/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Sød Kirsebær
Fra : Thomas.Haugaard
Vist : 926 gange
200 point
Dato : 22-07-07 21:42

Jeg skal have sat 2-3 sød kirsebær træer i haven til efteråret. Er der nogen der kan anbefale nogle sorter eller nævne sorter man bør holde sig fra.

Thomas

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-07-07 21:45

Jeg kan på det varmeste anbefale "Stella" sød kirsebær, den giver altid af et godt hjerte.

Jeg har gemt sedlen fra træet, hvor der står

Anvendelse, sidst i juli - det holdt godt nok ikke stik i år - den gav allerede fra sct. Hans
Frugten, Hjerteformede store frugter, selvbestøvende
Vægsten, Middelkraftig og rundkronet

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-07-07 22:17

Ja Stella har et godt ry, den skulle vlre selvbestøvende - vores nlev 16 år inden jeg fældede den, der kom ikke et eneste bær nogensinde - så jeg foretrækker mirabeller - nå men alle andre kan jo avle kirsebær.
http://www.moreller.dk/sider/hvad_er/kirsebaersorter.asp

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-07-07 19:10

Mirabeller syntes jeg hurtigt bliver melede, måske lige med undtagelse af den mørkerøde ( som i dette link bliver kaldt for kirsebær blommer)

http://www.gastrocorner.dk/webartikler/gastroartikler.asp?id=78

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 23-07-07 20:30

Jeg har også haft Stella (fordi de kan stå alene), og min søster har det stadig.

Og de har aldrig givet anledning til klage...

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 23-07-07 20:33

Men hvis du finder en velassorteret grønthandler, så kan du smage dig igennem! Det er nok det mest sikre i sidste ende, for smag er jo forskellig...

Og der er jo også forskel på, om de bare skal spises eller om de skal syltes!

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 23-07-07 21:10

Det er Kirsebær til at spise

Accepteret svar
Fra : Ysseven

Modtaget 200 point
Dato : 23-07-07 21:15
Godkendelse af svar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 23-07-07 21:35

Tak for svaret Ysseven. Lige den side jeg skulle bruge

Tak for hjælpen

Venlig Hilsen

Thomas

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 23-07-07 21:42

Selv tak...!

Håber, at du finder de(n) rigtige sort(er).

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-07-07 23:14

Nååå på den lumske måde, jeg troede du ville have kanduers personlige oplevelser og ikke bare et link, det kunne du da bare have sagt

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 24-07-07 08:36

--> Nordsted1:

Der er ingen fusk og snyd her.

Jeg har altså skrevet om egne erfaringer tidligere i tråden...

Og vi to har samme mening!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-07-07 09:27

Ysseven, det ved jeg godt der ikke er

Men altså at spørge om en ting, og takke for en anden