/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
vxd fejl ved oppstart av w98
Fra : rsnilsen
Vist : 420 gange
100 point
Dato : 27-01-03 23:17

ga
Jeg har følgende problem ved oppstart av w98
under booting stopper det og gis fejl ved filen
vnetsup.vxd (any tast to proceed
vredir.vxd (any tast to proceed)
dfs.vxd
etter noen sekunder går det videre, og avsluttes med
dll biblioteket kan ikke indlæses
msnp32.dll
filen ble ikke funnet.
deretter kommer det vanlige skrivebordet opp.
Hvordan kommer jeg ud av dette her uten genindstallering?
mvh
Nilsen

Kommentar
Fra : xou

Dato : 27-01-03 23:28

prøv at gå ind i kontrol panel-tilfør/fjern programmer
her er der en der hedder windows indstallation,hvor vælgfrie
ting fra windows cdrom kan indstalleres.
1.fjern alt genstart
2.indstaler alt (måske kundenne her)
tror nok det er din netkort der har lavet problemmer under indstallation så derfor er der
nogle programmer der mangler.

Kommentar
Fra : rsnilsen

Dato : 27-01-03 23:52

ga
xou
desv. det var nok ikke løsningen, har forsøkt begge, men samme fejl kommer igjen.
mvh
N.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 28-01-03 00:59

Defekt netkort

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 28-01-03 02:46

Hej Nielsen!

Prøv at gå ind i enhedshåndteringen og slet / fjern netkort og luk Windows normalt og start op igen og lad Windows installere netværket.

Hvis Windows ikke kan finde netkortet så luk Windows ned igen sluk for strøm m.m. og tag netkortet ud og start op igen uden netkortet. Derefter lukker du igen Windows ned og slukker for strøm m.m. og sætter netkortet i igen og starter op - hvis det er Plug and Play kombatibelt vil Windows finde det og installere nødevendige drivere - hvis ikke så er der en stor sandsynlighed for at netkortet er i stykker.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : rsnilsen

Dato : 28-01-03 11:17

gdi
Dette med netkort er problematsik for meg, er det et innstikkskort som følger med computeren når den er ny, eller købes det senere og indstalleres, hvor sitter det evt.?
Tilbage til øsningen.
Jeg slettet alle kort i enhedshåndteringen, untatt mitt adsl modem. Desv. uden held.
Så slettet jeg også adsl modemet, fejlen forsvant, men windows indstallerte ikke kortene igen ved oppstart.
Løsningen var igen å geninnstallere windows, kortet var da på plass, modemet ble også indstalleret, og fungerer godt nok, bortsett fra at jeg ikke kan få sendt mine mails, jeg har gentatte ganger bedt utbyderen om korrekt konfigurasjon, men det de kommer med stemmer ikke, jeg sitter i Spanien, og er litt lost der, men det har jo intet med mitt spørsmål at gøre, fejlen er nu vækk, men hva med poengene?, jeg lar de gå til Bjarne, hvis du samtidig nå kan fortelle meg litt om dette berømte netkort
mvh
Nilsen

Accepteret svar
Fra : catbody

Modtaget 100 point
Dato : 28-01-03 11:29

Der er 2 muligheder anaaende netkortet. Det kan være onboard eller indstikskort.
Kik på bagsiden af dit kabinet og se hvor dit modem er tilsluttet. Tag saa siden af kabinettet for at se ind i det. Hvis kortet er monteret for sig selv, er det et indstikskort som du bare kan skifte, hvis det er defekt. Hvis det ikke er et indstikskort, er det en del af bundkortet og saa kan du ikke bare afmontere det (det vil sige, at det kan du godt, men så er det hele bundkortet). Du kan derimod deaktivere det i din "Hardware/Enhedshaandtering" (Kontrolpanel/Stsyem/Hardware/Enhedshaandtering) og koebe et indstikskort (ca. kr. 200,-) og tilslutte det.
MEN det ser jo ud til at kortet virker, saa det er nok konfugurationen/mail-indstillingerne o.s.v. det er galt med.

Godkendelse af svar
Fra : rsnilsen

Dato : 28-01-03 14:17

Tak for svaret catbody.