efter scanningen kikser det på den måde at de 3 noterde rødskriftede problemer godt afhjælpes og de kommer og frem i sort"afmærknings"skrift. Så sker der det når de er afmærket og jeg må en scanning mere igennem, så dukker den afmærkede røde notering op igen med de grønne afmærkninger der betyder afhjulpet - og så er der noget galt lige netop der. Afmærkningen skal efter at de sorte er afmærket forsvinde ved mærkningen scanning og de røde ikke være tilstede og forsvinde ved scanningens begyndelse, men de sorte. Internt kan det vel forklares ved Spybot funktionerne. fra Poul78

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-07-07 01:17

Nu vil jeg tage forbehold, men de to første er sandsynligvis bruger ændringer udført af dig, den sidste IEFirewallBypass. er sandsynligvis en falsk positiv, når jeg skriver sandsynligvis, er det fordi jeg ikke er ekspert.
Hvad har du af sikkerheds programmer, ud over Spybot Search and Destroy ? Antivirus og firewall ? Læs eventuel i følgende link hvad der anbefales:
http://www.malwarecheck.dk/forum/viewforum.php?f=13
og:
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm
For at få resterne af Windows Defender væk, ville jeg gerne se hvad Tweak Now finder i Expert mode, mangler du en vejledning ? Måske ikke alt for skrap til engelsk ?: Åben TweakNow RegistryCleaner Standard Edition og klik på Clean now, når scanningen er færdig, har du mulighed for at klikke på View details ud for det grønne mærke Safe to delete, nu åbner et vindue hvor alle med grøn mærke er markeret og oppe øverst klikker du på Delete, alle de markerede forsvinder og er slettet, luk nu alle vinduer indtil du er på forsiden igen, gå ned og flyt prikken fra Beginner til Expert nede under User mode og klik igen på Clean now, efter scanning klikker du igen på View details ud for de grønne mærker og på Delete i vinduet med alle de grønne mærker, nu kommer et nyt vindue hvor der en rød forbuds skilt og programmet viser nogle nøgler som ikke kunne slettes, det er disse navne på reg nøgler som jeg gerne vil om du vil skrive herunder jeg slutter for i aften, men er på igen en gang op på formiddagen

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 24-07-07 11:31

Kære o.v.n. - Før jeg fik tid til se din sidste henvisene oplysene kommentarer - var jeg langt henne i gennemførelse af fejlsøgning med transperente værktøjer jeg har til rådighed - igår måtte jeg 2 gange igennem et sådant forhold - det gør jeg altid konsekvent hvergang jeg indstallerer nye værktøjer - og jeg genstarter hvergang der været en scanning eller anden vigtig transperens opdatering for at se det hele efter i sømmene - hvad er der at bemærke af ubetydelige ændringer - det er ofte et frem og tilbage hvor jeg har været før - for hvordan hænger de forskellige værktøjer sammen efter nye er kommet til - det skal transperes så godt som muligt - Det fordrer et så enkelt forslag som Severino også en grundig gennemgang af - fejlsikret tilstand. Så jeg har haft nok at gøre. - Nå, hvad jeg har arbejdet med af værktøjer - Ad-aware - Norman Malware cleaner - (spybot 1.5, selvfølgelig, - men husk på at den alene tager 2 gange ca. 2 timer at fejlsøge for at komme videre i konsekvensen af det det handler om. Udredningen af databaseregistreringer der kan slettes - reg.supremepro - en dejlig transperens for sletning af det man søger. En reg.scanner af HKEY-files - som ude i enden ved zonemap domæne - kan have ellers ikke transperante purifanicerede obscure forhold ude i "enderne" (fjerner den dem eller gør den det ikke) og des uden understøtter den Ad-aware deep local registry tracks og cookies fjernelser. Hvormeget mere giver X-cleaneren end Spybot - i den sammenhæng med dit forslag registry cleaner - dukkede der to afgørende fjernelser op - en af Windows Desktop Search - og hos Ad-aware en scannings fil jeg aldrig har set før - uk.tangoZebra - det ligner en skjult trajan - Jeg forpassede dermed din sidste kommentar i nat - om transperansoversigt til "din" reg.cleaner standard - den må jeg have have for-scannet mig i - der er ikke mere at hente dvs fange øjeblikket, der var en 65 forhold jeg kunne fjerne - jeg kiggede dem selvfølgelig igennem med den "hukommelse" jeg har for hvad der kan fjernes - deriblandt ca, 8 windos desktop search - siden hen ved en fejl af restore på reg.standardscanneren, hvad jeg havde scannet - det samme om igen også sletningerne og endda vist 8 mere - samtidig eftersøgte jeg Kaspersky installationen men umuligt - den nævner "manisk" det samme afslag af installeringens orden hos mig- der er medium level - med det åndsvage - IE security settings to medium level - under ><activeXobjekt - Jeg kan indtil vider ikke sende de slettede forhold til dig som oversigt - dem slettede jeg i farten - før jeg som sagt fik læst din sidste kommentar - proceduretræthed. Tak for "denne" gang. Poul78

