/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Lavetherm 56600
Fra : Luffe15
Vist : 677 gange
20 point
Dato : 18-07-07 19:19

Jeg skal sætte en ny rem på maskinen, men kan ikke få den skilt ad. Hvordan får jeg det bageste leje fri fra bagbeklædingen, så jeg kan lægge den nye rem om tromle og drivhjul på motoren ?

Accepteret svar
Fra : tykkemand

Modtaget 30 point
Dato : 18-07-07 20:13

du skal tage toppladen af, derefter finder du alle skruer der sidder i filterkrandsen( den hvor tromlen er fastgjort i front) på frontsiden under lågen så skruer du bagpladen løs fjern begge sideplader hvis ikke remmen er sprunget så tag remmen af motorens aksel husk du skal fjerne blæserhjul helt pas på ikke knække den kan være skrøbelig , så trækker du forsigtigt bagplade og tromle bagud husk der sider sidder 2 skruer under betjeningspanelet også

hilsen Tykkemand

Godkendelse af svar
Fra : Luffe15

Dato : 18-07-07 20:31

Tak for svaret tykkemand.

Kommentar
Fra : Luffe15

Dato : 22-07-07 11:28

Jeg har fået skilt den ad efter vejledningen fra tykkemand. Remmen ser ud til at være ca 4 cm for lang. Kan der justeres eller her jeg fået en forkert rem? Der står følgende tal på den: 7019 7PA1930.

Luffe15

Kommentar
Fra : tykkemand

Dato : 22-07-07 17:49

har du sat remmen korrekt på rundt om remstrammerhjul og fjederen sat på så den strammer til
Ps. har du ikke den gamle rem og måle efter men det ser rigtigt nok ud med 1930 rem.

hilsen tykkemand

Kommentar
Fra : Luffe15

Dato : 22-07-07 18:47

Der sidder et sort drivhjul på motoren, men remmen er ikke stram når den går rundt om den. Hvordan ser remstrammerhjulet ud? Drivhjulet kan trækkes direkte af akslen. Er det normalt, eller er faldet en låsering af, tror du ?

Kommentar
Fra : tykkemand

Dato : 22-07-07 20:09

jeg tror ikke du har remmen nede om motorakselen (den tynde aksel der kommer ud af motoren der er riller hvor remmen skal køre på) og blæserhjul i enden under et papstykke.

der må være en låsering faldet af ved remstrammerhjulet.

tykkemand

Kommentar
Fra : Luffe15

Dato : 24-07-07 18:37

Hej Tykkemand,
Tak for vejledningen, nu sidder remmen som den skal. Jeg skal bare have fat i en lille låsering.

hilsner