/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Er det scam???
Fra : Bakuda21
Vist : 469 gange
300 point
Dato : 17-07-07 21:53

Hejsa

Vi har lige for et par uger siden fået en masse hundehvalpe, og er nu begyndt at sælge dem. Men vi har fået en lidt mærkelig henvendelse på mail synes jeg, det er i hvert fald ikke helt normal, og jeg gætter selv på at det er nogen som prøver at narre os, men er ikke sikker overhovedet.

Her kan du se mailen...

Hello,
Thanks for the information. I am sure the ( Pet ) is in good condition. I will want you to take an extra 100Euros for you to keep other buyers off till it is picked up by the shipper ,OK?. This is all the requirements needed at this time. The shipper will handle every other thing necessary when he arrives your location. The price is okay by me. I will like to pay the full amount of 3500KR for the ( Pet ), So please reply back to me, and also keep other buyers off. My banker will send you a certified bank cheque of 5,000Euros. Can I trust you to have it cashed, take 550Euros and send the balance to the shipper,so the ( Pet ) and the other stuffs that I bought for my wife can be picked up? and i will like you to understand that you will be getting the remaining funds transfered to theshipper's through western union money transfer , If yes, kindly reply with the following payment details so I can inform him to make out payment to you.

NAME AS TO APPEAR ON CHEQUE.................
HOME ADDRESS...................
CITY......................
STATE.......................
ZIP CODE.........................
COUNTRY..................
CONTACT PHONE # .........
Thank you.

Så spørger jeg bare, er det en reel henvendelse, eller er det én som prøver at snyde os :(

På forhånd tak
Bakuda

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-07-07 21:56

Slet og glem den mail,
langtfra seriøs.

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 17-07-07 22:00

Opgiv ikke din adresse, dine hvalpe bliver stjålet.

Så svar ikke på mailen.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 17-07-07 22:02

En klassisk scam mail. De vil efterfølgende sende dig en check på den aftalte beløb og fortælle dig at du hurtigt skal overføre pengene. Når så der er gået den tid som det nu tager for banken at tjekke om der er dækning finder du ud af at det var der ikke og du har sendt dem penge...

Kommentar
Fra : iah

Dato : 17-07-07 22:14

FYDA for en stinker...

Slet mailen i en fart og glem alt om det.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-07 22:27

væk med det skidt

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-07-07 22:28

Få et SPAMFILTER.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 17-07-07 22:35

FUP UND SCHWINDEL Slet den endelig.

Kommentar
Fra : Bakuda21

Dato : 17-07-07 22:39

Mange tak for svarene

Men jeg fatter ikke at nogen kan finde på at stjæle hvalpe, det er simpelthen for langt ude.

Men denne Matt har overhovedet ikke givet nogen oplysninger om ham selv, og så skriver han (pet) og det var det som jeg blev mistænksom over for...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-07-07 22:44

Jeg mener at en lignende mail tidligere har været vist her på kandu.

Det kan også være jeg har læst om det i en avis, men hundene blev stjålet, da køberen først havde fået adressen.

Så glem alt om den mail.

Kommentar
Fra : Bakuda21

Dato : 17-07-07 22:47

Så er der jo kun et problem, og det er at de har vores tlf-nr. For det står nemlig på dba.

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 300 point
Dato : 17-07-07 22:56

Citat
denne Matt har overhovedet ikke givet nogen oplysninger om ham selv, og så skriver han (pet)

Præcis, og det tyder på at oplysningerne er "høstet" af en "robot", og tilsendt dig pr automatik. Reagerer du ikke på den, så tror jeg ikke at du har noget frygte. Så vil de ikke følge op.

Godkendelse af svar
Fra : Bakuda21

Dato : 17-07-07 22:59

Tak for svaret stl_s, jeg svarede på den første mail han sendte, men da gav jeg ham egentlig ikke rigtig noget info. Men nu glemmer jeg bare den mail, og hvis han skriver igen, svarer jeg ikke :)

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 17-07-07 23:05

Det lyder også som det rigtige at gøre

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 17-07-07 23:59

Jeg ville nok nævne det for ordensmagten - bare for en sikkerheds skyld...