/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
wmp11 og brænding
Fra : timeglas
Vist : 549 gange
100 point
Dato : 22-07-07 19:43

Jeg har XP og WMP11, men savner lidt Nero. Har lige brændt mp3 til en lyd cd, men kan jeg også brænde Data direkte over til cd-r, og hvad med DVD? Skal der andet program til eller kan jeg bruge XP eller WMP11? Evt. har I et godt forslag til et nyt program der er freeware?

mvh timeglas

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-07 20:05

Mediaplayer er IKKE et brænderprogram.....

At det så alligevel kan LIDT er noget andet.... (men KUN cd)

Data kan du brænde fra stifinder (til CD), så det kommer lidt an på HVAD det er du vil brænde....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-07-07 20:45

Gør digr klart hvad du mener.
Man kan altså ikke brænde mp3 filer til en lyd-cd.

En standard CD er til musik og anden lyd- intet andet. Lyden er binært kodet ligesom windows Wav filer. Ellers kommer der ikke lyd ud af en cd spiller.

Hvis der er data på det samme medie så er det en data-cd. Hertil hører også mp3 datafiler.

En DVD er til Film med lyd. Evt. også menuer og flere "lydspor" DVD skal være i et ganske bestemt format - ellers er det ikke en dvd.

Men man kan også komme data på et dvd-medie. Så er det en data-dvd.

Du skal bruge forskellige programmer eftersom du vil lave en rigtig DVD med film eller bare vil komme data på det medie.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-07 20:50

Citat
Man kan altså ikke brænde mp3 filer til en lyd-cd.

Jo da - bare ikke i wmp....

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 22-07-07 21:49

Ok, men kender I så ikke et freeware program der kan de beskrevne ting ligesom Nero burner?

mvh timeglas

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-07 22:17
Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 23-07-07 00:16

CdBurnerXP er et rigtigt godt gratis brænder program, jeg har selv brugt det indtil fandt Ashampoo 6.5 som i en periode kunne hentes gratis, Ashampoo er simpelhen det mest bruger venlige program som findes, men lige nu skal den købes.
Her kan du se hvad CdBurnerXP kan og hente det ved at klikke ude til venstre, på Download: http://www.cdburnerxp.se/features.php
Link til Ashampoo, som er et købeprogram (dansk sprog): http://www2.ashampoo.com/webcache/html/1/product_2_0710_.htm
Linket til gratisversionen virker endnu, men jeg tvivler på at du kan få den gratis registreret: http://www.computeractive.co.uk/ashampoo65/index

Godkendelse af svar
Fra : timeglas

Dato : 23-07-07 12:55

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-07-07 13:37

Selv tak er det CdBurnerXp du kunne bruge