/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
myggeskræmmer
Fra : lilleli
Vist : 5043 gange
200 point
Dato : 23-07-07 08:09

ER snart på vej på ferie sydpå... og så er det jo med at være bevæbnet til tænderne for at undgå myggene. Har fundet nogle nye myggeskræmmere på nettet - men er der nogen der kender dem og evt. har erfaring med dem - som kan fortælle mig om de virker - eller om det er spild af penge????
PFT
lilleli

Kommentar
Fra : lilleli

Dato : 23-07-07 08:11

Glemte lige - her er et link til et af de steder hvor de kan købes.....
www.ponverde.dk/shop.asp?catid=31

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 23-07-07 08:17

Vi plejer at bruge sådan en lille dims, som sættes i stikkontakten. Man sætter så en lille papbrik i, som skiftes hver dag - og den virker!

Den fås i alle supermarkeder (store som små) sydpå, men jeg har ikke kigget efter dem herhjemme...

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 23-07-07 08:19

Køb dem dernede.
Det vi har herhjemme bider ikke på sydlandske myg. Det er ikke giftigt nok.

God ferie

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 23-07-07 08:19

Noget lignende er forresten vist i dit link - men hold op, hvor er den dyr i forhold til "sydpå"...!

Dernede sælger de den jo til alle - også de lokale (!) - og derfor koster de nok mindre dér.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 23-07-07 08:21

Jeg har rigtigt gode erfaringen med denne: http://www.toolworld.dk/store.php?ctrl=150799&pno=72204&pointer=0

Dette kombineret med myggebalsam købt i Sverige (produktet handles ikke i DK) giver god beskyttelse.

Kommentar
Fra : Yatowi

Dato : 23-07-07 09:43

"Apparatet imiterer lyden fra hanmyggen af verdens mest udbredte myg" står der i annoncen.

Der er bare der aberdabeii at myg er stokdøve !!!

Så.....

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 23-07-07 11:07

Der er skam ingen lyde forbundet med det apparat, jeg anbefaler.
Ikke andet end den knitrende lyd, når myggene bliver "ristet".
Dette apparat virket med lys.

Accepteret svar
Fra : CCjunior

Modtaget 200 point
Dato : 23-07-07 11:49

der har lige været en test i en avis.. kan ikke huske hvilken.
De anbefaler at man køber det i udlandet, da det ikke er tilladt i dk at putte stærk gift i.

Desuden afviste de alle støjsendere som fup.
Hvis man så bruger en af dem med blåt lys som gnister dem, risikerer man at tiltrække ekstra myg. dem som flyver i den dør selvfølgelig, men hvad nu hvis de passere dine bare arme på vejen, så napper de lige en god bid..

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 23-07-07 12:21

Er sådan en stor én ikke lidt voldsom, når man skal have den med i kufferten sydpå...!?

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 23-07-07 13:06

Citat
Er sådan en stor én ikke lidt voldsom, når man skal have den med i kufferten sydpå...!?

Jo, måske - men den passer fint i en campingswoun i luksusklassen

Godkendelse af svar
Fra : lilleli

Dato : 14-08-07 13:18

Tak for svaret CCjunior. Jeg fandty yderligere omkring "dimserne" og vi nøjedes med at tage de sædvanlige med derned... og det gik helt fint ( det er dem man sætter i stikket og skifter tablet i hver dag...)
For øvrigt var der meget ¨få myg i år - det var en ren fornøjelse...
TAK