/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
AVI til TV format (DVD)
Fra : klanger
Vist : 1147 gange
100 point
Dato : 22-07-07 11:27

Hej!

Er det muligt, at konvetere en AVI film til TV/DVD format og brænde dette ned på en DVD til afspilleren...?

Jeg har desværre ikke (endnu) direkte forbindelse mellem PC og TV, som vel ville være den letteste løsning? Uden, at vide en sk.. om dette...

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-07 11:39

Hvad har du af videoredigeringsprogrammer.....

Nero klarer det LET....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-07 11:40

Og HVAD kan din afspiller klare af formater (.xxx - +-)

Kommentar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 22-07-07 11:40

Hej Klanger

Ja, det er muligt.

F.eks. kan programmet Cucusoft Mpeg/Mov/RMVB/DivX/AVI to DVD/VCD/SVCD Converter - Video Converter (Pro) udføre opgaven.

Bemærk at der dannes de korrekte filer til DVD´en, men at selve kvaliteten langt fra bliver som en alm. DVD film (f.eks. dannes typisk 4/3 format).

Programmet kan hentes som en trial her:

http://www.cucusoft.com/avi-to-dvd.asp

Vh
hr_hvalsoe

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 22-07-07 11:54

Hej alle!

Skønt så hurtigt der kom svar, og jeg må skam meddele, at jeg overhovedet ikke havde tænkt på Nero som jeg har.

Lige svar til refi...

Min DVD afspiller afspiller følgende formater... DVD video DVD -R DVD -RW Video CD format 1.0-1,1-2,0 Super VIDEO CD

Jeg prøver mig lige frem med Nero og vender tilbage hvis.....

Tak, tak indtil videre....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-07 12:09

Så er ENESTE betingelse at du brænder på minus format altså DVD-R/RW

Da denn også kører Svcd er dette også en muligheh at bruge (altså CDer) hvis det kan være på en CD....

Kvalitetet en nogenlunde det samme (DVD-kvalitet bliver det ikke under alle omstændigheder)....

Men Nero klarer begge dele - blot husk fra start at vælge om du putter en DVD eller en CD i....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-07-07 12:21

AVI er en fællesbetegnelse for en adskillige forskellige videoformater, med forskelligg opløsning og kodning. Så det afhænger helt af hvor du har filerne fra , hvilket program der kan læse og omkode dem.
Generelt bliver resultatet kun dårligere, for hver omkodning. Nogle programmer gør det dog bedre end andre. Til videobehandling, redigering og omkodning og brænding kræves-

Masser af ledig harddisk . 3 til 4 gabnge det originalfilen fylder.

Masser af Ram.

God tålmodighed, selv om man tror, man har en hurtig maskine.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 110 point
Dato : 22-07-07 12:21
Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-07-07 12:26

AVi kan godt være i kvalitet, svarende til en standard DVD.Men så fylder det mere, da mpg2 komprimeringen til DVD er smartere end de fleste AVI. AVI kan endda være uden komprimering, så er det bedre end DVD og fylder helt enormt.
AVI kan også være noget møg.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-07 12:35

Citat
AVi kan godt være i kvalitet, svarende til en standard DVD

Ja - vi er da enige....

Men det er ikke det "folk" bruger....

Så jeg er bevidst gået ud fra det er ganske normal avi kvalitet.... (ca. 500 Mb pr. time)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-07 12:37

Der er INGEN grund til at installere flere programmer når spørger allerede har NERO....

Dvdsanta er ellers et udmærket program

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 26-07-07 13:33

Tak for svaret dk.