/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Hvilken coaching udd.?
Fra : kimpark
Vist : 609 gange
200 point
Dato : 19-07-07 21:49

Hej..
Jeg vil gerne tage en coaching udd. Der er dog mange udbyder af udd.
Mit problem er jeg ikke ved hvilken en jeg skal vælge, for at få mest mulig ud af det.

Jeg vil gerne have en udd, jeg kan tjene penge på bagefter og samtidig skal den indeholde nlp kendskab og også gerne hypnose moduler, hvis det er muligt.
Jeg vil gerne høre det fra en som evt selv har taget en coach udd.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 19-07-07 22:06

Citat
Jeg vil gerne

Hvor GAMMEL er du ??

Kommentar
Fra : disken

Dato : 19-07-07 22:07

Eller OMVENDT///

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-07-07 22:11
Kommentar
Fra : kimpark

Dato : 19-07-07 23:42

Jeg er 19 år.. :) Og det er jeg også omvendt:) Har haft psykologi på b-niveau(HF)

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 20-07-07 09:23

Jeg har læst hos Makani og NLP Huset.

Deres uddannelse er gennemgående meget professionel og modulopbygget, så du kan tage de relevante kurser i den rækkefølge der nu passer dig bedst.

Deres undervisere er super dygtige, og udannelsen er logisk opbygget.

www.nlphuset.dk
www.makani.com

(Der er tale om to firmaer, men de har et meget nært samarbejde da det i virkeligheden er Jack og Helen Makani der har startet NLP huset, de har senere solgt det og laver deres kurser på Cypern som accelerede forløb.

NLP og enneagrammet er en gennemgående del i de fleste af deres uddannelser

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 22-07-07 01:06

Skal som altid lige lægge en advarsel ind efter kortoververden (busted )

1. du vil gerne tjene penge på det - regn ikke med du kan det
2. du er for ung endnu. dels rent fysiologisk, men også til at få klienter.
3. undersøg de gængse uddannelsesmuligheder og vent til du er færdig med det før du undersøger disse grå markeder.
Hvis du insisterer på at ville indgå i sekteriske kredse som NLP så undersøg grundigt hvad der findes af kritik af metoder og lær om andres erfaringer - ikke blot dem der henvises til på de sider hvor man samtidigt opfordres til at betale kursusafgifter.

bare et par velmente råd, så du undgår selvforstillelsen...

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 22-07-07 01:42

Citat
Skal som altid lige lægge en advarsel ind efter kortoververden

Hvad fanden mener du med det ???????????????

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 22-07-07 09:38

Vi har haft en del diskussioner om NLP tidligere og er jo bare uenige...

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 22-07-07 11:03

Og derfor må jeg ike svare på spørgsmål fra en der decideret efterlyser en uddannelse indeholdende nlp uden at du skal skabe dig????

Nu må du fandeme spænde hjelmen

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 22-07-07 11:07

Sikke din uddannelse har gjort dig humørfuld og afslappet overfor kritik, klap hesten du kære - jeg har ikke angrebet dig personligt, blot lavet lidt sjov med at vi altid er uenige og herefter kommet med lidt kommentarer til vores meget unge spørger.
Lidt moralsk ansvar overfor andre har man vel lov at føle.

Kommentar
Fra : kimpark

Dato : 22-07-07 12:29

konstruktiv kritik er altid godt, og en mening fra en anden objektiv synsvinkel er også altid godt. Og er klar over alle tingene. Tror i midlertid jeg har fundet de 2 udd. jeg vil kaste mig over i år.

http://www.nlp-nord.dk/index.php?option=com_contact&task=view&contact_id=1&Itemid=3&mosmsg=Tak+for+din+e-mail
http://www.hypnoseskolen.dk/Hypnoseuddannelse/hypnoterapeut.htm

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 22-07-07 13:23

Vil i øvrigt lige nævne at der i DK findes en Coaachuddannelse der er akkrediteret ved Århus universitet

http://www.danskcoachinginstitut.dk/

og til jomfruane:

Din udtalelse har intet med kritik at gøre, men tangerer personforfølgelse, specielt når den fremkommer i en tråd uden historik der kan afspejle din skepsis fra fortiden