/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
bliver ædt ud af huset.. HJÆLP
Fra : kenny21
Vist : 572 gange
20 point
Dato : 18-07-07 23:10

hej
Jeg har en dansk svensk gårdhund på lidt over 1 år og en sort labrador på 8 mdr.
Inden vi fik labradoren, havde vi problemer med at den dansk svenske gårdhund gik og gnavede i dørekarme og flåede tapet ned når vi var på arbejde. Og nu har vi fået labradoren i marts og nu er det helt galt med at æde ting (selv vores nye lædersofa) vi sørger for at gå langt med dem og nogle gange lidt længere end vi må med labradoren, og ligeså snar vi lukker døren og smutter bare i ti min så har de været i gang. vi prøver at give dem aktiveringsbold og gnaveben og ligge godbider rundt så de er aktiveret vi har prøvet alt synes vi. Vi har desperat brug for et godt råd eller 10.
pleas HJLÆP!!!

tak..

Accepteret svar
Fra : Laika_pigen

Modtaget 30 point
Dato : 18-07-07 23:40

Vi har haft samme problem, dog ikke så slemt.

Men måske den/de har for meget plads af være på når de er alene, det kan gøre dem utrygge og derved ødelægger de ting.

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/alene

http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=835/sprog=1/grp=3/menu=2/

http://vimedhund.tv2.dk/article.php/id-7466659.html

Håber her er noget du kan bruge.

Held og lykke.

VH Laika_Pigen

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 18-07-07 23:52

I har uden at kende jer, slet ikke grebet det rigtigt an,
i skal først lære dem, at de ikke skal blive urolige når i går ud af rummet i 10 sekunder
og det skal så gradvist øges til flere minutter, i denne fase er i der hele tiden.
Bare bagved en anden dør.

Og så skal i give en lyd fra jer når de piller ved noget de ikke må røre,
dernæst er det anbefalingsværdigt, at de ikke har hele huset at tonse rundt i når i ikke er hjemme, det kan tyde på, at den lille havde bedst af, at få sig en kravle gård med låg på, i en størrelse på min 1 x 1 meter i den periode hvor den skal være uden opsyn, indtil den har fået forståelse for, at det er jer der bor der, i skal have pillet den ned i hierarkiet, den har simpelt hen fået lov til lidt mere end godt er.
Og så har i oven i købet anskaffet jer et nyt problem barn,
jeg vil mene det er alt for tidligt, at lukke en ny ind, når ikke har styr på den første af dem, for de aber efter hinanden,
i skal se at få meget mere styr over alle de fejl de laver, det kræver stor opdækning fra jer af.

Så kommer det store spørgsmål hvordan i får dem lært fra de ting de gør.
1. i skal holde øje med dem
2. de skal ikke være hvor der er møbler eller andet når i ikke er hjemme.
3. i skal træne alene hjemme, når i, er hjemme,
4. giv dem hver deres sted de er, når i går, de behøver ikke, at være sammen når i går.
5. kan det ikke lade sig gøre så sørg for at de har et opholds sted hvor de ikke kan gøre så stor skade.

6. træn så med dem hver især,
7. giv f.eks. lab et godt kødben, læg det i dens kasse og lær den at her kan den sagtens ligge og hygge sig, gå så ud i få sekunder og vend tilbage, ligger den stadig og hygger sig så ros den.

8. det sammen gentager i så til den lille.

husk hele tiden, at lav alt i et roligt mønster, lær dem at slappe af,
og gå, kom hurtigt igen og er de rolige så ros dem,
det kan tage måneder at få dem hen, der hvor i gerne vil have dem,
i er nød til at træne på det her hver dag.

Sluk for alt andet og træn med hundene.

I ville have god brug af de tv2 udsendelser der kører i øjeblikket kl. 21:25 om torsdagen det er en lille kort udsendelse på 30 min de er virkelig gode,
eller gå til hjemmesiden "Vi med hund"
http://vimedhund.tv2.dk/ og læs alle de indlæg der er der.
Mvh Bevi54

Godkendelse af svar
Fra : kenny21

Dato : 19-07-07 00:03

Tak for svaret Laika_pigen.
tak for svaret jeg er meget glad for de links. sætter pris på din hjælpsomhed.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 19-07-07 18:45

hundene mangler stimolering og er under stimoleret