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-07-07 11:54

Sikke en smøre
Citat
transperante purifanicerede obscure
der står jeg totalt af, forstår ikke en brik

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 24-07-07 15:11

Kære o.v.n. - jeg skrev nu: ikke transperante purifanicerede(logisk rene) obscure "forhold" "ude" i enderne af en scanning af den lokakale skrivebords scanning - zone map/domain i HKEY filerne blev transperante for mig ved en scanner, der ikke kunne fjerne forholdene- superantivirusscanner hedder den, prøv selv efter* . Hos reg.scanner Hkey fil scanneren er enderne der stadig zone map/domæn - det er selvfølgelig logisk rent at se til, den konstaterer bare, men fanger ikke noget - men er der noget eller er der ikke noget er ikke lige meget men kan være spil af tid. Du ved godt at apparatets logik er anglo-amerikanske tilstande og udgår fra en subjektivitet projekt(mager) som han kalder objektiv - det er altid løgn at nogen eller noget kan være det i livet på jorden. Alt liv og gøren er Historie og er altid subjektiv siden tidernes morgen - Tilbage til det mere enkelte *) - du vil se ved den superantivirusscanner som du ikke kan fjerne noget med af det obscure den viser - men den henviser til ad-aware-ikonet uden at kune gøre mere ved det. Hvad er så det obscure ved enderne af HKEYfilerne (enderne zone map/ domain) ja det kender du fra computeren og det amerikanske-engelske liv (projektmagerene og hjernemagikernes "videnskab" grundlæggende tilstande for et projekt), men i eksemplet her er det - er det porn, adult, virgin også videre - altså malware, spyware, trajan - jeg er selvfølgelig glad for at der er noget at lære af en scanner der ikke dur til at fjerne det den viser - men viser HKey ende filerne kan være befængt med noget sådan - hvornår er det og hvornår er det der ikke. Nu er der det med Ad-aware at den scanner der på den åbenlyse måde at den fanger tracks og cookies netop i den lokale registry - filerne er purifane(det mulige) ligesom cookies og tracks henvisningerne er "neutrale" er rene og kan kaldes purifane når de ikke siger at forholde sig til noget obscurt men at at alligevel er tilfældet med mange forskellige tidskrævende scannere hvor der intet er at se under scanningen, men at de i forhold til hinanden må have noget med alle scanningerne at gøre. - Jeg fik arresteret hvad der ligner en trajan på rette sted hos Ad-Aware - nemlig: fra reg.scannerne til Ad-Aware - men reg.scannerne transperede det ikke dvs. gjorde det åbenåbenlyst - det gjorde den scanner jeg nævnte for dig dog trods alt - selvom den ikke kunne fjerne og gøre endeligt åbenlyst hvad den "arresterede". Det med at finde værktøjer kan tage lang tid at gennemskue hvad det er værd. Nu hjalp det til hvad jeg har af værktøjer og installeringer på mit skrivebord - men tid tager det alt for meget af- Jeg kan sige med sikkerhed at lukningen af tredieparts cookies (blog) er belærende - det indebærer et ikke automatisk forhold til cookies, men også et spørg. Jeg har selvfølelig sat Ad-Aware HKEY-regfil fangsten i arrest - jeg har iikke været inde på de obscure områder i lange tider- men det er også sjældent når man ikke har været på de obscure steder at der alligevel viser sig en sådan infection, men nu har jeg prøvet at fortælle dig om den sammenhæng som din tvivl selv kan efterprøve om pæne neutrale cookies transaktioner, hvor godt tilslørede de i virkeligheden kan være - men der checkes på en logisk tidsrøvende dvs. purifaniceret måde (from overthere bundne apparater) - www.uk.tangoZebra.com og for en sikkerheds skyld - www.tangoZebra.uk.com i under usikre websteder. venlig hilsen Poul78 - det synes at være tilfældet det ikke transperante purifanicerde obscure - på det nævnte skjulte felt , er værd at gøre transperant

