/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Til Dorthe + dig foran din pc
Fra : Rikki4
Vist : 634 gange
50 point
Dato : 17-07-07 19:44

Hej Dorthe

Jeg har fået lagt en baklofenpumpe og den kører som den skal
men desværre har jeg fået mange neurogene smerter. som smerteklinikken ikke ved hvad de skal gøre ved.(Har du nogen ide?)

Mine 24 timer er i en seng
og jeg er ved at blive skør af det, selv om mit bagland er helt utrolig
Rikki

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 17-07-07 21:02

Kære Rikki4.

Aller først skal du lige have rettet et eller andet

- NEJ - du er IKKE ved at blive skør af noget som helst, dét skal du ikke tillade de forbandede smerter at få held med! IKKE TALE OM! Du er stærkere end dem og du vil vinde over dem! - Til enhver tid!

Nu ved jeg slet ikke om det er mig du mener i din overskrift?? Jeg hedder Dorthe og har skrevet lidt forskelligt om smerteklinik her på kandu.

MEN - jeg har ikke spor forstand på neurogene smerter, det eneste jeg ved er at de kan være noget komplicerede at 'få has' på - men ved du hvad...hvis nogen kan, så er det dælme smerteklinikken, de er bare enormt dygtige, husk på at det er det eneste de beskæftiger sig med hele deres arbejdsdag - smerter! Alle slags smerter! Jeg er tilknyttet en læge og en sygeplejerske (samme hver gang men skal dog, tilsyneladende skifte læge nu, da hun skal rejse (hun er russer) ) - 'min' sygeplejerske har beskæftiget sig med smertebehandling i 28 år.

Jo - de ved hvad de laver, de kan deres kram - og det er godt for os.

Min mening, efter at have været tilknyttet smerteklinik på et hospital siden begyndelsen af marts måned:
De kan ALT - det umulige tager blot lidt længere tid

Vi må være glade for de små ting, de små fremskridt, jeg siger til mig selv at - er der bare en lillebitte bedring, så er jeg tilfreds, det må komme hen ad vejen - Rom blev ikke bygget på een dag.

Du har fået lagt en baklofenpumpe og den kører som den skal, forhåbentlig med den virkning den skal give. Så prøv at sige til dig selv at DET er sgu godt! Rigtig rigtig godt - hold da op et fremskridt, nu har de da fået ram på noget...
Så er der altså desværre stødt neurogene smerter til - øv altså, det er bare så uretfærdigt
MEN - selvom Smerteklinikken siger at de ikke rigtig ved hvad de skal gøre ved det, så arbejder de garanteret på sagen og mon ikke de dygtige læger kommer frem til en løsning på et tidspunkt, det vil jeg håbe rigtig meget og det tror jeg på!

Til da - jamen glæd dig over pumpen som tilsyneladende hjælper dig?

Uf - hvor ville jeg gerne hjælpe eller komme med en masse gode råd men det kan jeg ikke rigtigt. Jeg har jo selv kroniske smerter (siden december 1973) og bruger meget at forsøge at manipulere min hjerne væk fra smerten. Det er gået godt i mange år men nu er det så blevet for slemt og jeg kan ikke rigtig få den gode virkning frem mere, smerterne dominerer for meget nu.
Men vi kan faktisk maniulere med vores hjerne....f.eks. hvis jeg vågner op om natten og smerterne er for slemme, så står jeg op og foretager mig et eller andet vanvittigt - eller jeg tænder lyset og begynder at læse en bog eller et blad - jeg fatter ikke en brik at det jeg læser i begyndelsen, min hjerne har travlt med at fortælle mig hvor synd det er for mig at det gør så F...... ondt - men som tiden går, så opdager jeg at min koncentration er blevet rykket og jeg kan forstå lidt af det jeg læser, jeg bladrer så tilbage og finder det sted jeg begyndte at læse med ikke har fattet spor af - og læser der fra igen. Nu ryger der så et par kapitler og pludselig er jeg måske søvnig og kan slukke lyset og sove.
Hvis jeg står op, kan jeg finde på at tænde computeren og sætte mig til at rode med et eller andet, f.eks. skriver jeg sange og taler og hjælper folk med ansøgninger og den slags - det er noget der kræver koncentration og jeg kan så være heldig at få min hjernes opmærksomhed rykket fra smerten til det jeg laver. Især kan det at forfatte en tekst eller en sang, virkelig få koncentrationen flyttet, for det kræver både mange tanker og megen kreativitet.
Det er det jeg selv gør, for ligesom at kunne holde det ud.
Eller..gjorde - nu har jeg lagt mig selv i hænderne på de dygtige folk på smerteklinikken

Jeg ønsker dig ALT godt Rikki4! Jeg håber af hjertet at smerteklinikken vil finde ud af et eller andet så det hele bliver til at holde ud for dig!
DEJLIGT at høre at dit bagland er der for dig! Det er det aller vigtigste og trygt at vide at de ikke hader os fordi vi engang imellem går agurk på dem (det gør du sikkert, som jeg osse gør) Jeg plejer at sige til dem - man tugter dem man elsker - tvivl aldrig på min kærlighed

Mange varme tanker til dig og dit bagland fra
Dorthe.

PS - HVis det ikke var mig du mente i din overskrift, ja så fik du alligevel mit syn på det hele og så i tilgift det halve af min livshistorie

Kommentar
Fra : Rikki4

Dato : 18-07-07 08:58

Hej Dorthe

Det var skam dig jeg råbte om hos.

Først tak for dit lange brev, som jeg blev meget rørt over, at du gad at bruge så meget tid på et menneske som du ikke kender. (TAK FOR DET)
Desværre er jeg ikke optimist som du, jeg hører til i den ande ende

For nu at skrive det som det er forbander jeg den pumpen langt væk, da jeg føler der er alt for mange ting jeg ikke har fået fortalt men som kommer nu
før pumpe - kunne jeg gå (efter pumpe 5/6 skridt)
før pumpe - smerter men jeg kendte dem (HAR HAFT DEM SIDEN 1961) - efter pumpen neurogene smerter OG INGEN HJÆLP TIL HVORDAN MAN SKAL BRUGE DEN)
OSV OSV OSV
Det glæder mig at smerteklinikken kan hjælpe dig, det går ikke så godt hos mig
Jeg kan desværre ikke gøre det samme som dig maniulere med min hjerne, det har jeg for ondt til
Jeg kan ikke skrive mere lige nu
Rikki

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 50 point
Dato : 18-07-07 14:59

Rikki, jeg skriver privat fra nu!

..knus

Godkendelse af svar
Fra : Rikki4

Dato : 18-07-07 15:39

Tak for svaret vil.du.

Kommentar
Fra : Rikki4

Dato : 18-07-07 15:40

Hej Dorthe

hvad mener du
Rikki

Kommentar
Fra : Rikki4

Dato : 18-07-07 22:48

Hej Dorthe

Har du ikke fået mit svar eller ?
Rikki