/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Rejsen med kæresten?
Fra : Black_megan
Vist : 669 gange
100 point
Dato : 19-07-07 19:54

Hej her på Kandu..

Hvis man er et par som meget gerne vil til frankrig, men gerne vil holde billig ferie.. hvad gør man så? Er der evt. nogen der har gjort det samme og har et godt forslag?

Håber på at høre fra så mange som muligt :)

Mvh

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 19-07-07 20:55

Frankrig er mange ting men hvis i venter til druehøsten så kan i få gratis kost og logi

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-07-07 22:02

Tager på telttur, og lader være med at søge ind på de største og dyreste campingpladser

God tur sydpå

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 20-07-07 00:06

Hej, her har du lidt at kigge på

http://www.interrailnet.com/?gclid=CJXCg5_RtI0CFSdPEgodWRhN1Q

http://www.ui.dk/node.asp?artikelID=516&kategoriID=64

- i hvert fald vil jeg ønske jer alle tiders dejlige tur!

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-07-07 09:12

Tag på telttur i et af de ikke så turistoverrendte områder. Frankrig er campinglandet over alt, og franskmænd er prisbeviste, så der er mange billige pladser, hvis man ser sig lidt for, og der er mange fine områder med få udenlandske turister. Hvis det skal være ved hav og strand, kan jeg anbefale Atlanterhavskysten , men ikke Normandiet, der er risikoen for regn og blæst for stor.
Tag syd for Bretagne.

Kommentar
Fra : Thorkil.f

Dato : 30-07-07 22:11

Hej. Jeg har blaffet en del rundt i Frankrig. Det er virkelig en fornøjelse af flere grunde.

1. i kommer i kontakt med lokal befolkningen. Jeg og min ven blev ofte invitereret på mad og husly.
2. Det er meget billigt.

De gange jeg har blaffet rundt i Frankrig har det været sammen med en anden fyr, og det har været rimelig nemt. Derfor er jeg sikker på at det vil være endnu nemmere for jer, da det altid er nemmere når der er en pige med.
Hvis i vil blaffe kan jeg anbefale at stå, ved motervejs tilkørsler hvor bilerne i forvejen er nede i fart, eller at blive sat af på tankstationer på motervejen, og så gå rundt og spørge om et lift. (fordelen ved den sidste metode er at man så lige kan se personen an, før man spørger)

Jeg kan kun anbefale at blaffe, og ta gerne turen derned på tommerfinger også. Jeg vil gætte på at i kan nå til paris på 20 timer.

Go tur!