/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
opstart af pc
Fra : CCjunior
Vist : 603 gange
100 point
Dato : 19-07-07 07:25

min datter har leget turbo knab med den stationære pc. nu vil den ikke starte op.
bios starter og jeg kan gå ind og se at det er den rigtige opstarts rækkefølge men jeg kan ikke komme viderer..

nogen forslag

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 19-07-07 07:53

Tryk f8 under opstart og vælg fejlsikret tilstand, virker det, så kør scandisk/chkdsk /f afhængisg af operativsystem.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-07-07 12:07

svaret er højst sandsynlig givet Held og lykke

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 19-07-07 19:56

den fryser når den når til " vælg operativ system og tryk enter "
så sker der ikke mere.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-07-07 22:11

prøv at følge peet49's råd

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 19-07-07 22:48

Jeg omformulerer det lige..

Når jeg trykker F8 skal der vælges hvad man så vil.. Jeg vælger opstart i fejlsikret tilstand, så skal der vælges operativsystem, og så fryser den...

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 100 point
Dato : 20-07-07 03:42

Kør chkdsk fra recovery konsollen:

1. Boot op på Windows CD`en. Tryk på R for at komme i recovery konsollen.

2. Vælg nummeret der svarer til din Windows installation.

3. Indtast password. Har du ikke noget, så tryk på <enter> knappen.

4. Indtast CHKDSK /F /R (husk mellemrum) tryk på <enter> knappen.

5. Indtast EXIT og tryk på <enter> knappen for at genstarte maskinen.

6. Chkdsk kører nu ved boot, og kan tage lang tid.

Har du ingen windows CD, så se her http://www.kandu.dk/Tip15879.aspx

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 28-08-07 16:58

For det bedste forsøg

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-08-07 17:03

Takker, men den er ikke kommet i gang igen, oder was ?