/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
F8...dúr ikke !
Fra : yearhouse
Vist : 1430 gange
100 point
Dato : 19-07-07 09:19

Snart weekend, venner....hej hej..

En kammereat har flg problem:

Windows kan ikke starte, da der mangler en eller anden fil.
Jeg foreslog at trykke F8 til fejlsikret tilstand i opstarten, men det virker heller ikke.

Der er dog på skærmen mulighed for at trykke R....men han kan ikke finde sin Win-CD.

Kan han med fordel låne MIN cd til et sådant reparations-arbejde?

ELLER måske i har en anden løsning på hans problem?.....I Kloge Ho´der

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 19-07-07 09:21

Er det samme version af windows, kan han "låne" din.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 19-07-07 09:22

Rep. i konsollen kræver ikke cdkey, skal der køres en regulær repair på windows, skal den originale cdkey bruges.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-07-07 09:33

bare lige et forslag - hvis din ven kører en bærbar kan det være F2 der skal bruges

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 19-07-07 09:35

Merit->> win i fejlsikret er altid F8 også på en blærbar.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 19-07-07 09:47

Øhhhh....nu vil jeg da lige vente et øjeblik

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 19-07-07 09:53

Du trykker F8 med korte intervaller under opstart, ellers finder du ikke det rigtige tidspunkt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-07 10:12

Dette virker: http://www.snapfiles.com/get/bootsafe.html

Når du skal 'forlade' fejlsikker tilstand skal du igen bruge programmet, ellers vil din maskine blive ved at starte op i fejlsikret tilstand.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-07 10:15

Ps. Man kan alternativt gøre således:

Start->Kør...-> skriv; msconfig -> ..og vælge at sætte 'prik' i Diagnostisk start

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-07 10:17

Pps. Øeh.... hjælper jo ikke hvis Windows slet ikke vil starte

Hvilken fil er det som mangles?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 19-07-07 10:17

jEG KIGGER IND SENERE............Vi skal lige se om vi OVERHOVEDET kan starte i fejlsikret tilstand...eller om der kan være andre løsninger

Kommentar
Fra : xou

Dato : 19-07-07 11:59

hvis det er et [U][I]usb tastatur [/I][/U]han har,skal du sætte usb support til dvs enable (istadet for disable) i bios (find punktet usb keybound suppor eller noget i den dur med usb der sættes til) tryk delete under start(for at komme ind i bios) - husk at >>save and exit<< (f10) når du forlader bios.prøv derpå igen eller sæt et almindeligt tastatur til pc`en.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 19-07-07 14:18

xou....

måske er der noget dér.....men så nytter det vel heller ikke noget at trykke delete?.....eller hva´?...

Jeg snakker med ham senere i dag...men indtil videre: Tak til jer alle

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 19-07-07 14:20

Del og enter virker også på et usb keyboard.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-07-07 14:33

I skal nok ikke bruge Bootsafe eller MSCONFIG, hvis f8 ikke virker. Det vil være hjælpsomt, at få navnet på den fil der mangler.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 19-07-07 18:44

Heij igen i varmen...

Havde lige tlf-kontakt med ham:

"Windows kunne ikke indlæses, da....bla bla bla..."

mangler WINDOWS/SYSTEM32/CONFIG/SYSTEM.

Han prøvede så at starte op igen med F8....og der kom de sædvanlige valg. Dog smutter den blot tilbage til forrige meddelse, MEN lidt mere: NTOSKRW1.EXE....HAL.DLL.............KDCOM.DLL....BOOTVIDL.DLL....og vist lidt mere.

Er DET noget af en ledetråd???

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 100 point
Dato : 19-07-07 19:18

Prøv at se her -> http://www.helgec.dk/hal-dll.html Men det lyder skidt

Kommentar
Fra : Finn90

Dato : 19-07-07 20:20
Kommentar
Fra : sym

Dato : 19-07-07 20:25

jeg tror også du skal låne ham din win-cd altså hvis det er samme slags og så lave en ny boot sektor...

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 19-07-07 21:40

SÅDAN..... STL_S

Jeg har dog ikke fået hele tilbagemeldingen fra ham, men nu lave pc´en da noget der "lyder rigtigt"...... som han udtrykker det.

Tak for alles indsats

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-07-07 21:55

Lyder godt