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-07-07 15:29

Hvis du vil have din computer sikkerheds checket, så prøv at oprette dig som bruger enten hos http://www.malwarecheck.dk eller http://www.spywarefri.dk og læg en HiJackthis log.
Ad-aware kender jeg ikke, men cookies er ikke særlig farlige uanset hvor de kommer fra, gå også til Kontrol panel - Sikkerheds center og ret eventuel dine indstillinger for opdateringer og firewall, noget tyder på at de er ændret, så se lige efter.
Vil du have en gratis spyware scanner, som kan fjerne den hårde spyware (det skriver de om den) så prøv SuperAntiSpyware: http://www.superantispyware.com/ jeg troede du ville have fjernet resterene af Windows Defender, men du vil ikke skrive de linjer som TweakNow ikke kan slette, så jeg sidder med en fornemmelse af at vi taler hver vores sprog, det meste af dit indlæg kan jeg besvare med to ord ikke forstået

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 24-07-07 23:28

Kære Kandu.dk - e.c. - Jeg er også mærkeligt nok nået frem til det helt enkle som du nævner afklaret. Min computer "kører" glimrende som aldrig før de sidste tre år jeg har haft den. Det var blot for nogle ubetydeligheders skyld at jeg spurgte derom - og der kommer ikke en nørd ud af det for mit vedkommende af den grund. Hjertelig hilsen til alle, fra Poul78

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 255 point
Dato : 24-07-07 23:54

Nu burde du lukke spørgsmålet ved at klikke på Accepter i indlægget fra e.c som hjalp dig mest

Godkendelse af svar
Fra : Poul78

Dato : 25-07-07 02:41

Tak for svaret o.v.n..- Ja, kort og godt - vel var dine svar iorden til at gennemgå en (fejl) søgning - det er iorden, at du siger: - ikke forstået - jeg selv har både forstået og fattet det selvom det ikke altid er et og det samme, men det regner jeg også med, at du har. Netop ved at du fører pædagogikken videre for dem, der ikke har forstået det, - så kan det jo være, at de også fatter det en dag, at hvad der ikke er forstået er ikke altid nok til at fatte, - hvem kender ikke det fra sig selv, hvor der de sidste 200 år har været så mange tidsrøvere, som der er flere idag. hjertelig hilsen fra Poul78

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-07-07 02:54

Tak, jeg håber du fik noget ud af svarene

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 02-12-07 17:17

Tak til alle kandu.dk*s "deltagere i forholdet - AT TILBAGEFØRE VED SCANNING SPYBOT -SEARCH &DESTROY rødmærkede forhold windows update, firewall og antivirus DISABLED til scanningslisten igen. Jo, jeg har godt nok genindført AVG 7.5 som virusscanner - efter alt at dømme blev det den nye REG.SUPREMEPRO, der førte forholdende tilbage til scanningslisten hvor de jo hører hjemme (SEVERINO). Hurra for det forhold -DET ER ET KOMPLEKST FORHOLD DER SKAL VÆRE PÅ PLADS. Det kan give mange forskellige komplikationer, såsom for mit vedkommende noget som min nye billedrørsskærm PHILIPS, SOM JEG IKKE KUNNE TÆNDE VED EN GENSTART, og selv om jeg først efter mange måneder fik at vide at man skal kører musen op og ned var det ikke altid tilfældet - at skærmen tændte - hvor ofte kan man ikke stille det spørgsmål til sig selv ved en ignoreret "mindre betydelighed" man ser stort på, alligevel har en afgørende betydning. Ja tusind tak for denne gang - SPYBOT - SEARCH & DESTROY REPARERED ! Poul78