/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Smerter efter lyskenbrok
Fra : kejap
Vist : 1917 gange
100 point
Dato : 17-07-07 15:45

Hej alle sammen.
Jeg vil gerne have nogen erfaringer om smerter efter operation af lyskenbrok. Hvornår er man smertefri efter operation ? er der bivirkninger bagefter ?
Jeg er en mand på 42 år og blevet opereret for godt 5 uger siden. Jeg har stadig en del smerter og kan max løfte 10-12 kg. Hurtige bevægelser duer heller ikke og sex skal jeg være meget forsigtig med. Startede med at arbejde efter 4 uger, men er nu sygemeldt igen.
Lad mig høre om nogle erfaringer. Er det normalt som jeg har det, eller kan man forvente varige smerter.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-07-07 16:00

Tal med lægen om det.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-07-07 16:05

Nogle hives ud af sengen og til fys dagen efter.
Hjem efter to dage.
Du kan ikke sammenligne med andre, så afsted til lægen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-07-07 16:42

Som Teil skriver, må du snakke med din læge, for det lyder ikke rigtigt, at du skal være sygemeldt igen. Min mand blev opereret for rigtigt mange år siden, han har ikke haft gener overhovedet. Når man læser om forløbet i dette link

http://www.hamlet.dk/mavetarm/lyskebrok_opreft.php

lyder det heller ikke som om, det skulle tage så lang tid at blive smertefri.

Så igen - tal med din læge

Kommentar
Fra : kejap

Dato : 17-07-07 17:04

Jeg vil lige sige at jeg har talt med min læge som sagde at jeg kunne have mange smerter i ca 1 måned endnu og mindre smerter resten af året. Mine smerter kommer af indre blødning efter operationen. Var blå fra maven ned til midt på låret incl. kønsdelene.
Lad mig høre hvordan andre har haft det ?
Er der nogen der har haft det på samme måde? eller værre.

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 17-07-07 17:07

hvis du har løftet 10-12 kg for hurtigt efter operationen kan det være derfor du har ondt. normalt må man højst løfte 2 kg de første uger efter operation og brok er følsomt over for løft

Kommentar
Fra : kejap

Dato : 17-07-07 17:29

Hej Igen og tak for de mange henvendelser.
Jeg har ikke løftet for meget de første uger. Det er nu jeg kun kan løfte 10-12 kg.
De papirer jeg fik med hjem fra sygehuset står der at man må gå på arbejde efter 1 uge uanset hvilket arbejde man har dog løfte max 15 kg de første 3 uger derefter må man alt. Jeg er pakkepost ved postdanmark og jeg spurgte lægen om jeg måtte arbejde efter en uge, svaret var ja uden problemer.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 17-07-07 18:19

Min erfaring kan du sikkert ikke bruge til noget, men det var en operation som jeg slap nem om ved, hjemme samme aften og på arbejde efter en uge, selvom jeg var sygemeldt i to uger, det må være blødningen der er skyld i dine smerter, en sådan stor blødning tager det mange måneder at komme sig efter, hvad siger lægen til selve operationen ? Forløb den planmæssig og såret er lægt ?

Kommentar
Fra : kejap

Dato : 17-07-07 18:55

Hej o.v.n.
Tak for din kommentar.
Lægen fra sygehuset sagde at det gik planmæssigt. Min egen læge siger at det heler fint.

Andre kommentar som o.v.n. ønskes, dog gerne hvor der har været lidt problemer evt. som mine.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-07-07 19:03

Hvad hjælper det dig, at andre havde ondt.
Kom igang og drop den selvmedlidenhed.

Godkendelse af svar
Fra : kejap

Dato : 21-07-07 15:48

Tak for svaret o.v.n..