/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
trådløs og kablet samtidig
Fra : metteto
Vist : 2643 gange
100 point
Dato : 19-07-07 11:12

Hej I kloge hoveder

Jeg har kablet netværk på mine stationære maskiner og vil bibeholde det kablet. Dog vil jeg gerne kunne koble min bærbare pc til netværket UDEN kabling.
Så vidt jeg kan forstå skal jeg blot anskaffe en trådløs router og serieforbinde til min kablede router. Den bærbare har indbygget 802.11 b/g wireless.
Er det korrekt forstået? eller er der andre løsninger der er bedre og billigere?
Hvilken router dur til noget i den billigere ende?

KH Mette

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-07 11:22

Jeg tror du har forstået det rigtig de fleste trådløse routere har 4 stik til kabler, hvilke der dur til noget ? Alle trådløse med lan udgange kan bruges til dit behov, hvilken mærke ? Det er hel religion, jeg bruger og vil gerne anbefale D-Link

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 19-07-07 11:24

Ja det er ganske korrekt,
Men næsten alle trådløse routere, har også LAN-stik (så du kan forbinde din normale computer via stik.

Så det nemmeste ville bare være at udskifte din gamle router med en trådløs router, da du så har begge løsninger i én.

P'S Linksys's billige routere synes jeg er rigtig gode til prisen, og så er der TDCs netgear router,
( de sælger den i alle tcd forretninger, og på pakken står der bare "54Mbit router"
Der er også LAN-stik i den.

Begge routere bruger standarden: 802.11 b/g

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 19-07-07 11:46

det er muligvis ikke ens ved alle internet udbyderer
? hvilken bruger du

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 19-07-07 11:55

To supplerende oplysninger:
Jeg er ved at skifte til TDC 8Mbit upload.
Og jeg har tre stationære og forventer at anskaffe en 4 som mediecenter indenfor overskuelig fremtid. Dvs. jeg har brug for en router med 4 LAN udgange + en WLAN. Findes det til en fornftig pange, eller kan man serieforbinde til standardrouteren?
Dagens dumme spørgsmål: Hvis jeg køber en 54Mbit router er jeg så nede i et 54 Mbit upload????

KH Mette

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 19-07-07 11:56

Nej glem den sidste, jeg læste Kbit. UNDSKYLD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 19-07-07 11:58

Hvorfor D-link, o.v.n. Specielt gode, sikre??

KH Mette

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-07-07 12:15

De fleste trådløse router er lige gode og vælg du blot den du synes er pænest så går det ikke helt galt. Vilæ dog selv vælge Linksys pga deres let forståelige opsætning.

Og så alligevel se lige prisen

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=150543

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-07-07 12:16
Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 19-07-07 12:26

Hvorfor D-Link ? Som jeg skrev kan det være en hel religion, hvilken mærke det skal være, D-Link kender jeg og jo sikkerheden er i orden, alle sikkerheds indstillinger som der kan komme i dit spørgsmål, er i dem, og de er ikke speciel dyre: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=150543 den viste har 4 porte til lan kabel, så hvis du ikke har flere end 4 computere, så skift den gamle ud og brug 1 router, uanset mærke
Selv bruger denne: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=230604 der en usb stik til en printer, som så kan bruges af alle computere på netværket, både med og uden kabel

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 19-07-07 12:31

Hej Fijala

Hvorfor tror du jeg bad om anbefalinger??? Jeg er ved at kravle langsomt hen af gulvet når jeg skal tage stilling til de 81 hits jeg får med pris under 500,- , g-system og hvad jeg ellers kunne reducere med. Og klog af skade, jeg skulle jo have valgt Zepto, spørger jeg herinde.
Jeg kigger på D-link og Linksys nu. Er der noget jeg skal være specielt opmærksom på???

Ovn: godt fif med USB-printerport.
Kan man også sætte sin eksterne Harddisk til sin router?? Nu bliver jeg vist krævende, men hellere spørge nu.

KH Mette

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-07 12:38

Hvis det er mig du spørger om den D-Link usb port, så er svaret nej den er kun til printer, hvis den skal bruges til andet, så kræves der en med mere ekspertise end jeg, så helt afvises kan det ikke

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 19-07-07 12:44

Net-gear er simpelthen den nemmeste og billigste trådløsen router jeg nogensinde har arbejdet med. Denne har 4 "trådede" udgange.
Den er billig her. 299,-
http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=240204&lokation=
Har selv købt 2 af dem ved shg.dk og har aldrig haft problemer.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=121456

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 19-07-07 12:47
Kommentar
Fra : metteto

Dato : 19-07-07 12:50

Jeg ER vildt knyttet til begge mine printere, OG har læst meget skidt om trådløse printerløsninger. Og økonomien byder mig at lave billigst mulige løsninger pt. så ellers tak

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-07 13:00

Som jeg indledte med, det er en religion hvilken som er bedst, alle kan bedst lide den de kender

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 19-07-07 13:01

Jeg kender heller ikke den printer, men synes at Net-gear routeren er god og nem at arbejde med, jeg tænker sikre og sådan. (broadcast, mac kode og kryptering)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-07 13:04

Hvis du har 2 printere, så spring over mit løsningsforslag, det er kun til en printer, men virker skam udmærket også trådløs, i stedet kan du opsætte den ene computer som print server, det kræver selvfølgelig at denne computer er tændt for at du kan printe

Godkendelse af svar
Fra : metteto

Dato : 19-07-07 13:06

Tak for svaret o.v.n..

Både du og Fijala er fremme med denne her
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=150543
men du nævner D-link først,så du får pointsene.

Den opfylder mine behov til en billig penge. Og som du nævner så kører den ene maskine som printserver og det kræver ikke meget hokus-pokus og gør også at jeg kan bruge USB-strømskinne.
Og ja ligesom meget andet er det altid en religion!

Tak for hjælpen til jer alle
KH Mette

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-07 13:06

Citat
broadcast, mac kode og kryptering
er selvfølgelig også mulig i D-Link og så er den meget nem at sætte op

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-07 13:09

Selv tak som bliver kørende med den