/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
anti-Malware programmer
Fra : Millister
Vist : 839 gange
200 point
Dato : 19-07-07 21:47

Hey

Jeg ved ikke om jeg har for mange eller unødvendige anti-malware programmer..

Jeg har AVS, Zonealarm og SuperAntiSpyware

Jeg overvejer at droppe SPS da det tager lidt hårdt på processeren og jeg ikke rigtig tror det er nødvendigt.

Zonealerm firewall giver godt nok lidt problemer med programmer den nægter adgang og sådan, men det plejer firewalls jo også at gøre... Mens AVS (Som da har en firewall?) slet ikke siger noget, så jeg føler ikke den beskytter..

Ud over Alarmzone giver lidt problemer føler jeg også at det sinker nettet lidt, så hvis nogen har et alternativ vil jeg også gerne høre det.. som beskytter lige så effektivt..

Håber at få lidt rådgivning

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-07-07 21:50

http://www.malwarecheck.dk/forum/

Her finder du hjælp

Kommentar
Fra : disken

Dato : 19-07-07 21:52

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-07 23:08

Hvis du afinstalerer SuperAntiSpyware kommer du til at mangle en spy program, Spybot Search and Destroy er en god alternativ og fåes på dansk: http://www.safer-networking.org/dk/index.html med den kan også lægge en masse skadelige adresser ind i Internet Explorer (immumisering) og aktivere blokering af disse sider, Spybot tager ikke ret mange kræfter fra computeren, en anden alternativ er Microsoft Defender: http://www.microsoft.com/athome/security/spyware/software/default.mspx begge gratis og gode jeg bruger Spybot og har afinstaleret SAS med samme begrundelse som dig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-07-07 23:11

avs kan du roligt beholde den er rigtig god - den skal nok vise sig hvis der er fare på færde - husk at scan og ikke kun bruge den som beskyttelse

zonealarm kan du evt skifte ud med goldtach - den skal lige lære hvad du vil i starten og så hører du ikke meget fra den hvis der ikke er problemer. http://goldtach.com/ (gratisversionen er super) - comodo firewall er absolut også anbefalelses værdig - men ret så meget mere aggressiv -
http://www.personalfirewall.comodo.com/

superantispyware - hvis det er gratidversionen kan du såmænd gå ind i msconfig og slå den fra så den ikke starter op - men husk at scanne

malwarecheck.dk - der kan du gratis oprette dig som bruger og drage nytte af siden - forummet er kun for tilmeldte men siden er god at søge oplysninger på

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 20-07-07 00:14

Okey Der er vist mange go'r alternativer, har ikke selv tjekket dem i'nu, så ved ikke om det er noget problem, men jeg fik vist ikke fortalt at jeg køre Vista..

Jeg har har en bruger på malwarecheck og har lagt et indlæg ind, men har ikke tålmodighed til at vente på at de rigtige logger på

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-07-07 00:19

hvis du kører vista - så skal du sikre dig programmerne er vista kompatible - hvilket nogen af ovennævnte ikke er

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-07-07 00:22

Begge de programmer jeg linker til, kan køre under Vista, jeg har checket

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 20-07-07 01:16

Men AVS har også en firewall, ik'?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-07-07 01:43

Nej, hvis du mener ActiveVirusShield, men du har og kender ZoneAlarm, så du er rimelig godt kørende

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 20-07-07 02:37

Millister, jeg har svaret dig på Malware Check.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-07-07 08:22

http://www.downloadsquad.com/2007/06/12/free-active-virus-shield-is-now-vista-compatible/

download til active virus shield der er vista kompatibel - så du ikke tager fejl

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 20-07-07 11:52

Stl_s, den det du fårslår, skal jeg så køre dit program og Windows firewall eller er det dit program det er firewall'en?

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 200 point
Dato : 20-07-07 12:04

Millister, det bliver noget rod hvis vi skal snakke i to fora samtidigt . Skal vi ikke fortsætte den snak på Malware Check ?

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 20-07-07 12:15

Yup

Det gør vi

Godkendelse af svar
Fra : Millister

Dato : 21-07-07 00:06

Selv om du ikke gav mig svaret her inde på Kandu får du stadig pointene Stl_s

Du skal komme til at høre flere spørgsmål fra min side om anti-malware programmer, da jeg ikke er blevet helt træt af emnet i'nu..

I andre skal også ha' tak for jeres svar og opmærksom hed...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-07-07 00:24

Svare i et forum og høste point iet andet

Kommentar
Fra : stl_s