/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
CSS egenskaber til et "kendt" element?
Fra : hr_hvalsoe
Vist : 631 gange
40 point
Dato : 27-01-03 22:47

Hvordan laves et nyt element/tag, som har de samme egenskaber som et "kendt" element/tag + noget mere:
Jeg tror det er noget lignende det her:

td.NytElement
{
background-color: #FF0000;
}

<table>
<tr>
<td class = "NytElement">DETTE FELT ER BLÅT</td>
</tr>
</table>

Er det rigtigt? - det virker ikke hos mig - kan du give mig et rigtigt eksempel.

På forhånd tak

Lars Hvalsø

Accepteret svar
Fra : NinaM

Modtaget 40 point
Dato : 29-01-03 22:36

erstat NytElement med nytelement, altså små bogstaver alle steder

Godkendelse af svar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 30-01-03 18:11

Dit svar er ikke korrekt - css er ikke case-sensitivt (endnu) - det vil altså ikke ændre noget at lave små bogstaver. Desuden var dette bare et eksempel - ikke min rigtige kode. Men tak for din interesse!

Jeg har selv løst problemet!!!

Kommentar
Fra : NinaM

Dato : 30-01-03 19:58

Måske kan du så afsløre hvad løsningen er?

Har du selv prøvet det jeg skrev?
Jeg prøvede dit eksempel af, det virkede ikke. Jeg prøvede så at erstatte NytElement med nytelement. Det virkede. På æresord! (bortset fra at feltet var rødt, ikke blåt )

Kommentar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 31-01-03 18:58

Hej NinaM

Det jeg spurgte om første gang havde jeg selv løsningen på! Jeg fik formuleret et forkert spørgsmål - det var ikke lige meningen.

I stylet i eksemplet er td uoverflødig - derfor er diskussionen ligegyldig. Jeg kan dog hilse og sige, at NytElement (med store bogstaver) virker hos mig!!!! - dog er den heller ikke blå her (ha ha). Bortset fra dette; jeg bruger aldrig variable stavet med store bogstaver ellers. Jeg ved godt at verden er case-sensitive, men i mit hurtigt formulerede spørgsmål glemte jeg dette!!!

Tak endnu engang for din interesse og god weekend.

Hilsen Hr. Hvalsø