/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Ældre philips fjernsyn kaput?
Fra : Charlottepigen
Vist : 594 gange
100 point
Dato : 17-07-07 16:46

Mit 12 årig gamle Philips fjernsyn gik pludselig ud og der kom en forfærdelig lugt samt en svag "bip-bip" lyd fra det. Jeg har ikke kunne tænde det efterfølgende.

Er det enden på et lykkelig tid sammen?

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 110 point
Dato : 17-07-07 16:50

Det kan være alt ra højspændingen til en kondensator der er brændt af.
Det kan ikke betale sig at reparere det, et overslag(gennemsyn)koster hurtigt 5-600 og så skal det repareres + stumper.
Brug og smid ud sådan er det i dag, ikke som i gamle dage da holdt et fjersyn ofte 20 måske 25 år og kunne repareres rimeligt lat, idag udskifter man hele print plader eller andre dele. Man reparerer ikke .
UD

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-07-07 16:57

Kaput finito lodsepladsen farvel.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-07-07 17:32

Med de meget små priser der er på et nyt og bedre fjernsyn, kan reperation slet ikke lønne sig.
Du kan få et nyt i samme teknologi bare bedre til omkring 1500 kr.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-07-07 18:53

Citat
Er det enden på et lykkelig tid sammen?
som de andre allerede har skrevet: Ja du må ud at købe en ny, sådan er det idag, brug og smid væk, det gælder også dyrere ting som et fjensyn

Kommentar
Fra : Charlottepigen

Dato : 17-07-07 20:08

Det bipper stadidvæk når jeg prøver at tænde det.

Men jeg må vel acceptere at jeg skal købe et nyt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-07-07 20:19

Ja hvis du ikke er tilfreds med - bipper -
så er det et nyt apparat.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-07 00:41

Bipperiet kan du ikke bruge til noget, det kan sikkert ikke betale sig at reparere

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-07-07 07:50

Citat
Bipperiet kan du ikke bruge til noget

Og dog.
Grav fjernsynet ned i haven, måske kan bipperiet holde muldvarpe væk.

Godkendelse af svar
Fra : Charlottepigen

Dato : 18-07-07 11:32

Tak for svaret stig54.

Jeg vidste jo nok svaret på forhånd

Kommentar
Fra : Charlottepigen

Dato : 18-07-07 11:34

Også tak for alle de humuristiske indlæg - særlig den med muldvalpen fortjener point