/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Problemer med gassen
Fra : Saladin
Vist : 552 gange
100 point
Dato : 18-07-07 10:51

Jeg har en Nissan Sunny fra '93, som i dag pludselig begyndte at humpe afsted som om, at den var ved at løbe tør for benzin. Hver gang jeg gasssede op, gik den helt ned i omdrejninger og flere gang også i stå. Er der en typisk diagnose for disse symptomer eller skal jeg bare trille den til mekanikeren?
PS. Min ven fyldte benzin på bilen i går og er stensikker på at den fik 95 blyfri. Men kan en misforståelse med 92 blyfri skabe sådan en effekt på bilen?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 18-07-07 11:08

Det har ingen større betydning med oktan 92, det er ikke der fejlen er.
Men fejlen kan skyldes mange ting, og det lyder til at det er benzintilførselen der er problemet.
Benzinfilter eller stoppet rør til benzintanken.
Hvis du har trykluft, kan du blæse fra filteret og bagud i tanken.
Fejlen kan dog også være benzinpumpe(Eller stoppet benzinpumpe) karburatordyser.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 18-07-07 12:09

Det er meget sansynligt at Palle Hansen har ret; Men det kan nu også være i tændingssystemet fejlen ligger.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 18-07-07 12:26

Er det en karburatormodel, og evt. med Strønberg-karburator, så har jeg oplevet det før, som en revne/utæthed i gummibælgen/membran.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 19-07-07 00:29

har en citroen, der opførte sig ligesådan.
fejlen var en slidt strømfordeler (og revnet rotor). Se om kontaktpinkterne er pæne og glatte. Hvis de har "gnistmærker", så skift rotor og dæksel.

Godkendelse af svar
Fra : Saladin

Dato : 03-10-07 14:16

Tak for det hurtige svar... Selvom min godkendelsestid var sløj