/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
brænde feriebilder på dvd-r
Fra : lexiben2
Vist : 806 gange
100 point
Dato : 21-07-07 21:34

Har lige købt nogle DVD-R skiver til overførsel af mit fotoalbum, forhandler siger, disse er gode til Nero-brænder,
men nero vil ikke brænde på dem? ej helle xp-brænder

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 21-07-07 21:50

Har du lige installeret en dvd-brænder eller er det første gang du skal brænde?
Hvad plejer du at bruge som medie?
Wibbi

Kommentar
Fra : lexiben2

Dato : 21-07-07 22:02

jeg har før brændt på Nero og xp for et par år siden, uden problemer, men hvad skal skiverne hede for at de er velegnet til at brænde på når det er billeder?

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 21-07-07 22:08

Er du sikker på at det er en Dvdbrænder du har? Hvilket mærke? Der er forskellige brænderformater plus/ minus og ikke alle (ældre) brændere kan klare dem alle.
Du må kigge i manualen for at se hvilke slags din brænder kan benytte.
Wibbi

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 21-07-07 23:33

Kan tilføje hvis det er en dvd brænder, husk at vælge DVD. Den står som standard til CD i Nero 7

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-07-07 10:48

Wibbbi skriver om du er sikker på du har en DVD brænder, det kan du se ved at åbne Nero StarSmart Essentials, den finder du under Alle progammer - Nero 7 Essentia der ligger den nederst i menuen, åben Nero StartSmart Essentils og klik på Nero Toolkit der klikker du nederst på Nero Info Tool i vinduet som åbner klikker du på fanebladet Drev, der får du vist understøttede læse og skrive funktioner, hvis ikke DVD er der, så er det en CD brænder du har og ikke en DVD brænder

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-07-07 12:35

Citat
forhandler siger, disse er gode til Nero-brænder,

så er den forhandler ikke så kyndig.

Nero er ikke en brænder, men et program , som kan styre (næsten) alle slags brændere.

Du skal have skiver, som passer til din brænder, og ikke til programmet.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 22-07-07 12:54

lexiben2 - du må lige være lidt "deltagende" i forsøg på at hjælpe dig.

Kommentar
Fra : lexiben2

Dato : 22-07-07 13:37

Ja tusind tak allesammen.

Har fundet ud af. jeg havde nero 5, lige nu er jeg ved at downloade nero 7 som opdatering.
jeg håber de vil sluge mine DVD-R skiver. (nero 5) fejlmedeler: det skal være CD-R/RW skiver)
Det lykkeds ikke på den første betalingsside!!! øv
en af fejlene på CD-R skiverne, har nok været at de ikke har været tomme for data.
Jeg køber et læs nye skiver i morgen :CD-R/RW

M.v.h. Lexiben2

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 22-07-07 14:53

Ok, så er det altså ikke en dvd-brænder du har!
Og så hjælper det altså ikke at opdatere Nero.
Wibbi

Kommentar
Fra : lexiben2

Dato : 22-07-07 15:45

Hej igen

Nå, så er nero 7 instaleter, og det hjalp ikke,
jeg prøvede toolinfo:
D:\Atabi CD-RW CW4801
E:\Asus DVD-Rom

ud fra ovenstående, hvad skal skiverne hede?
og hvad kan de brænde, ud over bilder.

M.v.h. lexiben2

Accepteret svar
Fra : anyway

Modtaget 100 point
Dato : 22-07-07 17:38

D:\Atabi CD-RW CW4801 er brænderen
E:\Asus DVD-Rom er et DVD drev

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 22-07-07 17:41
Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 22-07-07 17:46

Hallo lexiben2 ! Det virker som om du overhovedet ikke "hører" efter hvad vi fortæller dig!
En dvdér er én ting og en cdrom er en anden ting.
En brænder er et stykke hardware, som du skal have installeret fysisk på din computer.
Et brænderprogram er (sjovt nok) et program.
Man kan ikke brænde dvdér, hvis man ikke har en dvdbrænder - uanset hvor mange dvdprogrammer man downloader!
Wibbi

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-07-07 18:27

lexiben2

Når der kommer indlæg er du jo nødt til at kommentere dem og svare på det der bliver spurgt om, ellers er det ikke let at hjælpe.

Som tidligere besvaret så har du
1. En cd-rom brænder ( som kun kan brænde cd-r og cd-rw )
2. Et dvd drev der kan læse dvder ( men kan ikke brænde på dem )

Så derfor er du nødt til at investere i en dvd brænder for at kunne brænde dvd-er.

Anyway smed et link hvor du kan vælge og vrage.

Kommentar
Fra : lexiben2

Dato : 22-07-07 22:04

Jamen... Jo tak

"Mysteriet" er ikke så stor mere, og forståelsen blev meget bedre, med den fine interesse i har givet.
Det lykkes nok i morgen!!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-07-07 23:52

Hvis du ikke vil investere i en DVD brænder, så køb nogle CDrom de er også fine til at brænde billeder på, fordelen ved DVD er at der kan være mange flere end på en CDrom
Hvis du med Nero 7 gør som jeg skrev kl 10.48, vil du kunne se at din brænder ikke understøtter DVD

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-07-07 10:36

Held og lykke med dit brænderi

Kommentar
Fra : lexiben2

Dato : 23-07-07 15:29

jamen, det var jo ren barnemad, man skal jo bare have de rigtige sager.

M.v.h. Lexiben2

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-07-07 16:29

Og hvad var de rigtige sager så

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 23-07-07 17:38

Har du løst dit problem, så fortæl os gerne hvordan og luk så spm.

Kommentar
Fra : lexiben2

Dato : 24-07-07 06:45

Hej Anyway

Som du skriver, og købte CD-R skiver, og Nero 7 Expres.
D:\Atabi CD-RW CW4801 er brænderen
E:\Asus DVD-Rom er et DVD drev
Tak for denne hjælp, som måske er logisk for de fleste!!

M.v.h. Lexiben2

Godkendelse af svar
Fra : lexiben2

Dato : 24-07-07 06:46

Tak for svaret anyway.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 24-07-07 08:42

Jamen så held og lykke med brændingen. Det var faktisk wibbi der skulle have pointene. Hvis du vil have dem wibbi, kan vi nemt ordne det